TheD skrev 2011-06-26 12:33:35 följande:
JAgvet då ingen i Sverige soom kastar sin brudbukett...... I USA är det ju nästan förbjudet att inte kasta den ;) Men i Sverige?? Första gången jag har läst/hört något om det.
Jag ska behålla min iaf som andra jag kännder har gjort...
Ibland vill man stoppa saltsyra i vissa käftar! ;)
sasssyy skrev 2011-06-26 12:35:30 följande:
öööö enligt svensk tradition kastar MAN INTE buketten.. det är en anglosaxisk tradition och ett nytt påfund- här i Norden konserverar man sin bukett och sparar den möjligtvis......
Jag förstår inte att folk är så fruktansvärt elaka.. för det ÄR vad de är.. och att man ska "kompromissa för andras skull" när det är ens eget bröllop. Är i en annan tråd här på BT också där det snackas om att man är en bridezilla bara för att man inte tar hänsyn till sina gäster...alltså man bjuder till bröllop och passar det inte behöver man inte säga nåt eller ens komma. Vi kommer få sååå mycket gnäll, främst från dem som INTE är bjudna...har man inte fått frågan så behöver man inte ge sitt omdöme heller...
Men exakt! Jag sa då det att det minsann inte är någon svensk tradition och att ingen kommer få min bukett! Det är min och den vill jag ha kvar! Hon blev som tyst då..
Nej, jag förstår inte heller varför man måste komma med såna elaka kommentarer om ditten och datten. Det är ju trots allt inte deras bröllop och alla tycker och tänker inte lika. Det måste de ju kunna acceptera. Jag är väl sådan som inte tycker att man kan köra rakt över sina gäster i precis allt, för jag vill ju även att gästerna ska ha det trevligt och få en bra dag och upplevelse.. men när det väl kommer till kritan, så är det ju främst bruden och brudgummens dag och då ska ju de få välja hur de vill ha den! Passar det inte, så kan man faktiskt bara låta bli att komma och hålla käften! Har man inget snällt att säga, så behöver man faktiskt inte säga något alls. Blir man tillfrågad om att tycka något, så kan man ju tänka före man talar.