• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

emmadeckmar - Vad spännande! Hoppas du ska få klänningen utan förseningar och att du tycker om den :) Glöm inte att visa upp den här också! ;P

Fina inbjudningar tycker jag :) Vi beställde också våra från Vistaprint, var jättenöjda med dom :)
  • daniiel

Haha ptja, nu har det snart gått ett år sedan mitt bröllop och jag har under hela det året dreglat över andra klänningar :P Fortfarande vill jag beställa en ny klänning per månad, eller vecka. Det finns så otroligt många fina :) Jag tror att det är få förunnat att hitta "the one" så att säga. Huvudsaken är ju att man tycker om sin klänning och känner sig fin i den :)

• daniiel
    Ekinaj - Vilken fin klänning :) Eftersom det är snörning på den, så spelar inte bhn någon roll, den kommer mest troligt att passa ändå. Med snörning så brukar klänningen passar två-tre storlekar. Angående längden, så är det som du säger, alltid bättre att den är lite för lång än för kort. Hellre att man får lägga upp den lite än att den är för kort och det inte finns tillräckligt med tyg att lägga ner den.
  • daniiel
    sanmal skrev 2012-06-19 06:28:53 följande:
     Den var jättefin! :)
    Solstice skrev 2012-06-19 08:11:46 följande:
    daniiel- jättefin klänning som du absolut skulel kunna ha.
    Ja, jag tycker också att den är fin :) Jag använder aldrig klänning (förutom på bröllopet), så det känns så ovant att kika på klänningar :P Tror ni att den skulle passa på en kort tjockis? Jag tycker det är svårt att hitta kläder som sitter bra.

Lite kul dock, för den är ju som vit/rosa/grå/svart-aktig och våra temafärger på bröllopet var vit, rosa och svart :) hihi
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-06-19 11:43:23 följande:
    ... att brudgum har vit/silverfärgad slips (jag har vit klänning) och marskalk vinröd slips, som matchar tärnans klänning?
    Jag röstar på det här alternativet :)
  • daniiel
    1700tal skrev 2012-06-19 16:52:31 följande:

Pinki - väldigt söt klänning! Den borde passa dig bra, även om du inte är så förtjust i klänningar.

Darling Daisy skrev 2012-06-19 21:01:43 följande:
    Pinki: klänningen var jättefin!!! 
    Tack :) Nu har det dock skitit sig, så det blir nog ingen klänning. Vår underbara dotter var och fipplade med våra bankdosor så de låste sig. Därför kommer vi inte åt några pengar alls, då vi alltid har pengarna på sparkontona och inte personkontona som är kopplade till korten. Vårt lilla sparknep, att inte ha så lättillgängliga pengar. Tillslut lyckades jag gräva fram mitt leg och mkt riktigt, det hade gått ut. Jag använder det aldrig! Nåja, vi åkte på banken ändå. Väl där så var det precis som jag trodde, de kunde inte låsa upp min bankdosa eftersom mitt leg inte var giltigt. Maken fick just så pass låsa upp sin, eftersom hans körkort var lite trasigt uppe i ena hörnet. Han är fortfarande i processen med att byta efter vigseln (dragit ut på tiden, då hans körkort har varit förlustanmält fast han alltid har haft det), därav har han inte brytt sig så mkt. Saken är dock den att vi har alla pengarna på mitt sparkonto, så de kommer vi ändå inte åt. Nu måste jag skaffa ny legitimation, hos polisen? Det kostar iaf 400kr, som jag verkligen inte har till övers, och på sommaren kunde det tydligen ta lite extra tid, så har vi tur, så får vi min bankdosa upplåst så vi får tillgång till våra sommarpengar lagom till makens semester är slut... där i början av augusti...
  • daniiel
    DD - Ja, det känns väldigt tråkigt. Jag är i desperat behov av lite sommarkläder och skor, men nu får jag gå hela sommaren i mina slitna reebok, jeans och sweatshirts :/ Planerna vi hade på sommarteater och åka bort en helg med dottern blir det inget av heller. Blä. Nåja, huvudsaken vi har pengar till mat och räkningar och det har vi :)

Men.. varför har det dröjt så med hans körkort? Jag hade för mig att det var något som skulle gå relativt snabbt ändå.
  • daniiel
    CoG skrev 2012-06-20 09:04:45 följande:
    daniiel
    Skatteverket kan man väl också skaffa leg hos?
    Kan ingen låna ut 400 så att du kan ordna med leg och sedan få tillgång till pengarna och betala tillbaka?
    Jag betalde 400 till skatteverket,
    gick dit med kvitto på betalningen,
    fick vänta på min tur sen blev det fotografering och signering av nya idkortet

Inom 2 veckor hade jag det nya
    CoG skrev 2012-06-20 09:06:09 följande:
    www.skatteverket.se/privat/idkort.4.6f9866931...
    Om det gått för lång tid sen idkortet gick ut behöver det följa med ngn som kan intyga med giltig legitimation att du är du.
    Jag måste dock åka ca 15mil för att komma till ett skattekontor som gör idkort, det vi har här i stan gör inte sånt tydligen. Därför är det polisen som gäller och ja, dit kan ju maken följa med och legitimera mig så att säga.
    Solstice skrev 2012-06-20 20:42:44 följande:
    daniiel- åh, vad tråkigt och givetvis ska de ju vara extra griniga och inte vilja hjälpa till.
    Men har ni ingen personlig bankman? Har för mig att vår kommer åt även e-kontona för oss (vi har Swedbank iofs) för det verkar ju helt knas att man inte ska kunna komma åt pengarna öht om man låst sin dosa för det är ju rätt lätt hänt.
    Hoppas iaf att det löser sig för er.
    Ja, alltså.. jag förstår ju att de har sina regler. Det kan ju inte människan som sitter på vårt lokalkontor göra något åt. Jag blev dock fruktansvärt irriterad över hur otrevlig den människan var och det är inte första gången vi får det bemötandet. Vi har också Swedbank, än så länge, men personlig bankman? Har aldrig hört talas om det. Nej, om dosan är låst kommer man inte åt sina konton. Jag kan ju använda kortet och de få pengar jag har på just det kontot, men jag kan ju inte logga in på internetbanken. Eftersom mitt leg inte är giltigt, så kan de inte heller låsa upp bankdosan så jag kommer åt internetbanken igen.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!