• Smuppra

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Skumboll skrev 2011-04-15 21:41:58 följande:
    Hon undviker!
    Uppenbarligen! Blev väldigt tyst där bortifrån nu
  • Smuppra
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:44:03 följande:
    Ja arv ska man inte glömma, sä tänker jag om mina väskor och de dyrare smyckena att den här väskan kommer om jag får en dotter vilja ha ngn gång. Så då har jag ju nästan sparat pengar för att jag slipper köpa en sen...
    Eller hur!

Dock har jag en vän vars föräldrar resonerade så om böcker... de hade ju så mycket böcker från sin barndom (bla kitty) på vinden och tyckte hon kunde läsa dem böckerna istället för att köpa nya (inte nödvändigtvis samma som de har utan helt enkelt onödigt att köpa nya andra böcker också). Det resulterade i att min vän tyckte det var jättetråkigt att läsa, och det är först i vuxen ålder som hon kommit igång att sluka böcker. Lite trist att det blev så.
  • Smuppra
    Skumboll skrev 2011-04-15 21:47:22 följande:
    Precis som hon undvek att berätta sin ålder häromveckan....
    Ja ålder var på tapeten strax innan jag offentliggjorde mig Så jag har ingen koll på vad ni är för ålder, jag tror att ni är ungefär samma ålder allihop.
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:46:12 följande:
    Det enda som är lite svårt att förklara varför man har tusen är skor, för det är nog ingen som vill ärva, MEN å andra sidan kan man ha dem länge för man sliter inte så mkt på dem när man har fler
    Mmm...
  • Smuppra
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:49:26 följande:
    Hmm Jag har iof läst alla mammas gamla kitty böcker (köpte självfallet nya också herregud mitt köpberoende började tidigt) och nu älskar jag att läsa. Men sparar inga böcker, där slänger jag faktiskt gillar inte när de ligger o dammar...
    Ge bort det till äldreboenden eller så istället, så kommer de till lite mer nytta ^^ Det har min mamma börjat göra på senare dar... det är väldigt uppskattat.
  • Smuppra
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:51:04 följande:

Hur gammal är då Smuppra? Tillhör du ungdomarna eller de lite mer rutinerade??

Jag är ett år äldre än i förrgår. Och två år yngre än MB. Får köpa på systemet och precis blivit gammal nog för att åka en Viking Line kryssning till finland utan målsman på helger och lov!

Nej nej, det ska inte vara enkelt inte!
  • Smuppra
    Sommarbrud skrev 2011-04-15 21:53:25 följande:
    Smart, ahh att ajg inte ens tänkt på det jag ger ju bort allt annat, vinterjackor och skor (har mkt vinterkläder eftersom jag säljer sånt)
    Och där räddade jag några extra träd (typ).
  • Smuppra
    Skumboll skrev 2011-04-15 21:56:53 följande:
    Dvs......21?
    Nix. Man måste vara 23 för att åka utan målsman med viking line på helger (senast jag kollade iaf). :-P Och mig kollar de leg på varje gång... Senast åkte jag med mina föräldrar och MB. De tre knatade förbi gränsen utan att vakterna kollade leg men när jag kom dit så kom två vakter fram. "Legitimation", visade legitimation. "Åker du med målsman då?" Ja... "Var är den då?" Där borta, pekar bort i folkhavet där mina föräldrar och MB precis upptäckt att jag inte var med dem och vänder om för att intyga att de är målsman... Jag var då 21 år...
  • Smuppra
    Skumboll skrev 2011-04-15 22:03:34 följande:
    Hehe! Står 21 på vikinglines hemsida....
    VA?! *kollar* Har de sänkt gränsen igen? Jag VET att det var 23 för jag har längtat så efter att bara kunna få åka (inte så viktigt men ändå irriterande att inte få åka på kryssning själv. Och min kusin som hade två barn som 22 åring skojade om att hon inte fick åka). Taskigt! Säkert bara för att jag nu fyllt 23.... *depp*
  • Smuppra

Jag som är vädur har också bara beställt en klänning...

Men iaf., Sisådär 18 sidor sedan skrev jag att jag får gäster imorgon. Jag har inte städat än :-| Så nu blir det checka ut här för ikväll. Tidig morgon med dammsugaren imorgon! (killen under (23 år) lär bli sååå glad).

• Smuppra
    Skumboll skrev 2011-04-16 09:56:00 följande:
    Nej nej nej, jag skickar upp gubben på nätterna allt som oftast. Jag har problemet att det tar timmar innan jag somnar om igen och gubben är precis tvärtom så det har blivit så naturligt. Jag tar ju alla dagar med träning och matning och vårdbesök och samtal hit och dit så jag får min beskärda del ändå. 
    Samma här, MB somnar på två röda jag ligger och försöker sova i en timme åtminstone. Dock vaknar han inte alls lätt, medan jag vaknar av minsta ljud- eller icke-ljud. En gån vaknade jag nämligen mitt i natten av att strömmen försvann. Det var ju bra eftersom jag då visste att klockan inte skulle väcka mig på morgonen, men oj vad elektricitet måste låta!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!