Marys skrev 2011-09-21 10:22:00 följande:
Du vet , jag skickade både mått och checkade med deras "standard" mått..men..när jag nu tänker på det så blev jag lite förvånad över deras mått..de stämmer ju inte med de Svenska, med tanke på att jag är en 38..enligt dom är jag en 42 ? Var super noga när jag mätte. tittade på deras lista och de storlekarna stämde med mina . Det här kommer lösa sig..men man blir ju liiite stressad..(den som blir mest stressad, lite "dramaqueen" är min M2b
) fniss..
Ja, det syns ju verkligen att den är för stor. Jag tror ju dock att den skulle bli väldigt fin med dragkedja och dekorationsknappar :) Men vill man ha snörning, så vill man :)
Fast min syster är en 38 och hon har samma mått i midjan och över bysten som de har i sin storlekstabell. Samma sak för mig, jag är en storlek 42, samma som i deras tabell och min klänning passade perfekt :)
Nåja, huvudsaken är ju att det löser sig :) Klänningen ser ju fin ut i övrigt :) Haha härligt ändå att ha en blivande som bryr sig så pass. Det hade inte jag, alls! Han sa att självklart vill han gifta sig, men bröllopet det fick jag sköta :P