• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Skumboll skrev 2011-06-27 19:14:12 följande:
    Jag är inte så förtjust i paris faktiskt. Kanske kan kika på prag också, där är väl lite billigare?
    Okej, men Barcelona kan jag faktiskt rekommendera :) Prag är ju lite ovanligare, inte lika mkt turister och lite billigare ja :) Har hört att det är en jättefin stad och vet flera som vill åka tillbaka :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Det tar sig. Klänningen nådde igår Malmö :D
    Jag borde väl kanske hinna få den imorgon eller på fredag?

• Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-06-29 14:52:50 följande:
    åh, spännande :)
    borde väl verkligen komma på fredag, tycker jag. i allra värsta fall på måndag.
    Jag såg fel, den kom till Malmö i förrgår och typ 30 sekunder efter jag skrev det där plingade det på dörren. Jajjemen, det var klänningen. Packade upp den och den var perfekt. Som en dröm!

MARDRÖM!!!!

Jag dubbel, trippel och megakollade med säljaren så att det skulle vara snörning i ryggen på klänningen. ICKET! Dragkedja och det saknas typ 15cm för att den ska gå ihop. I övrigt är klänningen perfekt, så otroligt vacker. Jag blir så ledsen och vet inte vad jag ska ta mig till.
  • Pinkgrape
    S2011 skrev 2011-06-29 15:22:24 följande:
    men jaaa!

och Neeeeeeeej!!!!!!

hur kan de bara göra en sån miss?! är det samma som har gjort fel på denna klänningen som på den förra?
    du får helt enkelt gå wild and crazy på dem och fråga varför i hela friden det kommer hem en klänning med dragkedja när du flera gånger har kollat med dem så att det ska vara rätt (=snörning)?

jag lider med dig, pinkis, verkligen..
    Jag fattar inte!! Jag kollade verkligen med dom och förklarade vad som hade hänt med min förra klänning och ändå gör dom samma misstag, ja! Det var till och med snörning på bilden av klänningen som jag beställde, orginal alltså.

Jag har skickat ett mejl och skrivit att jag nu har fått klänningen och det är dragkedja. Något som de lovade mig att det inte skulle vara. Jag skrev också att de hade sagt uppredpade gånger att det skulle vara snörningen i ryggen. Bifogade en närbild på en snörning på brudklänning, plus en bild på klänningen jag beställde där man ser snörningen i ryggen. Skrev att klänningen de skickade är alldeles för liten och att mitt bröllop är väldigt snart och att jag nu står utan klänning för att de inte häll vad de lovade. Försöker dock skriva det i en någorlunda trevlig, men bestämd ton.

Vad ska jag göra nu?
  • Pinkgrape

Säljaren har sagt att det är hans fel och frågat hur han kan kompensera. Då han upprepade gånger lovat mig snörning och omöjligt kan ha missat det, så bad jag om en ny klänning skickad med expressfrakt, så att jag har den inom 2 veckor. Denna klänningen sydde dom på under en vecka. Är det helt orimligt?

Vill dom att jag skickar tillbaka klänningen jag redan fått, så säger jag att jag gör det när den nya klänningen kommit och om de betalar frakten tillbaka. Eller?

• Pinkgrape

Nu har jag fått svar att de skickar en ny klänning och att jag inte behöver skicka tillbaka den jag redan fått. De vill dock att jag betalar expressfrakten på den nya klänningen och det är tydligen 99 dollar. Är jag snål om jag inte vill betala så mycket för att få rätt klänning?

• Pinkgrape
    Sessan67 skrev 2011-06-29 19:45:12 följande:
    Jag tycker INTE att du ska behöva betala någon kostnad alls, när det så solklart är DE som klantat sig rejält!
    Nej, jag känner också lite så... och 99 dollar är ju rätt mkt. Typ hälften av vad klänningen kostar. Hade det varit typ 20 dollar, så hade jag nog inte orkat tjaffsa om det faktiskt.
  • Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-06-29 21:00:19 följande:
    Oj, vad ni skrivit idag......
    Jag har hjälpt mamma att flytta. Pust, sedan blev det en snabbis till Ikea oxå. Så nu har jag ögnat igenom dagens alla sidor..................

