• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Fröken Söt
    MrsBrud skrev 2011-04-04 22:12:33 följande:
    När jag la min beställning bad jag om underkjol som passade klänningen. Den gick på ett par hundralappar och sitter inte fast i klänningen vad jag förstått.... Vet inte om det är ringar på den? Men berättar när den kommer nästan vecka!

Någon annan som har koll?
    Jag frågade om de kunde göra en "built-in petticoat", men nu börjar jag fundera på vilket som är bäst. Kanske är bökigt att ta bort underkjolen om den inte sitter som jag hade tänkt?
  • jkbr
    1700tal skrev 2011-04-04 21:30:31 följande:
    ÅH, jippi joj! Tuppen upp! Och tålamod nu med chatten... Håll ut..
    Aylas skrev 2011-04-04 21:06:44 följande:
    Hihi, jag vet. Men det är svårt att dölja en bröllopsklänning i lägenheten

Såg årets första tussilago idag, blev så lycklig att jag nu köpt en hel kryddträdgård. Missade tomaten men den kommer Timjan, citrontimjan, mynta, rosmarin, basilika, persilja, gräslök och chili står nu i köksförnstret!
    Joodå, har du ingen som kan hjälpa dig konspirera? Mamma eller nån som kan ha den åt dig?

Åh, vad mysigt med kryddor... Har lyckats övervintra ett antal bamseplantor rosmarin som tokblommat hela vintern, det är så långt jag kommit. Men inga nya än. Men nu blev jag inspirerad! Såg dock att mangolden nu tittar upp med gröna fina blad ute samt den franska dragonen. Den trivs förvånande bra i pallkragen.

Men idag har jag hämtat fler pallkragar vid lagret som ska målas och fyllas med ny jord. Då blir all palkrageodling hos i i två lager - mkt bättre för både växterna och ryggen! Nej, sömsmånen räcker inte.

Nu hängde jag inte riktigt med på vad du sa... Hm. Har du alltså beställt den där du visade upp från milly och fått hem den och fått göra om den hos en skräddare för 2000 kr? Passade den inte? Och sen beställt en ny som du betalade förra veckan (oxå fr milly?)? Hängde inte med riktigt men mitt huvud snurrar å andra sidan av alla klänningsbilder och beställnings- och leveransdatum ni alla skickat till mig!
     haha nä inte lätt att hänga med:)
    Jag har en klänning som jag har köpt från lilly i danmark men ångrat mig,  den var också lite stor  och så ville jag ha den smalare så jag lämnade den till skräddare ( bor i oslo och här är det ganska dyrt hos skräddare verkar det som) hon sydde på en slags upphängning på den och sydde in den( inte upp )det kostade 2000.
    Vet du vad det brukar kosta i sverige?

så jag har nu beställt (efter många om och men ) en klänning från milly förra veckan.
    hoppas bara jag hinner få den i tid.
    Tog det lång tid för dina?
  • Fröken Söt
    MrsBrud skrev 2011-04-04 22:18:47 följande:

Ah, har stått och slitit i köket hela kvällen. Övar på Macarons....
    Var det du Skumboll som bakat det? Det är så svårt att få dom bra tycker jag!
    Men det tar sig.....

Mmm... Mums! Svårt att få snyggt, inte så svårt att få gott! ;) Det är lite pillejobb, men helt klart värt det!
  • Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-04-04 22:07:18 följande:

Hittade en snygg "vanlig" klänning! Undrar om jag inte måste ha den?
    Jo det är aldrig fel med några snyggklänningar i garderoben, man vet aldrig när man blir bjuden på galej!
  • Fröken Söt
    Miceme skrev 2011-04-04 22:22:37 följande:
    Jo det är aldrig fel med några snyggklänningar i garderoben, man vet aldrig när man blir bjuden på galej!
    Haha! Jag kommer lätt att beställa alla mina nyårsklänningar från Kina!
  • Mix
    1700tal skrev 2011-04-04 21:36:04 följande:
    Ja, just det! Kanske t.o.m råkade beställa den i dina mått... Kanske var ödet! Hade du beställt klänning förresten? Kan du inte ge den info vi tänkt sammanställa samt lägga in ny bild iaf?
    Sp måste de vara, den vill helt eneklt flytta hem till mig! Eller så visste du undermedvetet när du beställde att du kommer att tappa de där 10 cm...Är den oh-så-underbar som den verkar så kommer det ju att vara en motivation i sig...

Ja nej, jag har fortfarande inet betsämt mig (GAAH panik), har ju varit lite off på sistonde, beställde nämligen en klänning helt spontant -inte från kina utan från David's Bridal väldigt oväntat. REA oj vad jobbigt..hmm..så  nu är det en klänning på väg hem till mig. Dock är den väldigt mycket som min vardagssmak och inte alls det som min bröllopsklänningssmak, särskilt inte efter att ha hängt med i den här tråden ett tag. Det betyder alltså att den jag har beställt är 0 släp, 0 fluff, 0 spets. Så jag mistsänker att jag kanske kommer ångra köpet men avvaktar ändå tills den kommer för att se hur det känns när den är på. Jag gilalr den jättemycket men sen tänker man på att det här är enda g¨ngen man kan komma undan med släp hehe. Bild kommer om/när jag väl beställt! 
  • Darling Daisy
    MrsBrud skrev 2011-04-04 22:14:51 följande:
    Klart du måste ha den! Jättesnygg!! Omlott är alltid smickrande Skrattande
    Var har du hittat den??
    Hittade den på DHgate. Gillade att den är både enkel och lite speciell. 
    Den finns hos många försäljare och då kan man klicka på en jämförelseknapp för att se vilken man vill köpa av...
    http://www.dhgate.com/compare/cd3ffcb3761a66a4e759401e098f9ca3.html
  • 1700tal
    MrsBrud skrev 2011-04-04 22:05:57 följande:
    Jag beställde i början av Januari, skulle varit färdig i slutet på februari. Kommer nästa vecka. Från Milly.

Bra initiativ och vad mycket fint man får se Tungan ute
    Noterat!
  • Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-04-04 22:18:47 följande:

Ah, har stått och slitit i köket hela kvällen. Övar på Macarons....
    Var det du Skumboll som bakat det? Det är så svårt att få dom bra tycker jag!
    Men det tar sig.....

Ah, de såg ju goda ut! Du har ju till och med fått till den fina "foten"!
    Japp, det var jag som bakat macarons. Det ÄR pilligt, jag måste bara tipsa om att använda silikonduk att spritsa på, då flyter de inte ut och blir inte lika ojämna i formen även om man är nybörjare.
    Och om du får toppar när du spritsat ut dem, banka plåten lite i bänken. 

Har du malt mandeln själv eller köpt färdigt mandelmjöl?
  • 1700tal
    Fröken Söt skrev 2011-04-04 22:19:34 följande:
    Jag frågade om de kunde göra en "built-in petticoat", men nu börjar jag fundera på vilket som är bäst. Kanske är bökigt att ta bort underkjolen om den inte sitter som jag hade tänkt?
    Det enda jag tänker på är isf nackdelen för förvaringen. Har min klänning "mjukare" och finare lagd i en kista och underkjolen knölar jag ihop allt vad jag kan och knyter snören runt så den blir en tajt boll. Underkjolen i tyll tar maaaassa plats och jag skulle nog ha svårt att förvara dem ihop liksom. Klänningen vill man ju helst hänga eller lägga lite luftigt. Men har man en stor garderob är det nog ingen fara.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!