• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hahaha så fruktansvärt dålig jag är!!!

Jag mejlade en fotograf, en glad ung tjej som är amatör, angående vårt bröllop. Har väntat på svar och idag kom det. Hon vill hemskt gärna fota på vår bröllop. LYCKA! :D

SEN.....

Jag läste igen och såg.. 13 april. Vadå 13 april? Kollade mejlet jag skickade till henne och jojo, nog hade jag skrivit 13 april alltid :P Haha så fruktansvärt klantig!

Nu har jag dock skickat igen och förklarat mitt misstag. Hoppas innerligt att hon är ledig 13 augusti också, för hon skulle vara helt perfekt för oss. Jätteduktig, 17år, går mediautbildning och fotar HELA dagen för 500kr, då ingår retuschering och vi får alla bilder hon tagit under dagen utan extra kostnad :) Behöver bara betala extra om vi vill ha några förstoringar.

HUUUUUR kunde jag låta det hända :P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Annooo skrev 2011-07-09 15:45:32 följande:
    Pinkgrape. Nu har det vissligen inget med mylove-bridal att göra men...
    vet ju att du beställde ifrån dhgate & stämmer det att du inte blev nöjd någon av de gånger?

Eller har jag missuppfattat det hela?

Isåfall får man veta vad säljaren heter så man inte gör samma misstag & beställer av den?? :)

Är så jätte mycket för svar!
    Haha jadu, det är lite både och det där.. saken jag är missnöjd över är att jag fått dragkedja på de klänningar jag velat ha snörning på. Det har gjort att ingen av klänningarna passar. I övrigt är jag otroligt nöjd med klänningarna, bra kvalitet och superfina! Beställde även två tärnklänningar och en underkjol från DH.

Brudklänningarna
    easyshop_2009 - Tog bara ca 3 veckor att få klänningen och den är superfin, men med dragkedja.
    stevenzhangrui - Tog drygt 1 månad att få klänningen, jättefin, men också med dragkedja.

Tärnklänningarna
    xinyunxia_0802 - Tog ca 1 månad att få hem dom. Jättefina, precis vad jag beställde, med snörning i ryggen.

Underkjolen
    weddingdress88 - Tog kanske 2-3 veckor, den är jättefin, precis vad jag beställde även här.
  • Pinkgrape
    Annooo skrev 2011-07-09 17:20:52 följande:
    Pinkgrape..

Tack så jätte mycket för ditt svar. =)

vad kul att dom verkar bra på så sätt. Men när du beställde, hur gjorde du då med måtten?
    Tog du extra eller mätte du precis så den skulle passa?

var det spets på någon utav dina klänningar?

Tack ännu en gång för svar!
    Jag valde en standardstorlek som var lite mindre än jag själv, eftersom jag skulle ha snörning. Hade gjort så när jag beställde från Mylove och den passade perfekt :) Hade dessa också gjort, om det hade varit snörning :P

Det är.. som.. spets-broderier på överdelen på båda. Jättefint :) Fick dock med pärlor och paljetter på den ena, men det gör inte så mkt. Tycker det var väldigt smakfullt gjort ändå.
  • Pinkgrape
    Tinzi skrev 2011-07-09 18:52:44 följande:
    OJOJ hoppas hoppas! Vore ju toppen!
    Haha ja, jag kollar mailen stup i kvarten nu och håller alla tummar och tår.. fattar inte hur jag kunde göra ett sånt misstag. Min blivande bara stirrade på mig när jag berättade :P
  • Pinkgrape

Det löste sig med fotografen, hon har tid även vårt datum :P haha

Känns jätteskönt att ha det bokat också. Nu känns ju dock solisten väldigt dyr :P 1500kr för två låtar och 500kr för en fotograf hela dagen. Nåja..

• Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-10 14:17:50 följande:
    Så skönta att det löste sig! Rekordbilligt oxå!

Intressant att se ert pris för solisten, det är svårt att veta vad som är rimligt.. Vi har också tänkt två låtar under vigseln, och vi har borgligt så sammanlagt tar det bara ca.20 minuter så det är ju inte så lång tid hon/han behöver vara på plats.  
    Ja, verkligen, men hon är ju trots allt "bara" 17år och går gymnasiet. Ingen proffsfotograf alltså.

Vår vigsel tar ju inte heller så lång tid, trots att den är kyrklig. Ca 30min kanske. Hon kommer ju dock att åka dit en gång före och öva tillsammans med killen som ska spela. Börjar nog ändå tycka att det är lite väl mycket pengar.

Men vi bokade ju henne för ca 1 månad sedan, kan man bara avboka helt plötsligt? :P
  • Pinkgrape

Är det taskigt att leta ny solist innan man avbokat den första?
    Ska vi strunta i att avboka?

Åh, detta blev svårt :P

• Pinkgrape

Angående solist.. vi har redan efter ett par timmar lyckats hitta två andra tjejer som gärna sjunger fler låtar till billigare pris, men vi har inte bokat någon av dom, utan håller det lite öppet.

Jag tänker säga som det är till hon vi bokat, det är ju även det en glad amatör och hon gör inget annat än sjunger två låtar. Kommer säga att vi tycker det är alldeles för dyrt och att det tyvärr, efter noga övervägande, inte finns utrymme för det i budgeten. Det är vissa saker som blivit lite dyrare än vad det var tänkt och vi är båda väldigt överens om att en dyr solist inte är någon prioritet. Vill hon då ge oss ett bättre pris, så byter vi inte, men annars kommer vi byta tjej som sjunger.

• Pinkgrape

Jag har nu beställt en bh till bröllopet. Har länge våndats över att betala dyrt för en bh jag kommer ha en dag. Hade bestämt mig för att ge Wonderbra en chans, men 500kr? Kikade då in på Halens av en slump och fick då se att de hade ju rea på Wonderbra, så betalade bara 149kr för den :D

• Pinkgrape

Jag funderar på en sak.. om/när man ska sälja sin kära kinaklänning, hur mycket kan man ta för den?
    Jag kommer ju ha båda såna som är använda en gång och de som aldrig är använda. Skulle helst vilja spara allihopa, men har inte plats för det :P

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!