1700tal skrev 2011-04-25 16:52:58 följande:
Eller hur - så JÄ*KLA retligt! Jag menar, här står man och sliter, sågar, sliter och mäter noga (hade tidigare kompostgaller som kattstop och det gick bra) vad som vore den perfekta höjden så vi kan se ut och katterna inte hoppa ut... Och så voilá - klart! Alla grannarna berömde oss för hur fint det blev tills en av den kom och knackade på med katten i famnen... Men hur kom HON ut?? Så går det några timmar och katten försvinner igen. Vi ut på jakt... Så kommer samma granne igen med budskapet och vittnesmålet att (när vi vände ryggen till) Majabaja raskt gick raka vägen fram till grinden, hoppade återigen lätt över, tog en runda i byn, hoppade lika lätt tillbaka igen och sitter heeeeelt oskyldig när vi kommer tillbaka och ooonej, har inte varit nånstans...
Så nu blir det ny grind...
För korkade perserkatten maja rännande på stan vill vi inte ha nära stora bilvägar och allt... Men hon slutar aldrig förundra oss (för hon är inte så klipsk i övrigt).
Skumboll skrev 2011-04-25 16:30:19 följande:
Välkommen hem! Verkar som att ni haft det lite hektiskt i påsk....
Jag vet, klänning två blir kanonsnygg! Och den ska vara klar redan till veckan!
Mmmm, släktkalasen har visst ingen ände...
Åh, så snart?? Det såg ju knappt ut som de var klara med överdelen... Ship, vad snygg den kommer bli och du i den!
Hahahaha, "hon är inte så klipsk i övrigt". Så du säger om stackars maja!
Japp, så snart! Jag har ju sagt att jag gifter mig den 14 maj och det var inga problem att få dem klara till dess, frågade senast idag. Den första klänningen har de säkert kommit längre på än den andra, men vi får väl se. Ropar inte hej förrän de är här!
Och nu ska vi inte ta i! Klänningen blir nog skitsnygg, men med mig i, det är en annan fråga det.