jkbr skrev 2011-04-13 23:05:16 följande:
tack tack :)
men milly skrev att det skulle vara en inbygd korset med snöre innan för dragkjedjan , som en extra korset , blir det kanske onödigt? ( tror jag provade en provonias som hade det)
jag får för mig att man blir smalare då?
klänningen var ju designad som axelbands lös från början kanske det är därför? Dom skrev på milly att dom trodde jag skulle klara mig utan men jag vill ha den stabil.
Men dina klänningar har det varit något band eller någonting innan för korsett knyningen? ( min lilly klänning jag har har som ett bh band inne i )
Aaah, men nu ska vi inte blanda ihop korsettskenorna/fjädringen/boning med snörningen!
Man kan ha en korsetterad överdel med skenor utan att ha snörning överhuvudtaget. Även om du har dragkedja så är det ändå lika mkt boning/korsettskenor i överdelen ändå. Men då dras den ju inte in lika mkt förstås. Och visst får man finare figur om du snörar hårt men risken finns ju alltid att du svimmar i kyrkan då!
Jag provade några klänningar med bara dragkedja men massa boning i som var SÅÅ stabil och de fick kämpa hårt för att få upp dragkedjan, så tajt skulle den sitta. Och den formade minsann midjan lika fint som en med snörning...
Men föreslog milly helt själva att de skulle göra snörning under dragkedjan? Och är du säker på att milly pratar om snörning med snöre, inte det här breda bhbandet i resår som sitter i de flesta dyrare märken. Har sett att många kallar även resårbandet för korsett. Men visst kan man säkert göra snörning under och dragkedja över. Men varför inte helt enkelt ha bara snörning då? Eller tycker du det ser fult ut?
Det enda jag har sett hos milly dyrare och mer påkostade klänningar (jodå, de finns de oxå
) är dubbla dragkedjor:
Ska bli väldigt spännande med din klänning. Millys förslag lät ju intressanta.