• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jag förstår inte varför det ska ta sån tiiid..... min klänning skickades i onsdags och idag lämnade det flygplatsen i Peking. Nåja, den som väntar på något gott ;P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Emma F skrev 2011-06-21 15:32:00 följande:
    Är det den klänningen som skickades så snabbt? De kanske inte alls skickade den förrens nu, utan bara bokade frakten som någon nämnde innan?
    Ja, jag trodde ju det först, men de skrev ett mejl till mig i onsdags och sa att den hade skickats då. Ska man tro spårningen av paketet, så skickades det inte förrän i lördags. Vilket ju egentligen inte spelar någon större roll, för då tog det ändå bara 1 veckor för som att göra klart klänningen. Jag hoppas att den hinner komma i veckan, men det är ju midsommar och allt sånt. Jag vill inte vänta till nästa vecka! :P haha
  • Pinkgrape
    sasssyy - Så himla tråkigt att läsa om alla reaktioner du fått! Har folk verkligen så att fokusera på i sina egna liv att de måste lägga sig i på det viset? Usch! Skönt att höra att ni kör på som ni planerat det iaf :)

Jag fick själv en hel del kommentarer om mitt val av brudbukett. Jag är inte så förtjust i blommor och de blommor jag kunde tänka mig gick inte att få tag på i augusti. Jag valde då att köpa en fjäderbukett, för jag ville gärna ha en bukett. Det jag fått höra enbart om buketten är bland annat:

"Men, det där är ju ingen riktigt brudbukett! En riktig bukett är med blommor." "Brudbuketten är ju bland det viktigaste på hela dagen, alla kommer sitta och vänta på att få se en fin bukett och så kommer du med en sån. Alla kommer bli väldigt besvikna!" "Enligt svensk tradition så kastar man ju buketten och den som fångar den kommer bli besviken och inte vilja ha din bukett!" "Den är verkligen jätteful och ser ut som en dammvippa. Ska du städa kyrkan eller gifta dig? Folk kommer ju tro att du är städerskan!"
    Jag tycker bara det är så onödigt att folk lägger sig i så pass. Självklart visade jag buketterna, för jag är jättenöjd, och givetvis förstår jag att det inte är något för alla. Att majoriteten vill ha blommor och tycker det är finast. Det är dock så onödigt att kasta ur sig sånt där. Speciellt det där om att kasta buketten, hallå, noll koll! :P
  • Pinkgrape
    TheD skrev 2011-06-26 12:33:35 följande:
    JAgvet då ingen i Sverige soom kastar sin brudbukett...... I USA är det ju nästan förbjudet att inte kasta den ;) Men i Sverige?? Första gången jag har läst/hört något om det.

Jag ska behålla min iaf som andra jag kännder har gjort...

Ibland vill man stoppa saltsyra i vissa käftar! ;)
    sasssyy skrev 2011-06-26 12:35:30 följande:
    öööö enligt svensk tradition kastar MAN INTE buketten.. det är en anglosaxisk tradition och ett nytt påfund- här i Norden konserverar man sin bukett och sparar den möjligtvis......

Jag förstår inte att folk är så fruktansvärt elaka.. för det ÄR vad de är.. och att man ska "kompromissa för andras skull" när det är ens eget bröllop. Är i en annan tråd här på BT också där det snackas om att man är en bridezilla bara för att man inte tar hänsyn till sina gäster...alltså man bjuder till bröllop och passar det inte behöver man inte säga nåt eller ens komma. Vi kommer få sååå mycket gnäll, främst från dem som INTE är bjudna...har man inte fått frågan så behöver man inte ge sitt omdöme heller...
    Men exakt! Jag sa då det att det minsann inte är någon svensk tradition och att ingen kommer få min bukett! Det är min och den vill jag ha kvar! Hon blev som tyst då..

