• Mia4

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

awarwen skrev 2011-04-14 14:24:22 följande:
    Sitter o grunnar på en sak. Måste man absolut ha gåvor till gästerna? Jag menar, tillhör det "det normala"?
    VI kommer inte att ha några gåvor, dvs saker.

Vår middag kommer inte att ha någon dessert så vi, gör som många andra, köper små askar och lägger något ätbart (choklad!) i dem. Då har gästerna möjligheten att välja om de vill ha något sött direkt efter maten eller om de vill vänta till tårtan. Jag ser det som en billig variant på dessert... Flört

Håller med 1700-tal: Tror inte heller att det är någon "svensk" tradition. 
  • Mia4
    1700tal skrev 2011-04-14 14:38:08 följande:
    Tror att 2an är en kopia/millys inspiration av denna, en maggie sottero. Och orginalet verkar vara i satin (förmodligen i polyestersatin visserligen, maggies klänningar verkar alla vara det), så här får man en lite bättre uppfattningen hur den blir i satin. Milly har ju gjort den i taft.

Lovely!!! Hjärta
  • Mia4
    Miceme skrev 2011-04-14 14:52:03 följande:
    Nica; jättefin ring, det är inte det lättaste att välja det heller
    Snygg! Ser att du har en ring på handen redan...är förlovningsringen i rött guld? *nyfiken* Tycker att det är roligt att se vad man kan ha för kombinationer.
  • Mia4
    awarwen skrev 2011-04-14 14:56:11 följande:
    Hm... vi ska ha en dessertbuffé där man kan välja på en hel del godsaker, inkl tårta.
    Det blir väl kanske lite overkill med askar med choklad också. Men, om det ändå inte tillhör traditionen eller är ngt som gästerna nästan väntar sig så avstår jag. Det blir så mkt gott till dem ändå Flört
    Låter klokt! 
  • Mia4
    sunsey skrev 2011-04-14 14:53:02 följande:

Min klänning från Landy kommer om ca 1h30 min.. Jag tror jag spricker av förväntan =) Är alldeles bubblig...

Tjoho!!! Skrattande
  • Mia4
    Miceme skrev 2011-04-14 15:04:08 följande:
    Ja det är den: Jag är egentligen inte överförtjust över att blanda färger på metaller men det är bara diamanterna som syns uppåt när jag har ringen på.
    Förlovningsringen är numera helt slät i rött guld, men när vu köpte dem så var guldet slipat i olika riktingar som var en snygg effekt men det har slitits ner, tråkigt!
    Mina ringar hade jag helt klart för mig i huvudet innan jag gick till guldsmeden.... Det blev inte riktigt så som jag tänkt mig! Flört 

Jag har också varit emot att blanda vitt och rött guld, men numera är jag lycklig ägare till tre nya ringar! En slät i rött guld (förlovningsring), en allians i rött guld (vigselring) och en solitär vitguldsring (morgongåva). Alla ringarna är gjorda efter samma skena.

Som sagt inte som jag tänkt mig från början, men det blev en snygg kombination och det bästa är att jag kan kombinera den på olika sätt! 
    Skumboll skrev 2011-04-14 15:06:09 följande:
    Jag har nog visat innan men här är min vigselring (kommer enbart ha denna, förlovningsring har jag ingen)
    Vad fina! Ett mycket bra val!
  • Mia4
    1700tal skrev 2011-04-14 15:37:07 följande:
    Min tilltänkta ring förresten...
    Så tjusig! Har du provat den? Hur var det din förlovningsring såg ut? Har för mig att du berättat det förut, men kommer inte ihåg...
    Miceme skrev 2011-04-14 15:35:56 följande:
    Kjolen ser ut lite som att man stuckit hål på den modellen ovan
    Skrattande
  • Mia4
    1700tal skrev 2011-04-14 15:58:06 följande:
    Så här ser den ut.
    Det kommer att bli toppen ihop! Det känns som om du fått ihop matchningen. Ringarna är otroligt fina! 
  • Mia4
    1700tal skrev 2011-04-14 17:21:42 följande:
    Tack, vad snällt sagt. Matchningen blir nog bra. Är bara jag som fått lite storhetsvansinne. När vi började titta på förlovningsringar vill jag ha smalaste möjliga både till förlovn och vigsel och helst inte behöva ha dem på mig alls (gillar inte smycken). Men nu är jag helt såld och vill typ ha så här!

Ok, kanske överdriver liiite... Drömmer Men hellre det där än mina...
    Hahaha...som med klänningarna! Flört 

Jag skulle "bara" ha två släta rödguldsringar med en solitär mellan dem. Min mamma har det så och jag har alltid tyckt att det har varit snyggt. Dessutom kan man ha solitären när man vill känna sig lite extra fin (jag klarar inte att ha en solitär ring i vardagen), men som sagt så blev det inte.   

• Mia4
    Malin24 skrev 2011-04-14 18:56:51 följande:
    wiihoo pratar vi ringar  (tänker inte försöka läsa ikapp allt men såg det senaste iaf) och äntligen kan vi prata om ngt som jag kan ta del av för klänningen lyser med sin frånvaro..skulle fått bilder idag men icke..börjar tro att de lurar mig
    Ohh, fina ringar!!!

Lider med dig! Tänk att det ska vara så svårt att skicka några bilder!  Rynkar på näsan
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!