• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

car1021 skrev 2011-09-16 16:17:27 följande:

Jag har fastnat för den här klänninge från Mylove-bridal.com. Jag har precis skickat iväg ett mail de och frågat om jag kan få den i ljusrosa men med vit spets. Även vad fraktkostnaden kostar. Ni som har köpt från de vad fick ni betala i fraktkostnad?
    Vad fin klänning :) Har beställt två klänningar därifrån och gjort färgändringar på båda, det var inga problem :) Hoppas att det inte ska vara det för dig heller. Skickade du till deras gmail? De svarar aldrig om man använder formuläret på hemsidan, så vitt jag vet. Annars brukar MSN funka mellan ca kl.06-10.

Det har två olika priser på frakten, billigare = långsammare, dyrare = snabbare. Exakt vad frakten gick på kommer jag dock inte ihåg.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-16 19:38:21 följande:
    Min klänning har kommit idag !!! Glad
    Den ser fantastisk ut !!!!!!! Tyvärr så har min blivande opererat sitt knä idag. Så jag har inte kunna prova skapelsen Flört
    Men som det ser ut så behöver jag inte spökaSpöke för dig Pinkgrape Tungan ute
    Snabb leverans !
    Köpt på www.mylove-bridal.com Återkommer med mer info när jag fått en chans att prova och fotografera.
    Pirrar i hela mig Drömmer Ska bli sååååå spännande att få ta den på mig !!!
    Haha woho, det låter bra! ;D

Väntar med spänning på att få se resultatet :)
  • Pinkgrape
    ewaulrica skrev 2011-09-16 17:48:39 följande:
    sjuuukt bra köp skulle jag skriva också! ska beställa en svart och en gröngrå åt mig själv, för så pass fina var de! (ska ha den svarta på nyår kanske :))
    Så snygg klänning! Du ska verkligen känna dig nöjd med det köpet :)
  • Pinkgrape
    car1021 skrev 2011-09-18 17:35:42 följande:
    Pinkgrape: Jag mailade till de på hemsidan och fick svar igår! Det var inga problem att få en rosa klänning med vit spets så det var ju bra. Frakten från Mylove-bridal skulle kosta 45 dollar.
    Härligt :) Ska du beställa klänningen?
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-18 23:48:41 följande:
    Min klänning är klockren !! MEN ack såååå stoooor !!!!!
    Vi får ringa sömmerskan och se vad som kan göras. Även om det är snörning så blir den stor.
    Men oj oj oj va fin den är !!!!!!
    Nej, är den för stor? Typiskt! Hoppas du får tag på någon som kan sy in den :)
  • Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-09-19 10:27:55 följande:

Har sett dessa eller några liknande i en anna tråd........... Men nu har jag hittat dem.............
    Visst är de läckra? Kostar ca 520 kr...... Igentligen inga vinterskor och klack ska jag ju inte ha då jag blir längre än gubben, men vad tusan de är ju sååååå coola.

Och jag vill ha en sån här bild och då måste man ju ha häftiga skor. Eller?

Och jag har börjat fundera om det ska stå I Do under mina skor, fast det syns nog inte pga klänningen och Help Me under gubbens............ Allt för att "skoja" till det..........

Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag såna skor är skitfula :P Men, smaken är ju som baken! Gillar du dom, så köp dom :)
  • Pinkgrape
    Evelinas skrev 2011-09-19 12:51:45 följande:
    Halloj!!
    Jag ska gifta mig i januari och tänkte beställa en kinaklänning. Har hittat lite olika och funderar över leveranstider, ni kanske kan hjälpa mig?? Och hur är storlekarna? Normal är jag en 36:a, doch gravid och kommer vara ca v. 30-33 i januari, men väljer empiremodell, men ska kanske ändå ta 1 storlek större så den räcker över bysten Flört
    Jag har tre alternativ:

Millybridals - leveranstid?? Hur mycket fortare går det om man väljer rush order för 50 dollar extra?

Landybridal - går leveransen på 20-25 + 2-5 dagar som det står? Man kan ju även välja 15 + 2-5 dagar för 60 dollar extra, funkar det?

My-lovebridal - håller dom leveranstiden på 12-15 + 3-7 dagar?
    Jag har bara beställt från Mylove av de tre, men har beställt två klänningar därifrån vid 2 olika tillfällen. Storlekarna tycker jag är bra, de stämmer. Att välja snörning är ju dock alltid ett smart drag, då blir det ju ännu enklare att få rätt storlek. Båda mina klänningar har tagit ganska exakt 4 veckor från beställning till leverans, de har dock två nivåer på frakt. Den dyrare, som jag valt, går lite snabbare.
  • Pinkgrape
    Elinore885 skrev 2011-09-19 17:33:48 följande:
    jag har en fråga om dhgate... jag har kikat runt där och tycker sidan är oerhört svårnavigerad... hur hittar man en speciell säljare?
    Det är väldigt enkelt :) Man måste ju självklart veta vad säljaren heter dock :P

Börja med att klicka på "Advanced Search"

Och sedan skriver du in säljarens namn i rutan, scrollar ner och klickar på "Search" :)

• Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-09-19 13:37:59 följande:
    Haha............ jag har nog lite udda smak kanske............. För jag är ju som jag är och köper jag skorna så kommer jag ju självklart att byta bandet mot ett mörklila för att matcha klänningen.
    Dessa boots har jag ju hemma som jag från början tänkte ha pga att man inte kan lita på vädret.... Tänkt som så att skorna syns ju inte under klänningen men vad tusan...............

