CoG skrev 2012-06-20 09:04:45 följande:
daniiel
Skatteverket kan man väl också skaffa leg hos?
Kan ingen låna ut 400 så att du kan ordna med leg och sedan få tillgång till pengarna och betala tillbaka?
Jag betalde 400 till skatteverket,
gick dit med kvitto på betalningen,
fick vänta på min tur sen blev det fotografering och signering av nya idkortet
Inom 2 veckor hade jag det nya
Jag måste dock åka ca 15mil för att komma till ett skattekontor som gör idkort, det vi har här i stan gör inte sånt tydligen. Därför är det polisen som gäller och ja, dit kan ju maken följa med och legitimera mig så att säga.
Solstice skrev 2012-06-20 20:42:44 följande:
daniiel- åh, vad tråkigt
och givetvis ska de ju vara extra griniga och inte vilja hjälpa till.
Men har ni ingen personlig bankman? Har för mig att vår kommer åt även e-kontona för oss (vi har Swedbank iofs) för det verkar ju helt knas att man inte ska kunna komma åt pengarna öht om man låst sin dosa för det är ju rätt lätt hänt.
Hoppas iaf att det löser sig för er.
Ja, alltså.. jag förstår ju att de har sina regler. Det kan ju inte människan som sitter på vårt lokalkontor göra något åt. Jag blev dock fruktansvärt irriterad över hur otrevlig den människan var och det är inte första gången vi får det bemötandet. Vi har också Swedbank, än så länge, men personlig bankman? Har aldrig hört talas om det. Nej, om dosan är låst kommer man inte åt sina konton. Jag kan ju använda kortet och de få pengar jag har på just det kontot, men jag kan ju inte logga in på internetbanken. Eftersom mitt leg inte är giltigt, så kan de inte heller låsa upp bankdosan så jag kommer åt internetbanken igen.