• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Fröken Söt - Vad fin klänning! :D Hoppas den blir ännu bättre efter den är insydd också :)

Sommarbrud - Vilket vackert par! Grattis ännu en gång, ni såg helt fantastiska ut :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-07-04 21:03:58 följande:
    Haha ja jag är gravid :) Men gråter ja det började jag göra efter att jag fick mitt första barn nu gråter jag för allt... :/

Det är jag på bilden med lilly bilden är dock gammal nya kommer när jag fått alla fotografier :)
    Men hur kunde jag missa det?! GRATTIS! :D
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-07-05 02:38:49 följande:
    Sommarbrud: Grattis till graviditeten! Du såg verkligen fantastisk ut!

Fröken Söt: Jättefin klänning! Hoppas de kan sy in och upp den så den sitter perfekt.

Sandis 1977: Tror det blir för tajt att hinna få klart namnändringen och nytt pass. För oss tog den en månad innan allt var klart och då ringde jag och stötte på de flera gånger. Kan inte din make åka med sitt gamla pass i sitt gamla namn? Men då måste ju även resan vara bokad i det gamla namnet.

1700tal: Bilder!

Pinkgrape: Det är underkjol till brudklänningen vi har samma. Hittade en svenskt företag som säljer underkjolar till bra pris så jag funderar lite på att beställa en där. Mailade och frågade vilken hon tror passar och den underkjolen skulle kosta 190 kr, vilket var toppenpris. Är dessutom öppet köp om underkjolen inte passar eller om det är snyggare utan.
    Aha, till den kortare klänningen från Mylove? Den har jag ingen underkjol under :) Du måste ta bild sen på din med underkjol, så får jag se hur det ser ut :D
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-05 14:07:38 följande:
    Hej tjejer!

Nu behöver jag verkligen er hjälp!

Jag har redan en lång butiksklänning som väl är okej men den är för stor. Jag ska försöka få den insydd och så av en sömmerska de närmsta dagarna.

(Har redan varit hos en sömmerska en gång men hon höll inte med om att den skulle sitta så tight som jag ville och dessutom "glömde" hon att sy upp det understa lagret så jag snubblar på det. Nu har jag tappat ytterligare i vikt och den håller sig inte upp ordentligt. Är rädd att det ska bli fel igen men jag hoppas nästa sömmerska är bättre och lättare att kommunicera med...)

Men, nu har jag börjat känna att jag nog gärna skulle vilja ha en kort klänning till festen också då jag älskar att dansa, min långa större klänning är tokvarm och jag känner mig dessutom lite obekväm med att springa runt i den typen av klänning.

Jag har därför funderat på att beställa en från exempelvis my love bridal som jag tror att bl.a. Pinkgrape har använt sig av? Problemet är att jag gifter mig redan den 30/7. (Det vill säga om 3,5 veckor!) Vad tror ni? Har jag chans att få hem den tills dess?

Snälla hjälp mig! Och tack på förhand!
    Jag tror att du kan hinna få den i tid. Har just pratat med en tjej som fick sin klänning, vilket är en lång klänning med mycket broderier osv på 3 veckor. Min klänning tog 4 veckor att få hem, men då tog jag segfrakten som tar drygt en vecka :P Väljer du en klänning som är lite enklare och inte med så mycket detaljer, så hinner du nog. De verkar vara väldigt snabba. Det du kan göra är ju att skicka ett mejl till mylovebridal@gmail.com och fråga om du hinner få din klänning om du beställer idag. Alternativt gör en beställning och skriver där att du måste ha klänningen hemma innan fredag 29 juli + betalar lite extra för det snabbare fraktalternativet. Jag gjorde en beställning på en klänning med lååångt släp och mycket detaljer i fredags och den skulle jag hinna få i god tid före 6 augusti.
  • Pinkgrape
    Amejuli skrev 2011-07-05 14:07:38 följande:
    Hej tjejer!

Nu behöver jag verkligen er hjälp!

Jag har redan en lång butiksklänning som väl är okej men den är för stor. Jag ska försöka få den insydd och så av en sömmerska de närmsta dagarna.

