Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Ledsen...

Alltså, det är väl ännu viktigare att gifta sig när man har barn. Av juridiska skäl alltså. Man behöver som sagt inte ha ett megabröllop. Man kan gifta sig kyrkligt med bara prästen och två vittnen närvarande (i kyrkan eller på något annat ställe) eller lika enkelt borgerligt. Eller gift er utomlands på en sandstrand och ha en middag för de närmaste när ni kommer hem. Några har en enkel ceremoni och middag för de allra närmaste och sedan party för alla kompisar efter middagen.

Det är viktigt att ni blir nöjda båda två. Du ska inte känna att du missat något, men du ska inte heller köra över honom.

• