Inlägg från: Pinkgrape
|
-
-
Paint funkar bra till det :)Red skrev 2011-08-09 13:48:35 följande:Är det någon som vet ett smidigt sätt att förminska bilder på? Har några jag tänkte lägga upp men BT tycker de är för stora.
-
Haha härligt :DSommarbrud skrev 2011-08-09 14:57:09 följande:Pink: tack för tipset om tapeten den sitter nu på en fondvägg i mannens garderob :)
-
Amejuli - Oj, så många fina bilder, vad roligt :) Ni var väldigt fina och du såg otroligt vacker ut :D Gästerna ser ju ut att ha haft en rolig dag också, alla ser då så glada ut hihi Och bilen ni åkte, vilken pärla :)
-
Nu har det verkligen börjat dra ihop sig och sakta, men säkert, blir alltmer färdigt :) hihi
Red - Jag tycker halsbanden är jättefina :) Kommer du ha något annat grönt på dig? Eller din blivande?
-
Då tycker jag att du ska använda det gröna. Tycker det är jättefint! :)Red skrev 2011-08-10 21:37:35 följande:Tack ska ni ha! Skönt att veta att andra inte tycker de är helt fel för bröllop.Pinkgrape skrev 2011-08-10 19:23:16 följande:Red - Jag tycker halsbanden är jättefina :) Kommer du ha något annat grönt på dig? Eller din blivande?
Jag funderar på att ha gröna skor, och om jag hittar det blir det kanske gröna smycken. Grönt är lite min signaturfärg eftersom det passar med håret -
Ja, herregud... dagarna bara springer iväg! Det mesta är dock klart nu. Ska köpa en kofta till dottern, skriva ut tipsrundan och pröva klänningen en sista gång imorgon. Sedan är allt klart :) Då är det bara att packa och dela upp alla saker inför helgen. Jag ska sova hos mina föräldrar natten före och behöver ha med mig allt då :) Måste även se till att blivande vet vart alla hans grejer är, då jag lagt bröllopssaker över hela lägenheten :PRed skrev 2011-08-10 21:39:05 följande:Nu är det ju verkligen nära för dig!! Ska bli jättespännande att se din färdiga look på bilder, kommer ihåg att du funderat på en jättehäftig frisyr i "outfittråden", är det fortfarande den som gäller?
Hm. Njaaaa... tvivlar på att jag kommer ha den frisyren. Passade inte så bra i den och ändrade mig till slöja istället för flor osv. Kommer göra en halvuppsättning som passar ihop med slöjan. Skönt att ha lite utsläppt också. Jag blir så lätt kall i nacken och tycker det blir obekvämt. -
Frakt är olika, från företag till företag (säljare). Hos vissa måste man betala frakt och andra har fri frakt. Det där med tull och moms är dock en annan historia. Varor (med vissa undantag, dock inte kläder) som man köper utanför EU är tullfritt upp till 1400kr, men även om varan kostar mindre kan man behöva betala momsen, vilket är 25% av varans värde. Det är alltså om paketet fastnar i tullen. Även en administrationsavgift tillkommer då. Kostar varan över 1400kr så blir tullavgiften 12% av värdet.ewaulrica skrev 2011-08-10 20:07:06 följande:Jag är sjukt sugen på att köpa en klänning från Kina :) orkar inte läsa i alla trådar, men är det någon som snabbt kan svara på hur det fungerar med tull/skatt/moms osv när man köper därifrån? tillkommer det och hur fungerar det då? Jag menar, på sidan där jag vill beställa betalar man bara via PayPal eller visakort.. sen är det klart. Är det alltid tull/frakt?
Alltså, ingen tull eller moms om paketet inte fastnar i tullen.
Kostar klänningen under 1400kr och fastnar i tullen, så betalar man moms (25%) och administrationsavgift.
Kostar klänninger över 1400kr och fastnar i tullen betalar man tull (12%), moms (25%) och administrationsavgift. -
Vad spännande! Hoppas att klänningen ska vara precis vad hon önskar och passar bra :DJustMeAndMyLove skrev 2011-08-10 21:44:41 följande:Nu får vi 1 av två klänningar på posten snart! Är så nervös, tänk om vi inte får den andra?
Hoppas det är min sambos klänning för hon är mer... ja vad ska man säga, hon skulle bli knäckt om hon inte får just den klänning hon bestämt sig för. Jag kan liksom lösa mitt klädproblem och ändå vara nöjd.
Lite risky känns det dock för företaget säger att pga att vi bor i Norge måste vi betala hela summan i förskott + frakt. Så nu har jag tagit en jäkla risk för de där jäkla klänningarna :(
Angående betalningen, så har alla jag beställt av velat ha betalt för varan + frakten vid beställningen, så det är inget ovanligt tror jag :)
Vart har ni beställt ifrån och vilka klänningar? :) Hur snabb är frakten? -
Min brudklänning har organza. Jag var lite rädd för det först också, men det är faktiskt jättefint :) Jag har dock matt organza, så det inte ska bli sådär glänsande blankt och se platsigt ut. Du kan ju fråga vad det är för organza de använder sig av? Vart beställer du ifrån? Har du någon bild på klänningen som vi kan få se? :) I denna tråden är det bildtvång ;D hahaewaulrica skrev 2011-08-11 09:05:33 följande:hm..det står att klänningen är i organza... ser inte det väldigt "billigt" ut? Någon med erfarenhet av organza i sin brudklänning? :)