• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

bruden skrev 2011-07-26 21:06:14 följande:
    Jag får ofta försändelser via DHL och de ringer alltid dagen före för att kontrollera att nån är hemma. De FÅR INTE lämna ut paket utan fullmakt. Gör de så gör de fel. Kunden ska alltid kvittera ut försändelsen. Det är DHL's policy.
    Jahopp, då har DHL gjort en massa fel fleeeeera gånger då dom lämnat här. De har inte ringt före de kommer, utan bara knackat på dörren. Har ingen varit hemma har de ringt och vi har bett att dom lämnar paketet utanför dörren och då har de gjort det. Jag gnäller dock inte :)
    Minuz skrev 2011-07-26 19:58:47 följande:
    Pinkgrape - Hur såg den nya klänningen ut????? Klänning nr 3?
    Friska upp mitt minne med bilder, TACK!!!!! Gärna på dina klänningar irl

bruden - ska bli kul att se din klänning också!!!!!
    bruden skrev 2011-07-26 21:06:46 följande:
    BIIIIIIIIIIIIILDER!!!!! BIIIIIILDER!!!
    Jadu, den nya klänningen.. såg ut :P Nej, men den var rätt fint, bortsett från tjoffsarna på kjolen då. Har tyvärr ingen möjlighet till bilder då jag enbart äger en mobil och får inte till bilder med den riktigt. Kanske får försöka imorgon, men då blir det på galgen.

Jag har fyra klänningar nu, ska försöka visa bilder på alla fyra imorgon :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-07-26 22:07:36 följande:
    Heja Pinki! Ut och spring så du får ha din favvoklänning till slut!!!!
    Hoho springa... nedu, jag nöjer mig med att promenera och träna med vikter :P
    Blev en timme ikväll, men det får gott räcka då jag slipat, tvättat och målat en våningssäng hela dagen i fruktansvärd värme. Var så slut, hua.
  • Pinkgrape

Jag tänkte uppdatera lite med mina fyra klänningar. Jag ber om ursäkt för allt utrymme jag kommer ta upp.
    Även för de dåliga bilderna. Inser att det kanske är dags att införskaffa en ny kamera :P Jag skriver vart klänningen kommer ifrån osv, sedan lägger jag upp en bild på den jag beställde och sedan en bild på klänningen jag fick hem.

Klänning nr.1 - Tealength från Mylove, la till svart band i midjan (- blomman) och snörning i ryggen. Denna är tänkt till middagen/festen och passar bra. Storlek 40.

Klänning nr.2 - Från DHgate, med svart band i midjan. Beställde snörning, fick dragkedja. Min syster på bilden, den är alldeles för liten för mig. Storlek 40. Rosetten av avtagbar och inte med på bilden.

Klänning nr.3 - Min favorit, också från DHgate. Beställde med svart band i midjan, det är löstagbart och inte med på bilderna. Fick dragkedja istället för snörning, men ska klämma i mig. Storlek 42. Långt släp.

Klänning nr.4 - Också från Mylove. Fick den väldigt snabbt. Överdelen är jättefin, kjolen inte lika. Fick med ett svart band att ha i midjan. Beställde lika långt släp som på nr.3, men fick inte det. Beställde med snörning och det fick jag, dock mindre än klänningen därifrån i storlek 40, denna är storlek 42.

Hoppas att alla bilder ska funka nu och att ni får ett hum om hur alla klänningarna ser ut, även om dom allihopa faktiskt är väldigt mycket finare i verkligheten. Hur svårt ska det vara att ta bilder? Nåja...

• Pinkgrape
    MalinMattias skrev 2011-07-27 08:20:28 följande:
    Fina klänningar allihop men jag undrar: varför fyra klänningar? Svårt att bestämma dig eller passar de inte?
    En klänning passar inte, nr.2, så beställde nr.3 och då passade den inte heller, beställde då nr.4 men när den väl kom så var inte klänning nr.3 så liten längre. Klänning nr.1 är för festen på kvällen (så jag slipper släpet) och nu blir det klänning nr.3 i kyrkan under vigseln.
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-27 08:27:06 följande:
    Pinkis: Din favorit är också min favorit SKITSNYGG!!! Du kommer få prinsessorna runt i världen att baxna av avund Jag förstår det med sista klänningen. Den ser ju absolut inte ut som på bilden direkt... Men finast är favoriten så nu får jag väl peppa dig i din träning medan jag tränar själv Jag gör mina pass varje dag och det ger reultat både på vågen och på måttbandet. Efter 14 dagar visar båda minus, måttbandet mest
    Tack :) Ja, jag tycker den är fin och eftersom det är så lite som fattas, så får det bli den klänningen :) Haha ja, det är bra med peppning :D Jag har ju redan gått ner ca 20kg sedan förra sommaren, så dessa 2-3 kilona som är kvar känns som en fis i rymden egentligen, men motivationen är inte på topp just nu. Sedan börjar det hårda arbetet med att gå ner 20kg till under kommande år. Men det är roligt när man ser skillnad både på vågen och med måttbandet :)
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-27 08:33:49 följande:
    Men duuu, jag har samma mål som dig så vad sägs om att följas åt? Jag har också 20 kg som ska ner men väl många fler cm... Ska vi peppa varann?
    Om klänningen är liten så testa att träna mer. Cm betyder mer än kg har jag fått lära mig. Kolla kosten också så att du inte äter nåt som får dig att svälla upp.

