• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Red skrev 2011-08-16 14:00:52 följande:
    Fy så tråkigt! Känner verkligen med dig! Men var inte en klänning skickad sa du tidigare?

Hur tar din sambo det? Hoppas ni klarar att ladda om och leta upp nya kläder, hoppas verkligen ni hittar något ni trivs i så ni får en underbar dag iaf! 
    Ja, just det, ena klänningen skulle ju varit skickad? Usch, vad tråkigt att höra! :(
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

I väntan på bilder från fotografen fick vi några som min farbror tagit :)

Jag känner mig faktiskt riktigt nöjd över valet av klänning trots allt :)
  • Pinkgrape
    Just Me - Båda klänningarna är jättefina! Förstår att valet är svårt. Jag tycker dock att den första klänningen, den övre i spets, passar mycket bättre ihop med floret, sminket, frisyren och sådant som du hade tänkt dig. Tycker även att den passar bättre in på beskrivningen av vad du vill ha för klänning. Hade jag haft kroppen för det, så hade jag definitivt valt något liknande klänning nr.1 :) Det är ju dock bara du som bestämma i slutändan vilken du hellre vill bära och vilken du tycker är vackrare :)
  • Pinkgrape
    Styrka - Så fin klänning! :D Jag skulle beställt, men jag är inte direkt feg av mig heller. Kanske lite väl dum och godtrogen ibland :P Jag hade nog dock försökt skicka ett par mejl och livechatta med dom för att få en känsla. Om de svarar snabbt, hur de svarar osv.

Snabbgooglade lite också - www.squidoo.com/celebrity-dresses-vicyc
  • Pinkgrape
    Styrka skrev 2011-08-18 19:08:11 följande:
    Tack! Och tack för sidtipset! Även här fanns ju en del stavfel. Jag har livechattat med dem, och de kunde svara på allt utom vad de menar i beskrivningen med "...floral motifs, exuding shimmer..." motifs är väl motives, men excuding - excluding? exclusive? *gissar* olika tolkningar ger ju HELT olika betydelse...
    Å andra sidan kan man ju vara fantastisk sömmerska och administratör men ha mindre bra språkligt sinne.

Funderar på att skicka bilderna till Milly och se vad de säger, och sen jämföra med Vicyc's svar. Milly hade en väldigt trovärdig sida, tyckte jag.
    Motifs är motiv ja, alltså blom-motiv. Exuding är väl.. Exude - andas, utsöndrande.. exuding böjningsform - utsöndrande, vätskande. Haha ja, hursom så låter det ju lite konstigt. Kanske att det utsöndrar ett skimmer? Nej, jag vet inte alls :P haha

Kanske värt att fråga Milly iaf :) Jag gjorde det med en klänning jag ville beställa först, en hybrid av olika klänningar, men valde sedan en annan iaf, så man behöver ju inte beställa bara för att man frågar ;P
  • Pinkgrape
    Minuz - Vad tråkigt att höra! Jag tycker dock, efter vad du skriver, att det verkar som att du gjort ett väl genomtänkt val. Jag hoppas verkligen att ni hittar tillbaka till varandra och att ni får ert bröllop :) 1 december, 10års dagen, skulle ju vara rätt perfekt ;D
  • Pinkgrape

Det är alldeles livsfarligt att sitta kvar här inne efter man är gift! Jag ser bilder överallt på vackra klänningar och jag vill göra om det, så jag får köpa nya klänningar....

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!