• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

28juli2012 skrev 2012-03-29 09:12:36 följande:
    Jag klömde nämna i min beställning att jag inte ville ha glansig organza tror ni dom förstår det eller kör dom uteslutande på glansig?
    Bilden jag skickade på klänningen visar inte glansig organsa.
    Var det längesen du beställde eller kan du skicka iväg ett mejl nu och dubbelkolla så de använder matt?
  • daniiel
    GuteCarra skrev 2012-03-29 09:01:36 följande:
    Oh jag hoppas verkligen du har rätt, men kan ändå inte låta bli att oroa mig :(
    Har mailat dom nu och angett mitt ordernr och frågat hur de går.
    Får se vad och om dom svarar helt enkelt :) 
    Jag har mejlat med Mylove nu både igår och idag och de säger att sidan ska vara uppe igen om ett par dagar, så bara att ha is i magen, vänta och hoppas på det bästa. Inget tyder på att det skulle vara några problem :) Det var ju en tjej som fick sin klänning från Mylove igår :)
  • daniiel
    28juli2012 skrev 2012-03-29 09:50:18 följande:
    Skickade ett mail nyss, men tror att det kan vara för sent =/ Fn hoppas verkligen att dom gör den i matt organza.
    Annars har beställningen blivit helt i onödan.
    Typist mig att vara så stressad o ha så brottom att jag glömer nämna en sån viktigt sak i beställningen.

Får helt enkelt hålla tummarna.
    Har du alltid varit noga med att säga vilket material etc du vill ha? Eller kan man ha tur att de tittar på bilden och förstår vad det ska vara för något?
    Okej, då håller vi tummarna ja för att de antingen själva valt matt eller att de ska hinna få mejlet i tid, innan de hunnit välja något annat :)

Jag har bara valt klänningar i satin och tyll, men jag har alltid skrivit att det är tyll jag vill i kjolen, för ibland kan de annars välja organza. Min ena klänning hade dock ett lager organza under tyll-blommorna på kjolen och på överdelen, något som inte framgick av bilden eller beskrivningen, men då använde de matt organza och det var så himla fint! :) Så där hade jag tur.
  • daniiel
    Biters skrev 2012-03-29 11:39:44 följande:
    Någon som fått mailsvar eller klänning från mylove-bridal. Vi har inte fått nåt alls, och det trots 10-talet mail.
    mollee fick ju sin klänning igår och jag får svar på alla mina mejl.
  • daniiel
    operfekt skrev 2012-03-29 13:11:27 följande:
    Så typiskt att de ska uppdatera just när jag äntligen ska beställa ;( Men det borde väl inte vara någon fara, de brukar väl inte ta mer än 6 veckor på sig? Börjar känna mig lite stressad angående klänningen, tre månader kvar..
    Du kan ju beställa via mejlen också, om du vet vilken klänning du vill ha och har/kan hitta bilder på den. Om du känner att du inte vill vänta. Skriv vid beställningen att det är lite bråttom också, säg att du ska gifta dig 1 månad före du egentligen ska. Mylove brukar ju dock vara väldigt snabba.
  • daniiel
    operfekt skrev 2012-03-29 13:14:38 följande:
    Daniiel: Du som har beställt bolero från den där sidan jaginte har namnet nu här på mobilen, hur var de i storlekarna? Och vart mäter man för bolero? Sambon måste ha mätt alldeles tokigt, för jag tror jag hamnade över xl och det har jag svårt att tänka mig då jag är ganska liten över just axlarna, allt över 38 ser bara stort ut på mig.. :S
    Haha ja, Tulipbridal. Jag mätte från axel till axel, bak i nacken alltså och omkretsen mitt på överarmen och matchade det mot deras storlekar. Jag beställde en Medium och hade då storlek 40 ungefär på överkroppen, på vanliga kläder alltså, och den satt tight med var inte för liten. Boleron var ju i exakt samma mått som det står i storlekarna på sidan. Om man skulle skriva deras storlekar i siffror, så skulle jag tro att de är något såhär - S = 34/36, M = 38/40, L = 42/44 och XL = 46/48 om man vill gå efter såna storlekar. De är alltså väldigt normala i sina storlekar.
  • daniiel
    Matztjej skrev 2012-03-29 19:41:13 följande:
    Nu har jag gjort exakt som du har skrivit. Hoppas verkligen att det fungerar :)
    Jag får skylla mig själv som är ute i så löjligt dålig tid.. Vi gifter oss 9:e juni!
    Håller tummarna för att det ska gå bra :) Jag beställde min andra brudklänning från dom ca 4-5 veckor före vigseln och den kom efter ca 3 veckor, så jag var verkligen ute i dålig tid, men det gick bra :)
  • daniiel
    Matztjej skrev 2012-03-29 19:41:13 följande:
    Nu har jag gjort exakt som du har skrivit. Hoppas verkligen att det fungerar :)
    Jag får skylla mig själv som är ute i så löjligt dålig tid.. Vi gifter oss 9:e juni!
    Och vad har du beställt för klänning? :D
  • daniiel
    knyttan skrev 2012-03-29 19:43:10 följande:
    Ooo vilken fin! Har du nån koll på vart man kan beställa underkjolar?? För jag börjar också bli sugen på att sprätta ur den mesiga underkjolen jag firck isydd i min klänning och ha ett gäng fluffiga rosa underkjolar!! Men jag tycker det är svårt att hitta? Åtminståne i rätt längd o färg....
    Lite spännande underkjolar
    www.etsy.com/shop/SistersOfTheMoon
    Korta, knälängd
    www.unique-vintage.com/advanced_search_result.php&Go.x=0&Go.y=0
    Korta och långa
    www.pettiskirtstyle.com/petticoatslip.htm
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!