Miceme skrev 2011-05-10 17:08:13 följande:
Inga ursäkter behövs! Det är bra med stora bilder då det ska synas!
Den är verkligen sjukt snygg!! Det är så jag får WoW känslan.
Men är det något knas med vecket över vänster bröst? Kanske går att lägga rätt.
Sedan skulle jag personligen inte välja så långt släp då jag tycker det blir lite oproportioneligt (stavning?) men det är ju en smak fråga och har ju inget med utföandet att göra.
Dem har verkligen lyckats med den!
Hm, tror vecken ligger lite knasigt bara. Det lägger nog till sig. Annars får man väl sy ett litet stygn för att nypa till vecken på rätt ställe.
Hehe, jo släpet är väl tilltaget om man säger så...
Jag gillar långa släp, så ett långt släp ska jag bara ha, men det där är väldigt otympligt eftersom det är så fluffigt. Ett slätt. platt släp är nog lättare att hantera. Förstår vad du menar med opropotionerligt men å andra sidan så blir det opropotionerligt med ett litet släp i en stoooooor kyrka som vadstena klosterkyrkan. Om det nu blir den..
Sen är jag ju väldigt lång oxå.. Men mmm, tack för kommentaren, den är varmt mottagen!
Sommarbrud skrev 2011-05-10 17:10:17 följande:
Jag gillar när det är mkt!! Mitt släp på fluff fluff kommer se ut som en liten trasa... Men den ser så himla bra ut är du inte nöjd ?
Haha!
Men jodå, är rätt nöjd.. Bästa hittills iaf!
Skumboll skrev 2011-05-10 17:10:18 följande:
Men guuuuuuud vilket spektakel till klänning 1700!
jag som tycker min är marängig, haha.
Överdelen var fantastisk och släpet var verkligen ENORMT! Synd att de inte gjorde rätt med tyllen för det tror jag hade blivit fint.
Ja men hela jag är ju ett vandrande spektakel, har du inte fattat det än?!
Men överdelen är jag sjukt nöjd med och bara älskar! Den har en jättefin timglasfigur (som förstås kommer ske på min andnings bekostnad men sånt får man ta...) och färgen är faktiskt underbar. Inte champagne, utan verkligen gräddig ivory. Tyllen är betydligt mörkare. Och sidenet........ Suck, det ljuvligaste tyg jag haft i mina händer..... Åh, vilken skillnad på tyg och tyg!
Humlan66 skrev 2011-05-10 17:11:35 följande:
1700 tal. oh SHIT va lååååångt släp
. Den där måste väga en hel del va ?
Sen måste jag ju vara ärlig först och säga att sånna här pluffsklänningar inte är min stil, men jag tycker dne är fin ändå och jag gillar verkligen toppen och blomman på axeln-Jättefint
Hur likt orginalet är den ?
Hehe, det är helt ok, jag är inte så förtjust i vanliga sk "stilrena" a-linjeformade klänningar... Smaken är som baken, tur är väl de för tänk vad få modeller det skulle finnas att välja mellan då!
Japp, överdelen ser ut som en romantisk dröm och blomman på axeln blev perfekt.
Nåt orginal finns inte, jag utgick från en av millys modeller som grund och gjorde sen om i princip allt. Den har inte mkt gemensamt med med den första bilden.
Skumboll skrev 2011-05-10 17:12:40 följande:
Slöjan var ju ett skämt 1700!! Ungefär lika dåligt gjord som min då....
Eller hur?! Men tänker inte bry mig. Slöjan är inte det viktiga.