• Styrka

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Slår vad om att modellen inte är 2.20, utan står på en pall med den här klänningen på!
    Frågan är varför i hela friden, är det nån av oss brudar härinne som planerar att tillbringa hela kvällen med att stå på pallar? Är det en stor efterfrågan på klänningar som täcker pallar?

Själv har jag börjar titta på brudgumskläder på olika kinasidor. DHgate har en jättesnygg, min sambo har bestämt sig för silvergrå smoking, svart väst och silvergrå kravatt, det minskar ju utbudet en aning. Hittade en snygg kostym på Milanoo, men smokingen på DHgate leder just nu. Nån som har erfarenhet av kostymer från kinaföretag? Vet de som är nöjda med mytuxedo.com och suitopia, men har nån provat DHgates smokings?

• Styrka

Min klänning kommer från MyLoveBridal imorgon!! Är så sjukty nervös nu! Hoppas, hoppas, hoppas den håller måttet och blir som jag har tänkt mig den! Håll tummarna för mig, är ni snälla!

• Styrka

Den har kommit och den är PERFEKT!!!

Vilken kvalité! Välsydd, bra sömmar, rejält och stadigt liv, många lager tyll, spets och bling är välsytt och välplacerat, alla mått stämmer perfekt! Det finns inte ett enda önskemål jag hade, som de inte följt till punkt och pricka! Jag är såå nöjd, och vill verkligen ge mina varmaste bästaste rekommendationer till My Love Bridal!
    3 ynka veckor från betalning till leverans, och de hade angivit varans värde till 30 dollar så ingen tull blev det heller!
    Desustom skickade de med halsband och örhängen med pärlor och cz-stenar, hyfsat snyggt faktiskt. Inget jag kommer ha på mig då klänningen är vit och pärlor ivory, men julklapp blir det nog!

Bilder kommer så fort jag pixlat ansiktet!

• Styrka

Här kommer bilderna:

Och här är orginalbilden jag skickade in:

Nu är min klänning lite tilltufsad och skrynklig efter frakten, men tycker ändå den blev precis så som jag hade önskat mig! Sen att man inte ser ut som modellen, nåja. Jag är inte snyggast i stan, men jag är fan inte fulast heller!
  • Styrka

Nej, inga stenar under armarna, jätteskönt!
    Ja, den sitter som gjuten, men lämnar ändå utrymme för att gå ned några kilon! Perfekt!

• Styrka
    Italia08 skrev 2011-12-15 11:33:05 följande:
    Styrka: Vad roligt att höra att du blev så nöjd med din klänning!

Själv har jag precis betalat min. Aaaaaaahhhhhh! Skrikandes  Milly-Lily säger att den ska vara klar i mitten av januari, men jag räknar med att det tar längre tid. Får la se.

Någon som har tips på ngn hobby eller annan sysselsättning som tar tankarna från klänningen ett tag? Känns som att det kan behövas ... SkämsRiktigt häftiga klänningar!
    Tipsar om att göra egna inbjudningskort. Jäkla tid det tog, kan jag meddela!
    Köpa tapet, klippa tapet, pressa tapet, vika tapet, köpa pärlemorpapper, printa pärlemopapper, klippa pärlemopapper, limma pärlemopapper på tapet, pressa korten. Klippa sidenband, limma sidenband, pressa korten. Köpa kuvert, skriva kuvert. Skriva namn i inbjudningarna, lägga i kuvert.
    Ta-daaa! Gjort på ett kick!
    *inte* 
    Det blev inte billigare än att beställa heller, ungefär samma pris, men det blev å andra sidan precis som vi ville ha det. Vi hittade ingen design som vi kände var rätt när vi kollade vistaprint etc.
    Annars planera bordsplacering, låtlistor och bordsdekorationer? Jaga vigselförättare?
    Om inte det räcker så bör väl vanliga julplanerandet ta upp en del tid?
    pulmonate skrev 2011-12-14 14:28:36 följande:
    Den är skitsnygg!! Vad glad jag blir för din skull!! Den passar perfekt och ser väldigt finsydd ut! :)
    Junibrud12 skrev 2011-12-14 11:23:46 följande:
    Med den där klänningen är du ju lätt snyggast i stan!
    Pluppe skrev 2011-12-13 22:21:37 följande:
    Jätte fin klänning!!!
    Solrosen1982 skrev 2011-12-13 21:31:32 följande:
    Det är ju en modell som kommer att vara jättefin på med mer former än vad modellen har Ska bli spännande att se den sen!
    Styrka skrev 2011-12-13 20:43:57 följande:
    Här kommer bilderna:

Och här är orginalbilden jag skickade in:

Nu är min klänning lite tilltufsad och skrynklig efter frakten, men tycker ändå den blev precis så som jag hade önskat mig! Sen att man inte ser ut som modellen, nåja. Jag är inte snyggast i stan, men jag är fan inte fulast heller!
    Va cool klänning du har! Jättefin! och den ser väldigt välsydd ut, de har ju lyckas väldigt bra med att få den som du önskat.
    Imke1977 skrev 2011-12-13 20:46:48 följande:
    Den såg verkligen superfin ut! Va härligt att du är nöjd
    Supertack för alla komplimanger och gratulationer! Känns helt galet bra att den hänger här hemma i garderoben, jag blir alldeles varm och pirrig bara jag tänker på den, och går i bland och tittar och bara njuter och längtar tills den stora dagen.

Vill verkligen rekommendera My Love Bridal! De skriver lite knapphändigt, men jävlar vilken bra service jag fick! Riktigt bra kvalitet dessutom! Jag skrev ett  långt tackmail till dem när jag fått klänningen och sa att den eller de som sytt klänningen och gjort symönstret förtjänar en löneförhöjning, och att jag rekommenderar dem till alla som vill lyssna!
  • Styrka

jag undrar oxå det! Vi har hgittat en del jättefina på DH Gate, men vet inte vilken säljare man ska välja... eller ens hur man söker på säljare...

• Styrka

Minuz hittade jag i rea-tips-tråden, jättesnygg! *tackar och bockar för tipset*

Men hur hittar man en specifik säljare på DH Gate?

• Styrka
    Daniiel: Tusen tack för söktipset! Vi hade oxå gärna köpt från Dressman, men min sambo vill ha en silvrig kostym, och i Jante-lags-svärje får man ju inte sticka ut på nåt vis, så vi har inte lyckats hitta nån, trots idogt rännande på allt från HM till Massimo Dutti.
    Minuz: Din M2Bs kostym ser rätt blank ut, vad är den sydd i för tyg? Min sambo vill oxå gärna ha en blank silvrig kostym, inte bara en grå, men jag är lite rädd för att blanka tyger ska vara täta, inte andas och bli för varma och svettiga? Vore jättetacksam för råd på tyg-fronten!
  • Styrka
    Minuz skrev 2012-02-11 23:55:34 följande:

HAHAHA............. Fråga mig om tyg............hmm den är sydd i eh ja jo just det den är sydd i tyg!

Den är inte riktigt lika blank i verkligheten, men nästan. Mannen är väldigt varm av sig och svettas superlätt, men han tyckte den var skön, även om han bara provat den så var han nöjd. Men jag kan kolla imorgon vad den är sydd av då jag just nu sitter på jobbet..........

Det vore jättesnällt om du orkade kolla upp!
  • Styrka
    Minuz skrev 2012-02-12 20:11:24 följande:
    Självklart jag kollar......

Det står 100 % Polyester i den!
    Och han tycker inte att den blir för varm? Det var ju strålande, polyseter är ju billigt, och snyggt med!
  • Styrka

Polyester, inte polyseter... gick lite fort där...

• Styrka

Hallå brudar!
    En fråga börjar växa som jag inte riktigt vet hur jag ska få svar på, men ni veteraner här inne lär väl ha några goda råd hoppas jag!
    Jag köpte min klänning från My Love Bridal, den är i tafft, och kom i en liten påse, och ligger nu förvarad i en lite större påse under sängen. Men den är ju lite skrynklig... hur slätar man ut den inför vigseln..? Går det stryka brudklänningar? i taft? Vilken temp i så fall?   *jätteosäker*
    Eller duscha jättevarmt och länge så massa ånga bildas och sen hänga klänningen på galge i badrummet? Hur långt innan gör man det i så fall, dagen innan?
    Lite goda råd tas tacksamt emot!

• Styrka
    1700tal skrev 2012-04-07 07:49:04 följande:

Jag har strykt alla mina brudklänningar utan problem. Taft är ju polyester och på de flesta strykjärn finns en värmenivå för just polyester.

Men om man är lite osäker skulle jag börja med att hänga den i badrummet i samband med en varm dusch som du säger och se om ångan räcker. Annars, stryk den på låg värme, det ska inte va nåt problem. Men passa så inte strykjärnet missfärgar.

Daniiel skrev:
    Missade helt ditt inlägg, men även jag har strukit alla mina brudklänningar och det har gått jättebra :)

Tusen tack  för hjälpen, tjejer! Får se till att rengöra strykjärnet ordentligt innan då så det inte missfärgar! Eller stryka genom en linnehandduk? *fnular* men skönt att höra att andra har strukit utan problem, nu känns det inte lika ångestfyllt att försöka själv.
  • Styrka

Hallå Kina-proffsen! Flört

Vi beställde tillslut en måttsydd kostym från DHGate.com (säljare Hifriend) som skeppades från Hongkong den 10/6. Skrattande Väntar med oliiiderlig spänning! på att den ska komma, men jag börjar bli lite orolig; den kan fortfarande inte spåras hos Posten! Det verkar inte  som de använder samma trackingnr som China Post? Hur gör man för att få det svenska tracking nummret? Ska inte varje item ha samma tracking nr under hela transporten, just för att man ska kunna spåra dem hela vägen?

Är det nån mer som beställt kostym från nån av kinasidorna? Daniiel, ni beställde väl från Sutopia har jag för mig? Är det nån som beställt från DHgate, eller rent av fran samma säljare? Högoddsare, jag vet...
    Jag beställde ju min klänning från MyLoveBridal, och blev suuupernöjd, så att beställa kostym från Kina var inget svårt val för oss, men nu börjar jag bli nervös. Tänk om den är helt felsydd? Då blir det jääävligt tajt att hitta ett bra alternativ. Mindre åtgärder kan ju alltid åtgärdas hos skräddare, men... *ågren, kontrollmani och katastroftänkande inträder*

De har lovat att kostymen ska vara framme senast 20/6, och det är ju på onsdag, och bröllopet är inte förrän 7/7, så i allra värsta fall har vi två och en halv vecka på oss att hitta en vit kostym nånstans i stan. Vet att HM säljer vita kostymbyxor, och jag såg en vit blazer hos MQ. Väst beställer vi från sutopia eller mytuxedo. (jävlar, det måste ju oxå göras!! - note to self!)

Så - ni som varit med förr - hur gör man för att spåra paketet hos posten? och tänk om den istället levereras av DHL? eller Fedex? hur vet man vilket bolag de kommer använda? jag kanske inte kan spåra den hos posten eftersom de inte använder posten? sååå kan det ju vara... *känner mig dum*

DHGate har väl annars fått lite blandade recensioner? Den här säljaren hade 97% positiv feedback och relativt många försäljningar av kostymen vi beställde. (55 st) Verkar det bra? Rimligt?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!