Inlägg från: Wintercandles |Visa alla inlägg
  • Wintercandles

Bila ifrån gbg till tyskland?????

E6:an ner till Helsingborg-Helsingör, bila vidare genom danmark till nästa färja Putgarden-Rödby. Färjorna betalar du precis innan du kör på i "tullen" eller vad man ska säga. Väl i Rödby hamn i Tyskland finns det några ställen att välja på. Tex Calles. Googla, det står till och med på svenska på hemsidan :)
    Jag rekomenderar er att köra tidigt. Vi körde sex på morgonen och var hemma runt tio på kvällen. Men då gick vi och såsade i tre butiker och provade lite olika viner (inte vi som körde så klart).
    Verkligen mysigt att köra en heldag ner & jag blev förvånad över de billiga priserna.

• Wintercandles
    Humlan66 skrev 2011-04-05 15:33:54 följande:
    Får jag fråga vad hela kalaset kostade för er ? ( utan alkoholen såklart)

Min pappa va snäll och gav mig ett kompispris på 600kr men normalt kostar det enligt TT-lines hemsida
    Färja Helsingborg-Helsingör + Rödby-Puttg. 3051kr (inkl. bron i danmark). Plus bensin då också för ca 40 mil ner till Rödby.

• Wintercandles
    Kickan85 skrev 2011-04-05 15:34:47 följande:

Asså.. där ser man... det finns inte nån check sida man kan skriva in så man får vägbreskrivning hela vägen?
    hmm.. färjerna va ligger dom på i pris må tro?
    Tack!!!

Hm vi körde bara...Kollade på vägskyltarna. Kolla eniro.
  • Wintercandles
    Kickan85 skrev 2011-04-05 15:52:05 följande:
    kan man inte åka på nått sätt så man slipper bron? :S
    Hehe nja det är ju ett litet hav därimellan så det går tyvärr inte annat än att ta den genom Danmark. Går inga färjor där vad jag vet.
Svar på tråden Bila ifrån gbg till tyskland?????