• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Idag är vi i stugan och myser. Har varit på långtur med båten idag till ett naturreservat (en ö) och solat och badat. Vi var ordentligt blöta innan vi kom fram, för jag och dottern satt ute i båten :P

Imorgon börjar allvaret. Inte ens två veckor kvar. Fest- och vigselprogram ska ordnas, prästen ska träffas, det ska tränas i kyrkan, göras bordsplacering och placeringskort osv.

Ska dessutom plocka snörningen från klänning nr.4 och sätta på klänning nr.3. Då vet jag att jag kan ha den till 100%. Skulle dock vilja ha tunnare snören på klänningen. Någon som har förslag på vad man kan använda sig av?

Jag ser att flera av er skrivit inlägg, men internet här är så segt att jag orkar inte läsa igenom allt :P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    JustMeAndMyLove skrev 2011-08-02 23:08:57 följande:
    Nån som vet en bra tillverkare som syr upp utifrån bild med leveranstid på max 3 veckor? :(
    Tror vi blivit lurad på våra klänningar och på förskottet vi betalade... 
    Jag har, från Mylove-bridal, men det är från deras sortiment. Jag vet inte säkert, men tror inte att man kan skicka in en egen bild där.
  • Pinkgrape

Nu är det vigselprogram som ska göras. Någon som vet hur man gör? Jag kan absolut noll om datorer och olika program osv. Vill ha häften med text på båda sidorna, dubbelsidigt alltså, inuti häftet. Liggande A4 som man viker på mitten. Hur fixar man det?

Vi ska inte skriva ut själva, utan det kommer göras på ett tryckeri.

• Pinkgrape
    bruden skrev 2011-08-03 11:52:42 följande:
    Jag använder InDesign och exporterar som högupplöst PDF med utfall och kanter så att tryckeriet vet hur de ska trycka och skära. Ska du göra programmet själv och lämna in eller skicka digitalt över nätet?
    Ska göra det själv och gå dit med det. Vill att det ska vara som festprogrammet, fast liggande A4 och inte lika många sidor då. De skriver ju bara ut det i en skrivare där och vika gör vi själva där.
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-08-03 11:55:45 följande:
    Hur många sidor är det? Vi har ett blad i inlaga och ett omslag.
    Ja, det är väl så jag vill ha också antar jag. Sammanlagt 2 A4 papper som används för varje häfte. Vi tänkte ha ett rosa som omslag med text bara på fram- och baksida, men insidan av de papperna blank och sedan ett vitt inuti med text, så det blir ju som text på 4 sidor.
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-08-03 17:06:38 följande:
    Tyvärr inget paket funnet idag heller men de fortsätter att leta. Jag är inställd på att använda min första klänning så kommer den imorrn eller på fredag så får jag snabbt prova, stryka och fixa till den Håller er uppdaterade om läget  
    Jag håller tummarna för att de ska hitta paketet! Skönt att du har en klänning iaf :)
  • Pinkgrape

Nu har vi träffat prästen igen, i kyrkan, och gått igenom allt. Det känns jättebra :) Vi har också varit på tryckeriet och för 120 häften får vi betala ca 700kr, känns väldigt skönt och som att det är ett bra pris. Ikväll ska vi träffa våra toastisar och gå igenom middagen/festen (och kyrkan iofs) mer ordentligt.

Imorgon ska jag köpa bh, placeringskorten ska göras och... något mer. Minns dock inte vad. På fredag kommer min mamma hit. Klänningen ska läggas upp och vi ska ta bort dragkedjan och ersätta den med snörning från en annan klänning. Blir bra, då slipper jag oroa mig över att inte kunna ha drömklänningen :)

Det känns som att vi har koll på läget nu och kommer få ett par dagar ledigt före bröllopet också :)

• Pinkgrape
    bruden skrev 2011-08-04 18:34:50 följande:
    Om någon är nyfiken så har ingen klänning dykt upp än. Den är och förblir borta. Jag siktar nu in mig på att ha min första.
    Nej, gud vad tråkigt att höra :( Hur känns det då?
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-08-05 06:39:45 följande:
    Jaaa hur det känns.... Besviken som f*n är bara förnamnet. Jag har ju länge hoppats på min nya men men...
    Ja, det förstår jag absolut! Tur i oturen är ju att du har en klänning som du inte hatar och som faktiskt ser jättefin ut :)
  • Pinkgrape
    Callie skrev 2011-08-04 22:05:13 följande:
    Nu lyckades jag göra bilderna mindre så här kommer de Solig

Tyvärr såg vi inte att kjolen låg väckad längst fram på bilderna. Snöret till snörningen var galet lång, och maken gjorde de heller inte jämnlånga så ett snöre hänger ned ända till marken.

Vad tycker ni?

För er som inte minns/vet så beställde jag denna klänning från MyLoveBridal:

Att min klänning blev lång gör absolut inget, tvärtom faktiskt. Jag vågade inte beställa en lång för jag var rädd för att den skulle vara för kort. Så jag är nöjd! På bilderna ovan har jag ett par svarta klackar på 7 cm. Jag hoppas och tror att ett par på 5 cm blir ännu bättre. Har ju även beställt en underkjol som beräknas komma i morgon. Får se hur klänningen gör sig i den. Är helt galet glad över att klänningen passade!!!
    Jag tycker klänningen ser fin ut och den ser ut att sitta bra på dig :) Den är lite längre än vad min såndär är, men eftersom det inte gör dig något, så är det ju bara bra då :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!