Inlägg från: Fröken Söt |Visa alla inlägg
  • Fröken Söt

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Humlan skrev 2011-07-04 19:34:00 följande:
    Glömde berätta att vi fick papperen från Hindersprövningen idag så nu är det klart iaf.Hur har ni andra gjort då det gäller att byta efternamn ? skickade ni in det papperet samtidigt med hindersprövningen eller senare ?
    Vi har fortfarande inte bestämt namn, så vi skickar nog de separat.
  • Fröken Söt

Det här är "originalet", supertight snörd och ca två storlekar för liten. Andas? Vad är det?

Det här är klänningen från Landys, som tyvärr är för stor. Jag fegade lite för mycket... Ringningen ser annorlunda ut, men jag beställde en annan variant så det är som det ska. Skrattande

• Fröken Söt
    Sommarbrud skrev 2011-07-04 19:50:20 följande:
    Men den ser väldigt väldigt fin ut! Jag sydde in min 8 cm o det gick hur bra som helst. Så det fixar sig alltid. Super snygg klänning!!!
    Oj, ja då ska det nog gå bra att sy in en inch eller så. Skrattande
    Jag har en "back up"-klänning på gång hos Millys också, borde nog ändra måtten där också.
  • Fröken Söt
    Sommarbrud skrev 2011-07-04 19:54:23 följande:

Hur gör jag för att vrida bilden när jag ska lögga in? har fått tag i bilder nu från i lördags om ni vill se dvs...

Jag vrider på bilderna innan jag lägger upp dem (i paint eller liknande), vet inte om det går på annat sätt.
    1700tal skrev 2011-07-04 19:54:37 följande:
    Oj, jössös vad lik orginalet det var! Förvånad Ursnygg!!! Jag som älskar både volanger och enaxlat - jag är KÄR!

Men den ser ju inte superstor ut... :-/ Men är den stor för att du "tog i" när du mätte för att va på den säkra sidan eller har de sytt den för stor? För Landy brukar ju göra bra i strl... Men jättefin!!
    Jag tog mina mått med "rum att andas", dvs kanske en extra centimeter. Men jag måste verkligen dra in midjan ordentligt så egentligen skulle den varit en inch eller två mindre där.

Tack allihopa, jag gillar verkligen klänningen men lite extra beröm är bara bra för egot. Och så känns det rätt skönt efter kinaklänningsdissen i gnälltråden... *hihi*
  • Fröken Söt
    Skumboll skrev 2011-07-12 19:46:21 följande:
    Får jag ingen färg visar jag inga bilder sen!
    Haha! Nä du, det går icke att bildvägra i den här tråden!

1700-tal: Jisses vilken underbar klänning! Man borde ju anställt dig som en personal wedding dress shopper direkt!

Nu har jag fått bilder på testklänningen från Millys, vad tror ni?

• Fröken Söt
    Skumboll skrev 2011-07-12 21:45:19 följande:
    Aj fan!

Ser superbra ut tycker jag, gillade verkligen överdelen. I vilket material ska den sys i?
    Tackar! Den ska sys i duchess satin och tulle (tyll?), och så ska den strösslas med kristaller också.
  • Fröken Söt

Jag beställde den här som back up, ifall landy-klänningen skulle bli skräp. Men det verkar som att det kan bli svårt att välja i slutändan - får väl byta om två gånger under dagen!

• Fröken Söt

Halloj (blivande) brudar! Nu har jag fått hem min tredje klänning, och tyvärr är det den jag är minst nöjd med. Den kändes okej, men inte mer. Livet är fint men tunt (alltså få lager) och tyllen över kjolen ser inte så snygg ut. Synd, för det var den dyraste klänningen, och definitivt den som tog längst tid. Jädra Millys!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!