Pinkgrape - Lider med dig! Men kan vi inte få se klänningen?
    Sommarbrud skrev 2011-06-29 21:12:22 följande:
    Pinkgrape: Låter väldigt knas att du ska betala så mkt när det är de som har gjort fel! Nej det måste de kunna lösa på ngt annat sätt
    Humlan skrev 2011-06-29 21:18:07 följande:
    men herregud pinkis hur dem håller på med dig- hur kan man missa en sån övertydlig sak ? Nåja du ska ju få en ny klänning så, men jag skulle inte ha betalt så mkt som säljaren kräver.

påminn mig vart / vilken säljare detta gäller ?
    Darling Daisy skrev 2011-06-29 21:38:53 följande:
    Pink: fy fabian vad tråkigt!!!
    Jag tycker nog att 99 USD för frakten känns lite mycket eftersom du nog betalade frakt på din förra klänning också(?). De har klantat sig och du bör eg inte betala för det...

Knopan: Vi har valt att gå ut till Sommarsång av Peterson-Berger på piano.
    sandis1977 skrev 2011-06-29 22:08:15 följande:
    Pinkgrape! Jag lider med dig stackare!
    Hoppas du hinner få trean och att den är rätt!!

Jag driver en tvist med Landy som gjorde på samma vis, dragkedja och för tajt, men de kompenserar mig inte på något vis då den är sydd efter mina mått. Mail svarar de inte på längre :o(
    Tack, vad ni är snälla. Det känns riktigt tråkigt, speciellt när klänningen är så fin. Nåja.. Jag har skrivit och ifrågasatt varför jag ska betala så mycket när det är dom som har gjort fel. Jag tycker inte det är mer än rätt att man får det man beställt, till det priset man köpte varan för. Det var gratis frakt på klänningen och tycker inte att jag ska betala 99 dollar för frakten på en ny som är rätt. Säljaren skrev ju själv att det var deras fel, att de hade glömt bort den detaljen typ.

Det som känns skönt ändå, eftersom jag beställde klänningen av en säljare på www.dhgate.com, är de inte får tillgång till några pengar förrän jag godkänt och är nöjd med klänningen. De har alltså inte fått ett öre ännu.

Klänningen är för stor för att jag ska kunna fota den hemma. Släpet är för långt för att det ska se bra ut. Har ingenstans att hänga upp den heller och kan ju fota mig i den då den är alldeles för liten. Min syster ska hit imorgon, så hon ska nog få hoppa i även denna klänningen så jag får någon bild :P

Kastar dock in en bild på klänningen som jag beställde (och den är rätt lik tycker jag).

• Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-06-29 22:12:47 följande:
    Här blir det delsbo brudmarsch in och visa vid vindens ängar ut. Bägge på orgel, vi får inte ha cd i den kyrkan. 
    Vi ska också ha Visa vid vindens ängar på orgel, fast som ingångsmusik. Ut hade vi tänkt Höga gärdet (Änglagård) också på orgel. Tycker det är roligt att använda orgel om det finns, för det låter ju lite mer speciellt och maffigt :)
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-06-30 09:09:39 följande:
    Pinkgrape: Så himla tråkigt att det blev fel med klänningen! Hoppas nu du hinner få en ny och att den passar.

Tråkigt att de kräver betalt för frakten. Men du kanske i slutändan ändå går plus om du säljer klänningen med dragkedja?

Idag får vår familj inbjudningskorten Skrattande, skall bli spännande att se reaktionen. De vet ingenting!
    Ja, fast jag tycker det är lite av en principsak. Har de erkänt att DE gjort fel, så borde de ju ge mig en korrekt vara utan extra kostnad. Eller? Är jag bara tjurig då? Det är ju inte jag som bett om att få behålla klänningen som är felgjord.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!