MrsBrud skrev 2011-04-12 21:16:23 följande:
Skumboll: Jag gillade det turkosa bästa, men mu den med kronan över. Den känns enklare och inte så fokuserad på något område. Om du vill mjuka till den lite barnkläder kan du väl enkelt sätta någon pastellfärg i antingen kronan eller texten. Jag älskar också typsnittet!!
Vad glad jag blir, den med kronan är den jag själv tycker bäst om just nu. Den får en annan betydelse också om man vill se det så: prins egelin = min son. Tyckte det var lite gulligt.
Jag gjorde den medvetet i grått nu för att neutralisera hela loggan, efter den kan användas på flera områden så kan man lätt ändra färg efter verksamhet.
lunah skrev 2011-04-12 21:22:23 följande:
Skumboll: Loggan med prickarna över P:et var jättesnygg! Gillar när det är enkelt och snyggt! Man kanske kan blanda in någon färg just för att kunna använda den i resterande delar av den grafiska profilen..? Ev. göra kronan av prickar i turkost eller så om det är en färg du känner dig trygg med?
Min blivande är AD och jag är van vid att ständigt få kolla på olika logotyper och tycka en himla massa om just grafiska profiler och liknande! Tycker det är himlans intressant hur mycket små förändringar påverkar vad för känsla man får av ett varumärke!
Åh, då kan ju du sånt här!
Små skillnader gör verkligen massor! Vad skulle din blivande säga om loggan? Är den helt grafiskt inkorrekt?
Jag tror att mitt öga tycket det var rörigt med så många element i ekorreloggan. Dels ekorrarna och hjärtat, dels typsnittet som är ganska starkt i sig, dels ekollonet. Det blev för mycket på något vis! Jag gillar det rena och enkla.
Jag lekte lite med färger och tyckte plommonlila på kronan var väldigt fint (snacka om otippat för att vara mig!)
Nu ska jag läsa ditt långa inlägg om klänningen....