1700tal skrev 2011-05-10 09:25:01 följande:
God morgon fickor! Inga klänningar blev det för mig igår så de måste komma idag! Sitter med mobilen i knät hela dagen...
Skumboll - fina bilder, vad fin du ser ut i tyllen! Och ja, det var det ojämna "hacket" i den ena fållen jag menade som jag oxå såg. Men tror inte det syns särskilt mkt, bara de som synar i sömmarna som ser sånt. Vissa är yrkesskadade..
Annars kan du väl fixa till det själv, du som syr mkt? Men i övrigt kan jag bara hålla med de flesta (och vad jag själv tjatat om tidigare
), tyllen är underbar, mordern, ungdomlig, lite busig och kul. Men min 80-åriga granne tant Britta skulle tycka chiffongklänningen är helt bedårande...
Nepp, den gör dig inte rättvisa! Tyllen eller lilly tycker jag.
Farmall - nej, vad tråkigt med fotografen!! Hoppas det löser sig!
Hoppas klänningarna kommer idag!!
Jag stör mig rätt rejält på den ojämna volangen, men det är nog som du säger, bara om man är lite yrkesskadad och syr man mycket så ser man såna detaljer. Kanten kan man ganska lätt fixa med ett par stygn, det var väldigt lite som behövdes men jag behöver mest troligt lägga upp den lite och då ber jag sömmerskan fixa det samtidigt.
Nu är du glad va när du fick rätt till sist?
Jag vill ju känna wow, men jag vet inte om jag gör det. Eller det kanske kommer när man är lite brun (läs inte så grisrosa) och hår, make och smycken kommer på plats?
Chiffongen är ju betydligt bekvämare, och speglar nog mer min soffpotatis-style. Hahaha. Nä, min tärna vart alldeles lyrisk över tyllen igår så jag antar att saken är biff. Den eller lillyn.