sandis1977 skrev 2011-04-27 10:32:27 följande:
Får man fråga vilken datum ni aktiva här gifter er och när ni planerar att få hem era klänningarna?
Jag betalar idag och har förstått på Doris på Landy att det är lite brådis. Jag skrev att bröllopet var den 9/7 men det är i själva verket den 30/7.
Inte förrän 2012 men jag är otålig ändå...
sandis1977 skrev 2011-04-27 10:34:21 följande:
Ska ni ge era gäster något?
Jag har köpt små boxar som ska fyllas med något. Har ni några tips? Jag tänker godis eller tvål, men kan inte komma på Det..
Nej. Däremot ska vi om vi skippar efterrätten ha en tryffelboll vid varje tallrik som avrundning på maten. I en ask då. Men det är enbart av ekonomiska skäl då efterrätten kostar 10 ggr mer!
OM vi väljer efterrätt så skippar vi askarna helt.
Pinkgrape skrev 2011-04-27 10:52:20 följande:
Beställde min klänning igår och har redan fått flera mejl av säljaren. Det känns väldigt seriöst. Han dubbelkollar måtten, så att det stämmer och färgvalet osv. Han skickade även och frågade ifall jag hade kommit ihåg att mäta mig med skorna på :P Nu hoppas jag att resten av processen ska vara lika bra :)
Jag har en fråga om det här med såpbubblor/ris utanför kyrkan.
Vad väljer ni och varför?
Personligen tycker jag ris känns lite jobbigt :/ Jag vill helst inte ha det fulla håret.
Såpbubblor, är det enklast att köpa in såna färdiga små från tex calligraphen?
Finns det något annat alternativ?
Haha, att "välja" och styra vad gästerna behagar lyckönska oss med tycker däremot jag känns fjantigt och lite overkill, som du skrev om favors.
Nej, om gästerna vill lyckönska oss med riskastning enl gammal tradition så är det bara att tacka och ta emot i min bok... Man får väl skaka av sig riset sen så gott det går!