• Smuppra

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Miceme skrev 2011-04-25 22:35:09 följande:
    Flingsalt i hjäärtform HAHHAHA nej det har jag aldrig sett men du verkar varit inne och hittat något nytt hihi
    Sommarbrud skrev 2011-04-25 22:23:02 följande:
    Okej slutsumma ?Men va? Hur kan du få allt detta för den pengen? O vilken koll på siffran du hade sådär känns lite lurt... :)
    Ingen aning faktiskt!! min budget är "bara du handlar billigt är det no limits"
    Haha... brorsans fd chef var med på lyxfällan förut. Hans motto var att allt som är på rea är bra, typ.
    "Åh en mobilladdare på extrapris för 99 kr istället för 149 kr!"
    "Har du en mobil den passar till då?"
    "Nej, men jag kanske skaffar i framtiden. Kanske när den kommer på rea!"
    osv, hela tiden... Finns en anledning till att han var med på lyxfällan om jag säger så... Och grejer överallt. Hans partner hade typ dubbla lönen och var nästan lika illa beteendemässigt , men han hade ju råd med denna shopping!

Apropå spendering så hade vi budgeterat 20 000 kr exkl. resa  och mat (förlovningsringarna köpte vi för 5½ år sedan så de borde inte behöva räknas in!). Mat får vi av våra föräldrar. Vi kommer spräcka budgeten med max en tusenlapp har vi kommit fram till. Resa har vi 30 000 kr (+ de 2000 kr jag vann förut) men vi lutar åt en sista minuten faktiskt, så det blir nog bra mycket billigare! Ni som gifter er 2012 har ju en del saker kvar att köpa på er
  • Smuppra
    1700tal skrev 2011-04-25 22:57:55 följande:
    Mmmm... Tycker fortf det såg väldigt mkt ut som ett hav... Drömmer Ett litet hav...

Vadå, går repris imorgon? Eller nästa avsnitt?

Såg förresten att TLC sänder dubbelavsnitt av say yes to the dress varje dag denna vecka inför kungabröllopet. Och så sänder de förstås bröllopet hela dan på fredag från kl 11. DET ska bli kul att se!
    Nej imorgon är det nytt avsnitt 19.30. Eller kanske går det repris innan på. Finns ju på tv4play annars
    Skumboll skrev 2011-04-25 22:58:02 följande:
    Inte mycket! Bruden hade bestämt att de skulle göra något som ingen annan någonsin gjort.... och så gjorde de en ripoff av denna. Jag bytte till och med kanal när det visades.  

" target="_blank">

Ja men verkligen... Min kusin gjorde samma för två år sedan när hon gifte sig. Fast denna brud hade iaf välorganiserad dans (som var typ exakt samma som originalet)... OM man nu vill dansa in så kan man väl ha en annan låt åtminstone? Eller helst typ en heeelt ny grej. Hatta med en boll på vägen in, jonglera med bollar, sluka eld, stå där framme redan när ästerna går inte. Vad som helst men inte en ripoff på något som 53 miljoner (eller vad speakerna sa) har sett på youtube...
  • Smuppra

stå där framme när gästerna går in...

• Smuppra

Vi tänkte ta MBs mors flicknamn som efternamn. Men vi är oense med skatteverket/folkbokföringen... Enligt de stavas namnet med K och enligt MBs släkt med C. MBs nu avlidna morfar hävdade bestämt att han föddes med C och hetat så fram till staten tog över folkbokföringen från kyrkan då han plötsligt började heta med K. Han skrev dock alltid med C och struntade i detta. Han var inte den typen som skulle hitta på något sådant. Dock står det ju med K genom alla led i folkbokföringen så det har blivit fel i hela släkten isf. För att få heta med C (som vi tycker är finare och jag måste bara gå till botten med denna soppa för jag vill veta vad som är sant!) måste vi skaffa bevis. Det vi kommer på att vi kan försöka kolla upp är vad MBs mormor heter på sin dödsattest, om nu bara svärmor kan hitta den. Hon har varit död ett tag och svärmor minns bestämt att det stod med C i hennes pass, men passet är ju borta. Andra sättet är att kolla kyrkoregistret, men vi har ingen aning om hur man går till väga. Vi har MBs morfars hela namn och personnummer samt hans fars namn och personnummer. Fler uppgifter kan vi ju få från skatteverket om vi behöver. Men tiden börjar kännas knapp. MBs namnbyte måste gå igenom innan vi skickar in hindersprövning och efternamnsanmälan och prästen vill ha hindersprövning vid vigselsamtalet. Vi gifter oss i augusti... Hm...
    Usch vad jobbigt allt blev...

• Smuppra
    Minuz skrev 2011-04-26 11:35:49 följande:
    Smuppra - Hoppas det ordnar sig för dig......