Keep it upp girl!!  
    Ja, men absolut :) Haha ja, de där centimetrarna.. de betyder mer än kg, men nog blir jag allt glad när kilona börjar ticka neråt också må jag säga :) Tycker det allra roligaste är när det försvunnit både också :) Jag har riktigt legat på latsidan i sommar (som planerat iofs) och inte motionerat alls. Ska sätta igång med det nu igen samt lyfta lite vikter här hemma, det passar mig utmärkt :) Oh, försöker undvika laktos, får världens mjölkmage av det :P haha

Hur går det med din klänning, någon uppdatering? :D
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-26 23:50:54 följande:
    Neeeej! Inte en till som inte blev rätt Rynkar på näsan 

Men bra nyheter att du tror att du kan ha 3:an iaf. Är det den din syster provar på bilderna? Vi skall heja på dig med motionen så kommer du nog i den. Ett bra tips om du inte vill springa är att prommenera raskt på ojämt underlag, typ skogsstig. Riktigt bra träning att komma igång med!
    Tack, men jag är livrädd för skogen :/ Det har synts till så många björnar här! haha
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-07-27 08:53:27 följande:
    Haha, ja det är ju ganska olika beroende på var man bor! Inte en björn i sikte här inte, då är jag mer rädd för galningar. 
    Ja, galningar är jag också rädd för, men mer björnar. Vill verkligen inte träffa på en sådan. Är rädd för älgar också iofs. Mötte en sådan en gång. Stod mellan mamman och kalven, hjärtat har nog aldrig slagit så fort.
    bruden skrev 2011-07-27 08:44:38 följande:
    Jag föredrar att cm ryker för de syns mer Muskler väger ju lite så mitt mantra är: Du är snyggare med lite fler kilon och mycket mer muskler haha! Laktos är inte bra nej... Jag kör ju lite LCHF (eget initiativ och med egen metod) och det funkar kanon! Är inte lika svullen vid mens t.ex. och så känns hyn och håret mycket fräschare.

Klänningen ja...
    Nu har jag surfat mig grön och fått loggen "översatt". Som jag fattar det så är den i Sverige men inväntar att gås igenom i tullen. Så jag hoppas den kommer idag eller imorrn. Så fort jag fått den lär ni bli varse om det haha! 
    Ahaaa.. jag och sambon körde LCHF ett tag under våren och det funkade bra för honom. Hans föräldrar kör det nu :) För min del var det dock ingen höjdare.

Oh, vad spännande :D Då måste den ju komma.. ja, imorgon om inte annat. Jag fick min klänning samma dag som den anlände till Arlanda (bor 80 mil norr om Sthlm), så det kan ju inte så lång tid tycker jag.
    S2011 skrev 2011-07-27 09:58:02 följande:
    Ja, verkligen :) Jag är så himla nervös!

@Pinkis: Förlåt, men jag verkligen brast ut i asgarv när jag såg kjolen på fyran. My God, vad har de gjort? Tur i all otur med trean iallafall - den är ju verkligen som en dröm och det är klart att du kommer att komma i den!

Här på morgonkvisten har jag via FB fått reda på att min ena syster ligger inne på sjukhus och väntar på operation... sådär lagomt bra tajmat. hon hade tagit tag i läkarn och sagt "du måste fixa mig. fort! jag ska åka på bröllop på fredag och jag KAN INTE missa det!!!!!"
    Hoppas på att det går snabbt och smidigt och att hon är så pass pigg att hon kan åka hit på fredag som planerat.... 
    Hahaha men tack, någon fler som reagerade som jag allså! Saken är den att om man skulle platta ut alla de där snurrorna, så skulle den se riktigt bra ut. Eller om man skulle sprätta bort dom, vilket är vad jag ska göra, så att jag verkligen har en klänning jag till 110% säkerhet kommer i till bröllopet om det skulle skita sig med den andra trots allt.

Men du.. hoppas verkligen att hon kryar på sig snabbt då. Får man fråga vad hon ska opereras för? Håller tummarna för att det ska gå bra! :)
    bruden skrev 2011-07-27 10:24:54 följande:
    Förlåååååååååååååt!!!! Jag hade helt fel gällande DHL. När de ringer är när man beställt leverans inom Sverige men jag kom ju på att när jag köpte mina blingbling-smycken från Kina för ett tag sen så kom de bara utan förvarning. Så visst, de dyker bara upp Bara för det så kommer de väl när jag är ute på dagtid *suckar*
    Haha ja, jag sa ju det ;P
  • Pinkgrape

Igår var vi iväg en sväng på Djurparken och när vi kom hem stöp vi hela familjen i säng :P Upptäckte dock att placeringskorten hade kommit igår och de var jättefina :) Idag ska vi till festlokalen och kolla lite saker, så som priser (då vi fått olika prisuppgifter på samma sak) och även bordsplaceringen. Svårt stt börja med den innan vi ens vet vilka bord vi ska använda. Jag gissar även på att min möhippa kommer ske imorgon och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka om det.. se till att vara nyduschad imorgon helt enkelt :P

S2011 - Hoppas verkligen att allt går bra för din syster! Och att du kryar på dig :)

• Pinkgrape
    bruden skrev 2011-07-29 09:58:33 följande:
    Lär inte bli nån klänning för mig idag heller. Nu är jag duktigt arg på säljaren som lovat men inte hållit sina löften. Nu tog jag direktkontakt med leverantören själv så att de speedar på paketet. Kanske kommer den till på måndag eller tisdag. Vi får hoppas. Tyvärr är det Posten som ska köra ut det och de är ju inte kända för att direkt vara snabba...
    Neeeeeej? Va? Men usch, vad tråkigt!!!!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!