KhiraLii skrev 2011-04-14 15:59:52 följande:
1700tal skrev 2011-04-14 15:33:23 följande:
Hm, konstigt, för när jag googlar på viktoriana kommer det bilder på en modell som inte är särskilt lik varken den från julius eller milly. Vissa likheter finns dock på turnyren därbak. Medan den från julius och milly är väldigt lika varann.
Här är ju orginalbilden av maggies viktoriana. Inte ett dugg likt...
Har ingen bubble hem tex.
Jag tycker den är lika "lik" som alla andra kinaklänningar är sina original. Victoriana har bubblehem baktill och storlek på kjolen beror ju på vad man har under. Tro mig jag kan Maggies klänningar i sömnen (kan aldrig bestämma mig vilken jag vill ha
) och det finns ingen annan klänning ifrån dem som produceras idag och som är mer lik. Men såklart det kan ju fortfarande vara en annan designer som står för originalet.
Nåja, jag gillar bubble hem runt hela (särskilt fram, är så snyggt när man går) och skulle iaf inte köpa viktoriana som den är, den tilltalade mig inte alls.
Som sagt, kan nog vara en annan designer.
Miceme skrev 2011-04-14 16:00:00 följande:
Jag såg bara plakatet på den i skyltfönstret och där visades bara framsidan, men jag tänkte på dig när jag såg den!
tror att det varierar väldigt mellan de olika guldfyndsbutikerna vad de har för sortiment.
Vad gulligt av dig att du tänkte på mig!
Jag ska absolut kolla upp den dock, om man slipper beställa den utifrån är det ju toppen! Tack för tipset, verkligen! Den kanske finns i min stad oxå...
nica83 skrev 2011-04-14 16:00:25 följande:
@1700-tal: De ringarna blir väldigt fina ihop!
Tack!
nica83 skrev 2011-04-14 16:02:19 följande:
Är det någon här som ska köpa in cateringbuffé till bröllopet? Vad har ni fått för prisförslag? Vi fick ju ett prisförslag på 410 kr per person för en lite lyxigare norrlänsk buffe men det känns dyrt
Så svårt,
Det var ganska dyrt. Men det kanske är mkt varma rätter, vilt kött på osv? De varma bufféer jag tittat på (fast vi ska inte ha det) i farten låg mellan 200-300 kr. De kallare och lite enklare 150-200 kr.