• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Nu har vi haft en mysig helg på hotell :) Dock patienthotell i grannstaden för besök på sjukhus, men ändock hotell. Dottern tyckte det var jättekul :) Vi gick på cirkus också, fick biljetter av sjukhuset. Det var roligt :)

I övrigt träffades vi psykolog, hjärtläkare, barnläkare, kurator och sjukgymnast. Allt gick jättebra och allt kring hjärtat ser oförändrat ut :)

Jag och min man har pratat om detta med klänningar och han tycker att jag ska beställa en ny brudklänning var femte år :P haha Gärna för mig dock, det finns så många fina :) Kan vi bara sitta här hemma i soffan i bröllopskläder och käka kina-mat och se film :P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-08-23 15:17:20 följande:
    Skönt att allt var bra med dottern!

Måste bara fråga, har ni disskuterat tårtan (som personalen åt upp) och det extra kaffet mer er lokal?
    Tack :)

Ja, de hade inte debiterat oss för något ytterligare kaffe och tillslut, efter många om och men, fick vi avdrag på slutnotan för tårtan. Dock ingen ursäkt.
  • Pinkgrape
    fasit skrev 2011-08-23 14:33:17 följande:
    Hej. Jag undrar om någon kan rekommendera att köpa klänning från DHgate.com självklart varningar. Andra tips inför köpsbeslut? Tack för hjälpen.
    Kolla säljare noga, väldigt noga. Jag har köpt två brudklänningen (båda beställda med snörning, men kom utan) och två tärnklänningar där. Välj bara "free shipping", då frakten annars kan bli väldigt dyr.

Just själva dhgate.com är en bra och seriös sida och skulle det bli knas med säljare är de duktiga på att hjälpa till och medla mellan osv.
  • Pinkgrape
    Madelen867 skrev 2011-08-24 06:55:36 följande:
    Var har ni köpt underkjol till era klänningar?
    Vilken sort?
    Jag köpte en från dhgate.com, med ringar och släp. Det förutsätter ju att man har tänkt ha släp på klänningen också :P Jag använde dock inte min.
  • Pinkgrape
    Lite OT-varning!

Max-reklamen, den med pappan som säger hejdå till sin familj, jag fattar inte den. Någon som kan förklara?
  • Pinkgrape
    Humlan skrev 2011-08-24 10:39:38 följande:
    Ha ha ha jag sitter oxå och skakar på huvudet åt den Tungan ute
    Ja, jag har nu frågat runt i familjen, på skolan, på facebook och här.. och ingen fattar! Alla verkar få lite huvudbry av den :P
  • Pinkgrape
    emmi skrev 2011-08-24 10:57:57 följande:
    Bra reklam med andra ord =) 
    Så kan man ju se på saken, men jag är av stark åsikt att all reklam inte är bra reklam ;P Är det en reklam jag inte gillar eller förstår, så brukar jag oftast undvika företaget faktiskt.
  • Pinkgrape
    emmi skrev 2011-08-24 11:12:49 följande:
    Lite som min sambo! Han bojkottar alla företag som har konstig reklam rakt av :D
    Haha ja, jag resonerar som så "Dålig reklam - dåligt företag" :P
    andersson1970 skrev 2011-08-24 11:34:43 följande:
    Fattar inte heller, satt som ett fån igår..och sa till gubben: va fan bölar de för? Han ska ju handla hamburgare..då ska man väl bli glad....tycker man?

Omvänd psykologi or what??
    Precis min tanke också.. och.. det är ju inte som att han överger dom, ska vara borta länge eller något.. Nej, usch, vilken dålig reklam. Jag har aldrig gillat Max och efter detta, ännu mindre.
  • Pinkgrape
    MySweetShadow skrev 2011-08-24 20:36:09 följande:
    Underbar klänning!! Den har jag sparad i min "klänning-map". Ska bli spännande o se hur den ser ut IRL o sånt. Vart hittade du den? Jag hittade den på Ebay, men har för mej att den va dyrare där...

Funderar på att köpa en klänning från Mylove Bridal, någon som har något att säga om dom? Bra eller dåligt! Har hängt med lite här i tråden ett tag, o fått för mej att det är ett bra företag. Billiga o helt fantastiska klänningar har dom iaf!
    Jag har två klänningar från Mylove och är jättenöjd :)
  • Pinkgrape

Jag skulle vilja beställa en klänning till nyår, nu när bröllopet redan är över. Har dock svårt att välja, vad passar det med för typ av klänning till nyår? Någon som har ett förslag?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!