Nej, jag förstår inte heller varför man måste komma med såna elaka kommentarer om ditten och datten. Det är ju trots allt inte deras bröllop och alla tycker och tänker inte lika. Det måste de ju kunna acceptera. Jag är väl sådan som inte tycker att man kan köra rakt över sina gäster i precis allt, för jag vill ju även att gästerna ska ha det trevligt och få en bra dag och upplevelse.. men när det väl kommer till kritan, så är det ju främst bruden och brudgummens dag och då ska ju de få välja hur de vill ha den! Passar det inte, så kan man faktiskt bara låta bli att komma och hålla käften! Har man inget snällt att säga, så behöver man faktiskt inte säga något alls. Blir man tillfrågad om att tycka något, så kan man ju tänka före man talar.
  • Pinkgrape
    Rebekka 2012 skrev 2011-06-27 16:50:11 följande:
    Är det någon på denna tråden som har tips på bra säljare från www.dhgate.com?
    Har sett en massa fina klänningar & hört många prata såå gott om kinaklänningar nu, så det börjar luta åt att jag oxå beställer en snart Glad Vill bara höra mig för här oxå innan så jag har lite bättre koll.
    Någon som kan rekommendera en bra sida med toppen service & bra priser annars?
    Jag svarade dig angående dhgate i andra kinaklänningstråden.
  • Pinkgrape
    Rebekka 2012 skrev 2011-06-27 17:27:25 följande:
    Hahaha, såg det precis efter att jag postat inlägget här Glad tack så mycket för ditt svar! Ska kolla upp om några av dem har den klänningen jag vill ha Skrattande
    Annars kan jag rekommendera www.mylove-bridal.com, har beställt en brudklänning därifrån också och är jättenöjd :) Fin, billig, precis som jag beställde och tog bara ca 1 månad att få hem den :)
  • Pinkgrape
    Rebekka 2012 skrev 2011-06-27 18:05:42 följande:
    Ja det vet jag att du tipsat om tidigare Skrattande Lite nyfiken... Hur många kinaklänningar har du köpt? Låter som om du är veteran bland djungeln av alla dessa klänningar Flört Där har jag hitta en som jag hitintills är mest inne på att beställa, men hade viljat ha high-low hem efter att ha sett några sådana nu... Blir lite halv galen när man ser alla underbara klänningar ni har köpt ju Solig Hade gärna köpt en av var bara för att!!! har ett helt år på mig så jag ändrar mig nog ett par gånger till känns det som.
    Haha just ja, blir lite snurrig ibland :P Jag har inte köpt så många klänningar. Två tärnklänningar och tre brudklänningar. Finns de som är värre ;P Ja, har du ett år kvar hinnar du nog ändra dig ett par gånger till hehe :)
  • Pinkgrape
    Rebekka 2012 skrev 2011-06-27 18:47:27 följande:
    3 brudklänningar!?! Wow, ska du byta mellan alla under dagen, eller hittade du helt enkelt inte rätt från början? Jag hade kunnat köpa en hel drös klänningar för det finns så många fina Glad Får lägga band på mig själv & verkligen tänka igenom vad jag vill ha innan. Ju fler sidor jag besöker desto veligare blir jag, men hittar nog en bra tillslut Flört
    Jag hade tänkt byta mellan två. En av klänningarna blev fel i storlek. Jag hade bett om snörning och fick dragkedja pga ett missförstånd mellan mig och säljaren och kan därför inte ha den. Då beställde jag min tredje klänning och håller tummarna för att den ska vara bra. Den har rätt stor och fluffig kjol + 2,5m långt släp.. har därför en till i ankel-längd som man inte behöver ha underkjol till att ha på middagen/festen. Känns bekvämare att sitta och dansa i :)

Haha ja, när man har hittat en som känns rätt, så ska man inte kolla på fler klänningar! Då kommer man bara börka tvivla, vilket är onödigt. Av någon anledning tror jag man ändå slutar upp med något liknande det första man hade tänkt :)
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-06-27 19:00:59 följande:
    Lite tips och idéer tack! Vi har egentligen ingen möjlighet att åka på någon bröllopsresa, lilleman behöver oss hemma. Men jag drömmer om att kunna överaska min gubbe med en liten weekend-resa någonstans. Kanske kanske, med bra planering så kanske vi skulle kunna komma bort några dagar. 
    Har ni några tips? Behöver inte vara i sverige, gärna storstad utomlands. 
    Polen, Spanien, Frankrike, England eller kanske Tyskland? :)

Weekendresa kan man ju göra vart som helst i Europa i stort sett, beror ju lite på vad ni är ute efter också. Vad ni vill göra och sådär? :)
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-06-27 19:06:40 följande:
    Det råder nog lite delade meningar här hemma om vad man gör på en resa.... Jag vill shoppa eller sola. Gubben vill titta på gamla kyrkor typ, haha!

Barcelona kanske skulle vara något. Jag vill helst neråt för att få lite värme... 
    Haha ja, vill man göra allt det är nog Barcelona ett jättebra resmål faktiskt :) Tycker det är en riktigt trevlig stad med mycket att göra och se + solen skiner på bra där :) Paris är väl annars vad som skulle kunna passa isåfall. Prag vet jag att många är nöjda med, men där kanske man inte kan sola riktigt lika bra :P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!