• Maryy

Ledsen...

Hej alla på detta forum!

Jag har ett "problem" eller vad man nu ska säga. Ni kanske kommer tycka jag är patetiskt efter att ha läst detta men jag måste bara få ut det jag känner! Döm mig om ni vill!

Det är så att jag i hela mitt liv alltid sett mig själv som gift, men i senare tonåren började jag känna att jag vill ju inte gifta mig för giftandet skull, började tycka att det inte var så viktigt längre. Då var jag ihop med en kille, men i själva verket hade jag sen jag var ungefär 16 år varit kär i en annan kille, vi kan kalla honom T (som dumpat mig). När det togslut mellan mig och den andra killen så började jag och T att träffas igen men blev inget seriöst. vi strulade fram och tillbaka hur länge som helst och va osams och jag trodde det va kört med T men vintern 2008 blev vi för sista gången tillsammans igen, vi har ju vetat i flera år trots allt tjafs att vi faktiskt älskar varandra! Nu har vi en dotter ihop som är ganska nyfödd och jag är lyckligare än lyckligast. Men det finns en sak som gnager lite på mig... Första gången jag såg T så sa jag att detta är mannen jag ska gifta mig med. Men han är inget "fan" av att gifta sig direkt, han tycker inte det är så viktigt eftersom vi redan har barn ihop och har det hur bra som helst. och jag håller verkligen med, men jag vill göra det där lilla som knyter ihop oss helt! Jag tror jag friat 100 ggr och typ fått ja, men när jag nu försöker ta upp det och verkligen bestämma datum och så för att det ska hända nåt (och för att jag vill veta hurlångt innan jag måste planera, vill inte planera på 1 månad) så svarar han helt likgiltigt och oengagerat..... Det känns inte så roligt. Detta är mannen jag alltid velat gifta mig med som sagt! O han säger att han kan gifta sig men det är ju det här med kyrkan och att han inte tycker om spektaklet runt ett bröllop. Att han känner att han kommer i fjärdehand efter ring, klänning och fest  typ... o så vill jag ju inte att han ska känna.

Så då undrar jag lite, behöver lite råd. tycker ni att jag ska "nöja" mig med att gifta oss väldigt enkelt borgeligt och sedan ha middag för familjen bara, eller ska jag inte ge mig och verkligen se till att vi bestämmer oss för ett litet större bröllop (runt 50 pers) ?

Det är ju så att i det stora hela så vill jag ju inget annat än att va gift med honom, allt det andra är ju oviktigt, bara det att jag vet inte hur jag kommer känna när vi gift oss enkelt, jag tycker det är väldigt roligt med fester och så. Kommer jag ångra mig och vill ha fest och klänning och hela köret?? Tycker ni jag är ytlig? Att det är elakt av mig och pressa honom till ett bröllop som han bara vill lite halvt??

Tack för att ni tog er tid och läsa detta urlånga inlägg, lite svårt att förklara vad jag känner på 10 ord typ :P Hoppas på lite råd från nån.

• Svar på tråden Ledsen...
  • Maryy

Ja tack för alla svar! Förstår hur materiell jag verkar och det är verkligen inte ett stoooort bröllop som är det viktigaste, det är ju inte så att "får jag inget stort bröllop så vill jag inte gifta mig". Det är bara det att jag tycker om att fixa saker, va fin och ha många människor jag tycker om omkring mig och gifter jag mig vill jag fira det. jag vill inte ha ett stort bröllop om han inte vill det, det skulle inte kännas bra. det är det att just nu verkar jag inte få ur honom nånting, han svarar knappt när man frågar om datum, han har ju typ redan sagt ja. han svarar knappt ens om jag pratar om ett litet bröllop (alltså liten intim vigsel och sen middag med familjen som HAN kan tänka sig) så jag vet inte riktigt vad det är som skrämmer honom med att bli gift.

men det får lösa sig helt enkelt, viktigaste är att vi fortfarande och alltid vill leva med varamdra :)

Tack igen för svar!

• Maryy

Alltså.... allt det där om ring och klänning och så har jag inte ens nämnt för honom.... Så det är garanterat inte det som gör så att han inte vill. jag pratar med andra om klänning och sånt eller så diskuterar jag med mig själv.

Men jag vet att du sa att det ska vila lite innan jag tog upp det igen prinsessanogrodan, men igår när vi va hos mina svärföräldrar drar han till med "vi ska gifta oss!" och jag bara tappar hakan. för jag vet att han inte menar allvar, men jag blir ju förvånad över att han sitter o säger det högt inför andra men mig kniper han som fan inför!!

Sen på kvällen ifrågasatte jag det, o då erkänner han till och med själv att det var dumt gjort, att han bara sa det för han ville diskutera hur många ggr hans styvmamma tjatat på hans pappa om gitermål. Eeehhh?! Men har en liten fundering till, det är så att hans brorsa ska gifta sig i sommar, och tjejen pratar så mkt om allt som rör bröllop att jag VET att brorsan är trött påt.... han vill väl inte få likadant, men jag ÄR inte sån.

Men sen frågade jag rätt ut varför han inte ville gifta sig, o han sa att han är så anti giftermål, med kyrka o gud och allting. Men då har ju jag ändå sagt att vi inte behöver präst och kyrka. och ändåhar han ju inte nappat.
    och han sa att han inte vill att jag ska tvinga honom till o fria. Men hallåå?? det är ju det JAG gjort hundratals gånger?? han vet vad jag vill, han behöver inte ställa till med nån scen på en fotbollsmatch ochfria inför 10 000 åskådare. o de har jag sagt. så nu är jag trött påt faktiskt. vill han inte gifta sig, då vill inte jag heller gifta mig.... känns tråkigt, finns säkert många här inne som tycker jag är dum i huvudet som inte kan släppa sånt men för mig så ÄR det viktigt att bli vigda... jag behöver inget "vanligt" bröllop.... ingen fluffklänning... inte 50 pers som festar med oss sen.... ingen präst, ingen kyrka. jag har gjort allt för att kompromissa, jag vill bara ha honom som min äkta make! Vad är det för fel?

Så nu ska jag bara försöka glömma allt vad vigsel och bröllop heter Rynkar på näsan Eller?

• Maryy

Vi har pratat, och det verkar som att han har lite prestationsångest, han har ett jobb som han inte trivs med och vill plugga nåt men vet ej vad, och inte kan man gifta sig när en utav oss vill plugga o.s.v. Allt han vill är att vi ska ha det bra i vardagen. och det är ju just nu lite svårt att bl.a. spara till både en eventuell semester som vi båda längtar efter och ett bröllop med tanke på att jag är mammaledig och man går ju ner i lön rejält då.

Han har helt enkelt kännt sig pressad, inte bara av mig utan av allt, pengar, jobb,semester, vill skaffa hus och allt möjligt. Blev väl för mkt helt enkelt som gjorde att han ignorerade mig när det varje dag kom bröllop på tal Tungan ute

Så bröllop kan det faktiskt bli men jag tror vi lägger det lite på is ett tag. Till imorgon iallafall Flört

Hehe diggade kollegan som åt bröllopsmiddag på Donken!

Tror jag lägger ner den här tråden nu, känner mig faktiskt nöjd. Tack för alla svar och stöd jag fått! Kramar!!

Svar på tråden Ledsen...