• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Idag gäller det!

Ska pröva klänning nr.4 en sista gång med dragkedjan och de fina knapparna. Trots att jag tappat 4kg på en vecka, så vill inte dragkedjan ihop i mitten. Nertill och upptil går den ihop bra. Nåja, vill inte stå där nästa helg utan min drömklänning, så ska sno snörningen från klänning nr.3 och sy fast på nr.4. Den ska även läggas upp lite, då jag just nu trampar på klänningen trots mina fina pumps. Känns lite väl riskabelt, speciellt när vi ska upp för trappen framme vid altaret :P

Ni som redan gift er här i tråden (kyrkligt), hur gick det att knäböja med en klänning och underkjol? Tror jag måste pröva göra det med klänningen på före vigseln :P hehe

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-08-05 08:26:48 följande:
    Pinki: 
    vilken är det du ska prova nu, som är din favorit? Är det den som Kate Hudson har eller den m rosorna på kjolen? 
    Den som är Kate Hudson inspirerad. Det är klänning nr.3 och min favorit :) Har dock börjat få lite kalla fötter angående det väldigt långa släpet :P
  • Pinkgrape
    bruden skrev 2011-08-05 08:50:54 följande:
    Tack för att ni kommer med era synpunkter om min klänning. Ja den är fin och så men ändå kan jag inte låta bli att tänka på min kinaklänning. Om jag bara hade fått se den... Det är allt jag vill i nuläget. Jag har drömt om hur fin den skulle vara, sitta perfekt och allt det där. Meeeen... Det får vara en dröm som aldrig förverkligas
    Jag förstår att det verkligen känns piss, men tänk såhär då: Det var lika bra att den inte kom fram kanske, för tänk om passformen var helt fel, färgen också kanske? Den kanske var alldeles för liten, eller för stor? Du har kanske inte missat något alls!

Klen tröst, jag vet, men det kan ju vara så med klänningen.
  • Pinkgrape

Haha jag är världens största velpotta!

Nu har jag prövat alla klänningarna igen och vägt för- och nackdelar. Tillslut blev det ändå klänning nr.4, den med tussar, som blir min klänning på självaste dagen D. Jag känner mig väldigt nöjd över det valet och klänningen är faktiskt inte alls det minsta ful. Den sitter dessutom väldigt bra på mig och jag ser mycket smalare ut i den. Ett stort plus är dessutom att den har inbyggd underkjol med tyll, så jag slipper den med ringar + släpet är kortare, så behöver alltså inte oroa mig över knäböjningen lika mkt :P Så blir det med den saken!

• Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-08-05 14:43:48 följande:
    Pinkgrape:
    Vad skönt att du är nöjd med valet av klänning nu!!!
    Du kommer bli jättefin! Visst är det så att vissa klänningar kräver några tittar innan man kan bestämma sig för om de är rätt eller inte!!
    Red skrev 2011-08-05 16:24:28 följande:
    Skönt att du är nöjd med ditt beslut! Har du någon bilde med dig i den?
    Ja, den ser bra ut när den sitter på och tillsammans med skor, bukett osv så blev det riktigt fint :) Väldigt skönt att ha tagit ett beslut öht! :P

Har tyvärr ingen bild av mig i klänningen :/ Har bara bilder på galge.
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-08-05 18:13:27 följande:
    Kan du inte visa bild på den på galge igen? Drömmer Minns det megalånga tyllsläpet men inte resten. Knäppt för jag måste missat just 3an när du visade den när den kom hem. Alla de andra såg jag. Kan du inte visa den igen? Skrattande
    Det är ju dock klänning nr.4 som jag kommer ha på mig och inte den med det jättelånga tyllsläpet (nr.3). Den kändes inte alls så rolig att röra sig, det behövdes en stor underkjol och jag såg inte alls lika bra ut i den. kastar in bilder på båda klänningarna :P Förlåt för de extremt dåliga bilderna! haha

Men detta är alltså klänning nr.3, som jag inte kommer använda!

Detta är klänning nr.4, den som jag ska använda! (Ska dit ett svart band i midjan)

Jag kan ju säga att kjolen inte ser lika "tussig" ut i verkligheten. Vi har dessutom sprättat bort de nedersta tussarna på framsidan och då blev den lika nertill runt om hela. Vi har också plattat till tussarna lite och då blev de väldigt mycket finare. Överdelen på denna klänningen är helt fantastiskt vacker och den sitter toppenbra! :)

• Pinkgrape

Tack alla, jag tror faktiskt klänningen kommer bli riktigt bra :)

Sommarbrud: Vi ramlande över den där tapeten av en slump förra sommaren på... Rusta! 99kr/rulle. Riktigt lätt att sätta upp och ingen mönsterpassning :) www.rusta.se/tapet_atrium_newspaper_p20301915.html

Sessan67: Grrr... jag blir så irriterad på människor som inte kan acceptera att alla är olika och de kan väl för fasiken inte veta vad du och din flickvän känner för varandra?! Jag tycker det är jättetråkigt att ni känner att ni behövt skjuta upp bröllopet, speciellt för en sådan sak. Era nära ska ju vara där för att stötta er och glädjas med er. Kärlek som kärlek, när det är bröllop ska man fira och vara lycklig! Jag hoppas dock innerligt att när ni väl gifter er, så ska alla vara med noterna och glada för er skull. Jag önskar er all lycka och tror att ert bröllop kommer bli helt fantastiskt :D Hoppas ni får en bra semester också, vart ska ni åka? :)

Just nu ligger jag och lillan på soffan och kikar på Pippi Långstrump. Hon älskar det :) Min blivande ligger fortfarande lyckligt ovetandes om dagen kvar i sängen. Om ca 2,5 timme stormar alla hans killkompisar in och det är dags för hans fruktade svensexa! :P

• Pinkgrape

Jag dör..!

Sambon är på sin svensexa och för ca 1 timme sedan ringde en av killarna.

"Heeeeeeeeeej! :D"
    - Ja, hej?
    "Du.... din sambo ligger och spyr. Det blev visst lite mycket.."
    - Va fan säger du?
    "Han ligger avsvimmad på toagolvet och kan typ inte prata."
    (Blodet börjar rusa och jag blir skitnervös)
    - Jaha...?
    "Vad ska vi göra? Vart är du?"
    (Börjar typ skrika)
    - Ja, jag och lillan är på affären och handlar lite. Men i helvete, om ni supit ner honom så pass, så måste ni ju ta ansvar för det och fixa det!"
    "Hahahaha luuugn, jag bara skojar!"
    - Va? Men åååh... jag blev riktigt rädd där!
    "Litar du inte på oss?"
    - Jo, det är ju precis det jag gör, så om ni ringer och säger något sådant, så måste det ju vara sant!
    "Hehe jaha. Ja, han ville iaf bara skicka en godnattkram till lillan. Ni får ha det så bra."

Varför måste de skrämma upp mig så?! :P Jag trodde ju att jag skulle få åka raka vägen till akuten.

• Pinkgrape

Kan inte citera inlägg av någon anledning men..

bruden - GRATTIS!!!!!!! :D Vad tråkigt med din klänning och så typiskt att den inte hann komma innan, men det låter ju bra att du får ersättning iaf. Huvudsaken är ju att ni fått en bra och lyckad dag, vilket det verkar som att ni hade :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!