JennyL skrev 2011-11-22 17:05:29 följande:
Jag undrar bara, vad gör man med 5 brudklänningar? Jag har läst om flera som har 4-5 st. Byter ni under kvällen eller vill ni ha flera att välja på? Nyfiken :)
Det är väl olika från person till person varför man har så många. Endel köper olika modeller och i olika material för att ha ett par att välja mellan, andra köper för tidigt och hittar senare en klänning de är mer förtjusta i. Vissa byter klänning under dagen.
I mitt fall hade jag två på bröllopsdagen. En "stor" med släp och allt att ha under vigseln och fotograferingen. För att sedan vara lite mer bekväm under middagen och festen, så bytte jag till en kortare modell då :)
De övriga jag har är jättefina, men kom i fel storlek och därför kunde jag inte använda dom. Jättefina i övrigt, men alldeles för små. Först beställde jag den korta, som var helt rätt, sedan en lång med släp som var för liten, sedan en till med släp som också var liten och efter det en tredje som blev rätt (från ett annat företag) och som jag använder under vigseln då. Jag fick behålla klänningarna som blev fel och fick pengarna tillbaka, de skulle bli lika dyrt för dom att betala frakten tillbaka. Den femte brudklänningen köpte jag efter bröllopet för den skulle användas till en möhippa åt en kompis (som aldrig blev av tyvärr), så valde att behålla den själv och hade den på halloween som utklädnad :P