• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Nu är barnet hos momme och moffa, ölen är kall, musiken är igång och solen skiner. Festival i stan och vi, unga som vi är, kör en två-dagars i goda vänners sällskap. Hoppas ni får en underbar helg alla! :D

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-22 17:07:21 följande:
    Vad underbart det låter! Hoppas ni får en härlig festivalhelg! Vad är det för sorts musik?
    Drömbröllop12 skrev 2011-07-22 16:50:12 följande:
    Jag vet inte letar efter henne förbrillt men hennes var identisk med orginalet..
    Är det inte i rekommendationstråden? Den översta länken i TS?
    Tack :) Vi har äntligen lyckats dra oss upp ur sängen, ska käka, duscha och ladda om batterierna inför ikväll :P haha Det är denna festivlen vi är på, riktigt trevlig, massor med folk och helt gratis www.trastockfestivalen.se/
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-22 18:26:23 följande:
    Åhh jag fasar för att behöva dricka vin på bröllopsfesten och till brudskålen. Jag som avskyr det Men men, jag får pina i mig för gästernas skull
    Jag tycker inte om vin alls och kommer definitivt inte pina i mig något jag inte gillar och absolut inte för gästernas skull. Jag kommer dricka alkoholfri cider till brudskålen och ser inget som helst fel med det :)
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-23 12:31:17 följande:
    Fast till maten är det ju okay ayy ta öl men just brudskålen... Jag får försöka stå ut Jag DÖR ju inte av det men vin är inget jag rusar till Systemet för direkt
    Jag kommer dricka alkoholfritt hela kvällen, för jag är inte så förtjust i alkohol (dricka det 2ggr/år kanske), så jag ser ingen anledning att ens dricka ett glas vin när jag inte tycker om det. Som så många brudar resonerar kring det mesta "Det är VÅR dag och vi gör som VI vill", så resonerar jag kring brudskålen ;P haha
  • Pinkgrape

JAAAA!!!!! :D Min klänning är skickad! De sa att de skulle skicka den innan nästa fredag, men att den redan skulle vara skickad.. det hade jag inte kunnat tro. Nu är jag helt övertygad om att jag kommer hinna få den i tid! :)

• Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-23 14:51:07 följande:
    Men så skönt!! Fy vilken vånda du har upplevt kring dessa klänningar... Har de bekräftat/du dubbelkollat att den har snörning? Hoppas det löser sig nu med din klänning så du får se ut som du vill. Skrattande
    Haha ja, men jag kommer iaf ha fyra väldigt vackra klänningar och två som jag kommer använda :) Jag vill egentligen inte göra mig av med någon av dom! :P Jag har chattat och mejlat och frågat och de säger att det ska vara snörning i ryggen, så jag håller mina tummar och försöker lita på det :)
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-23 15:14:27 följande:
    Haha, jag förstår att du inte vill sälja dem, jag känner likadant!

Hoppas nu innerligt att den har snörning som de säger, då borde det ju va grönt. Skrattande Håller tummar och tår tills den kommer! Har tyckt så synd om dig, både trassel med klänningar och massa skit för det bland folk på BT. Usch.. Skickar de med expressfrakt? Då borde du ha den på tis.
    Jamen herregud, dina klänningar är ju rena rama konstverk! :D

Tack, det hoppas jag med. Min förra klänning därifrån hade ju det, så än så länge är jag positiv hehe Ja, jag skulle få klänningen på ca 3 arbetsdagar, vet inte om det är express eller inte. Hoppas den kommer tisdag eller onsdag :)
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-23 15:31:47 följande:
    Vad snällt sagt! {#emotions_dlg.flower} När var du du gifter dig nu igen, var det nästa helg?
    Så lite så, dina klänningar är ju väldigt vackra :) Har du bestämt dig för vilken du ska använda?

Nej, det är lite längre kvar, 13 augusti :)
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-07-23 15:57:05 följande:
    Hmm, svårt för jag velar hela tiden. Sidenklänningen har alltid varit favoriten. Men den som är på väg hem nu, den svartvita som inte är helt olik din, tror jag kan bli riktigt fin oxå. Sen skiljer det enormt i strl mellan sidenklänningen och den svartvita. Obestämd Sen gör det inte saken lättare att mamma och svärmor inte alls tycker som jag. Mamma tycker bäst om volangklänningen (trots att den var sämre sydd, det tycker hon är lätt att "fixa" till). Svärmor tycker den allra första, den jag beställde innan "fluff-epoken". Så då blev jag lite ställd.. Båda de två tycker sidenklänningen är ett spektakel, ett riktigt schabrak! Å andra sidan, nu när vi var på Ljungs slott igen idag kommer jag osökt in på sidenklänning. Det hjälps inte om den är ett spektakel - den passar in där!

Men vad skönt att det inte var nästa helg iaf, då hade det ju blivit stressigt värre dagarna innan. Då hinner den ju definitivt komma. Skrattande
    Vilket angenämt problem att ha så många vackta att välja bland :) Hehe vet inte riktigt varför, men min favorit är den som du har påväg hem nu ;P
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-07-23 16:34:31 följande:
    Halloj tjejer

Igår va det hippa för mig Cool. Jag fick på mig en lååång brudslöja och sen åkte vi till en mysig restaurang där jag blev bjuden på div drycker och god mat.Sen hade tjejerna skrivit en sång till mig som dom ställde sig upp och sjöng.Jösses dåå kom tårarna  och en av tjejerna som sjöng grät med så det lät ju lite sådär haha

Och jag fixade en svensexa åt m2b här i stan hos mig och jag har ALDRIG sett honom såå packad nån gång Förvånad men stackarn skämdes som en hund över det, men det sa jag att han inte bnehövde göra alls. EN gång i livet kan det vara ok och roligt hade han ju haft så

alla hippade här i tråden nu eller ?
    Det låter ju som att ni båda haft det jättebra, åh så roligt :D Och att de hade skrivit en sång rent, så himla gulligt gjort :)

Jag är inte hippad ännu, men tack vare min blivandes bästa väns irriterande sambo, så vet jag sedan igårkväll när den blir av. Känns ju lite sådär lagom kul. Kan hon aldrig hålla truten!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!