(Har redan varit hos en sömmerska en gång men hon höll inte med om att den skulle sitta så tight som jag ville och dessutom "glömde" hon att sy upp det understa lagret så jag snubblar på det. Nu har jag tappat ytterligare i vikt och den håller sig inte upp ordentligt. Är rädd att det ska bli fel igen men jag hoppas nästa sömmerska är bättre och lättare att kommunicera med...)

Men, nu har jag börjat känna att jag nog gärna skulle vilja ha en kort klänning till festen också då jag älskar att dansa, min långa större klänning är tokvarm och jag känner mig dessutom lite obekväm med att springa runt i den typen av klänning.

Jag har därför funderat på att beställa en från exempelvis my love bridal som jag tror att bl.a. Pinkgrape har använt sig av? Problemet är att jag gifter mig redan den 30/7. (Det vill säga om 3,5 veckor!) Vad tror ni? Har jag chans att få hem den tills dess?

Snälla hjälp mig! Och tack på förhand!
    Alternativet är ju också en "vanlig" vit klänning som du kan byta till på kvällen om du skulle vilja :) Det finns ju rätt gott om fina klänningar.

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/vila-479/tress-dress-479632-912/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/ax-paris-1107/chiffon-trim-dress-202585-1/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/elise-ryan-555/one-shoulder-pleated-555065-115/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/jones-jones-597/sarah-halterneck-dress-597019-1/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/three-little-words-620/bustier-dress-620008-1/
    www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/lens-dress-off-white
    www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/nadja-2-dress-white
    www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/impression-dress-light-pearl
    www.bonprix.se/se/Brudklaenning-3288764-bundle.htm&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_image
    www.bonprix.se/se/Chiffongklaenning-16074179-style.htm&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/se/Aftonklaenning-16074186-style.htm&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/se/Spetsklaenning-15462859-style.htm&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/se/Aftonklaenning-med-spets-3284851-bundle.htm&ssz=-1&spr=-1&sco=vit&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_image

Kanske inte de absolut bästa expemplen, men du fattar :P
  • Pinkgrape

Såhär såg listan ut när jag fyllde i den. Jag vet att det tillkom fler efter, men det går ju att fylla i igen, om ingen hittar den lite längre listan dvs.

2011

2 juli:
    Darling Daisy
    Sommarbrud

30 juli:
    Sandis1977

6 augusti: 
    humlan66

13 augusti: 
    Skumboll
    Pinkgrape

3 september:
    krazzzy

• Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-07-05 14:47:10 följande:
    Nä så många blommor finns det ju inte. Aja, jag har iaf bestämt en annan bukett så blomlös blir jag ju inte, haha!

Pinky tog fram listan! Men SE så många namn på den var det inte! 
    Haha men det var ju i början av listan :P Jag vet med säkerthet att det var flera namn även in på 2012 på listan. Även fler på samma datum som jag själv :P
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-05 14:49:57 följande:
    Åh, hur hittade du den? Eller hade du sparat den själv?
    Skumboll skrev 2011-07-05 14:47:10 följande:
    Nä så många blommor finns det ju inte. Aja, jag har iaf bestämt en annan bukett så blomlös blir jag ju inte, haha!

Pinky tog fram listan! Men SE så många namn på den var det inte! 
    Haha, bra att inte va blomlös iaf! Och det blev fleeer namn på den sen! Ju.
    Jag valde "visa endast" på mig själv och gick tillbaka till kring midsommar och efter att ha läst igenom ca 6-7 sidor så hittade jag den :D Dock när den var nästan som kortast som sagt, men ändock :P

Nu går det ju att fylla på den igen :)
  • Pinkgrape
    Malin24 skrev 2011-07-05 14:59:07 följande:
    Så bra att du hade denGlad Min dag är ju 20 augusti men jag måste missat när ni gjorde den. Tack Pinkgrape då har vi lite bättre koll igen..
    Okej, ska vi kasta in dig såhär då? :)

2011

2 juli:
    Darling Daisy
    Sommarbrud

30 juli:
    Sandis1977

6 augusti: 
    humlan66

13 augusti: 
    Skumboll
    Pinkgrape

20 augusti:
    Malin24

3 september:
    krazzzy

Snart är listan lång igen ;D haha
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!