Så är det ju, alla tycker vi olika :) Därför ska man inte lyssna så mycket på vad andra säger :P
  • Pinkgrape
    Elinore885 skrev 2011-09-19 23:00:04 följande:
    Pinkgrape, tack så mycket! jag får ev ett namn på en säljare.. en kompis beställde klänning förra året som jag tyckte var bra sydd och helt ok kvalité, det handlar ju bara om en enda gång den ska bäras =) så om nu inte tyget är av bästa sort så överlever man ju. Huvudsaken är att den är rejäl, hållbar och välsydd i sömmar osv. Hoppas kunna hitta samma säljare som hon köpte av, hon skulle kolla upp om hon hade namnet kvar. =)
    Så lite så :) Jag kan ge dig tips på säljaren jag köpte två väldigt fina tärnklänningar av också om du vill?
  • Pinkgrape
    Insanire skrev 2011-09-20 08:57:21 följande:
    Pinkgrape, jag tar gärna namnet på säljaren! :)
    Jag köpte ju som sagt tärnklänningar, men säljaren har också brudklänningar. Det var enkelt att kommunicera med säljaren och jag fick hem båda klänningarna på ca 5 veckor.

Säljare: xinyunxia_0802

Såhär såg "mina" tärnklänningar ut :)

• Pinkgrape
    Kicka skrev 2011-09-20 20:09:36 följande:
    Nån som vet om denna klänning går att få/finns redan, som kinaklänning? Har försökt leta men hittar inget :(

Jag har tyvärr ingen aning om den finns redan på någon sida, men det finns ju ett par företag som syr upp klänningar efter bild, tex Milly och Landy. Kanske skulle vara värt att skicka iväg bild för prisförfrågan?

Jättesnygg klänning! Helt i min smak, wow...
  • Pinkgrape
    Kicka skrev 2011-09-20 23:05:54 följande:
    Ja det är helt klart värt att kolla upp. Hade tidigare bestämt mig för en helt annan klänning,tills jag såg den här. Kärlek vid första ögonkastet, haha. Den är väldigt "jag", till och med min lillebror höll med om det. Får börja maila runt för prisförslag.
    Jag förstår dig :) Ja, det tycker jag. Hoppas du hittar någon som kan ge dig ett bra pris också :)
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-21 08:49:50 följande:
    Nu börjar det bli jobbigt igen Obestämd......
    Min underbara klänning är ju så himla stor. Även om det är snörning. Får snöra åt allt det bara går...och det räcker inte. Plus att det ser inte bra ut Rynkar på näsan
    Sömmerskan vågar inte hjälpa mig pga att den är så välsydd med all mönsterpassning i spetsen och pärlorna...
    Nu ska jag till en skräddare i morgon..så får vi se vad hon säger. Förklarat för företaget jag beställt den ifrån. Fick tillbaka att den har ju snörning och om inte den funka ska jag byta till dragkedja !!?? Vafaan ! Halva klänningen går ju ut på att det är snörning. När den är snörd, är den ändå för stor.
    Skrev nyss tillbaka om detta.
    Nu vill dom ha en bild på mig när klänningen är på. Tur att den är med mig till jobbet Glad
    Håll tummar och tår ! Älskar ju min klänning !!!!! (kan sy en hel del själv, så måtten jag skickade är inte fel )
    Men gud så tråkigt! Ingen av mina klänningar därifrån har varit förstora. Jag skickade dock inte mina mått, utan beställde standardstorlekar. Borde ju dock inte vara någon skillnad. Hoppas du kan ordna det :)

Men ja, lägg gärna upp bilder så vi får se :D
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-21 10:22:00 följande:
    Du vet , jag skickade både mått och checkade med deras "standard" mått..men..när jag nu tänker på det så blev jag lite förvånad över deras mått..de stämmer ju inte med de Svenska, med tanke på att jag är en 38..enligt dom är jag en 42 ? Var super noga när jag mätte. tittade på deras lista och de storlekarna stämde med mina . Det här kommer lösa sig..men man blir ju liiite stressad..(den som blir mest stressad, lite "dramaqueen" är min M2b Skrattande) fniss..
    Ja, det syns ju verkligen att den är för stor. Jag tror ju dock att den skulle bli väldigt fin med dragkedja och dekorationsknappar :) Men vill man ha snörning, så vill man :)

Fast min syster är en 38 och hon har samma mått i midjan och över bysten som de har i sin storlekstabell. Samma sak för mig, jag är en storlek 42, samma som i deras tabell och min klänning passade perfekt :)

Nåja, huvudsaken är ju att det löser sig :) Klänningen ser ju fin ut i övrigt :) Haha härligt ändå att ha en blivande som bryr sig så pass. Det hade inte jag, alls! Han sa att självklart vill han gifta sig, men bröllopet det fick jag sköta :P
  • Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-21 16:55:10 följande:
    Dom skickar en ny ! Kommer bara kosta mig 700 med portot Skrattande !!!
    Fantastisk service !!!!! Otroligt. Dom erbjöd mig även att skicka den jag har för att sy om den. Men jag tackade nej. Tycker förmycket om klänningen för att den ska försvinna på posten och då stå där med skägget i brevlådan och får gå naken till altaret Kräks
    Får sälja min dröm när nästa kommer.
    Nej, men gud vad skönt! :D Hoppas den kommer passa bättre :)
  • Pinkgrape
    marimekko86 skrev 2011-09-21 18:10:14 följande:

MIN KLÄNNING ÄR HÄR

Åh, vad fin! Och den ser ut att sitta jättebra på dig :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!