När jag fick mitt första barn så fick han pappans efternamn och vi skrev med W som de alltid gjort men det gick inte skattemyndigheten med på för det ska vara V...... Ehh???????????? Jaha och far och farföräldrar osv har alltid skrivit med W och gör än idag och har det i sina papper. Men mina barn fick inte det utan de skriver med V. Konstigt ju.
    Kan man själv ändra på körkort osv till en stavning som är fel enligt skatteverket?
    Hmm, måste fråga exet hur hans brors nyfödda får stava sitt efternamn......
    Skumt! Fattar inte hur de kan säga nej isf?
    Jag tror inte man kan ändra körkort själv, tar de inte namnet som står i folkbokföringen? Så störande det här...
    Skumboll skrev 2011-04-26 11:44:45 följande:
    Smuppra: Åh, vilket trist problem! Kan nog inte hjälpa dig, vet inte alls hur man går tillväga för att kolal i kyrkoregister och så. Jag hoppas det löser sig!

Minuz: Men DET är väl märkligt? Om far och farföräldrar heter med W och skatteverket dessutom godkänt det borde det ju inte vara några problem att barnen heter likadant? Ja, man slutar ju aldrig förvånas.... 
    Nej, jag vet inte heller men funderar på att traska till stadsarkivet med MB och fråga om hjälp. :-S Blir inte klokare av internet, för ovanlighetens skull...

Pinkgrape: Tjusig klänning! Det blir nog bra med 40!
  • Smuppra
    1700tal skrev 2011-04-26 15:03:44 följande:
    Oj vad ni skriver... Igen... Skrattande

Jag fick förresten mail från milly ikväll som tyckte jag hade angett konstigt mått på sidenklänningen. Försökte förklara att svenska kvinnor ÄR som jättar jämfört med dem och denna brud i synnerhet! Nävars, men minskade hollow to hem-måttet med nån inch så de blev nöjda. Jag tog väl i lite för mkt på längden sist... Men hon ville ha måttet å det snaraste så de kunde slutföra klänningen! Förvånad Inte kan den väl vara på G redan?? Har de hunnit ifatt månn tro? Hon sa att de "are finishing the dress"! Skrattande
    Haha. Dock så känner jag en del kineser (utbytesstudenter) och förvånansvärt många är långa! Sedan finns det ju minisar också så klart... Men det kanske är de långa som åker utomlands och studerar? :-P

Miceme: tyckte det var fint med paljetterna. Vill du inte ha dem? Fin klänning i övrigt också!

Beautiful Disaster: fin partyklänning för kvällen! Tur att man kan hitta på bra sätt att använda en klänning som inte riktigt blev som planerat, så den inte går till spillo! Funkar det med brösten då? Eller klämmer den eller gör ont? :-/
  • Smuppra
    Miceme skrev 2011-04-26 15:36:37 följande:
    Jag tycker att broderierna är fina i sig och att de inte behöver glittra till dem, jag får se hur jag gör, det är ju inte säkert att det blir denna klänningen i slutändan
    Haha jag ser det i tråden nu. Öjöjöj...
  • Smuppra

Sommarbrud. Det är inte ditt fel om det blir MF. Barnet hade nog inte klarat sig genom hela graviditeten iaf isf. Jag håller tummarna stenhårt för att det är felräknat och att barnet utvecklas som det bör. I vilket fall, många kramar till dig och din MB.

• Smuppra
    Darling Daisy skrev 2011-04-27 14:14:11 följande:
    Japp, nu är ett litet mail med en snäll förfrågan skickad!

Jag måste ju få hem den här klänningen så jag kan se om jag ska beställa fler.. Jag har ju liksom lovat mig själv att inte köpa nån mer innan den här kommit hem!

Är för övrigt sjukt impad av era shoppingorgier här!! Kanske är dags för en lista över oss (få) som bara beställt EN klänning? Vet att det är nån mer än jag i alla fall!
    Jag också!
  • Smuppra
    Miceme skrev 2011-04-28 12:55:45 följande:
    Pinkgrape skrev 2011-04-28 11:40:47 följande:
    God morgon på er alla bridezillas och shopoholics ;D

Jag hoppas att ni fått en god natts sömn, så ni orkar med dagens bestyr och shopping hihi
    Själv så hade jag fått svar av säljaren imorse, med mycket goda nyheter.
    Jag hade ju bett om tyll i kjolen och semi-cathedral train....

Självklart, så får jag tyll och släpet jag ville ha!!!! :D

Hoppas bara det är så när klänningen väl kommer också :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag har köpt denna caketoppern, man sätter i egna kort ett åt varje håll. Jag har inte fått den än men jag hoppas att den är lika fin som på bilden.
    Tror de flesta köper sina saker antingen på kinatrådarna eller ebay, det är nog vanligast i denna tråden. Min första slöja köpte jag på brudklanningar.nu

Men vilken fantastisk tråd. Igår och i förrgårr satt jag och sökte runt på ställen att hitta caketoppers liknande denna. Så nu måste jag ju fråga var du hittade den?!

Beklagar, Junibruden. :-/
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!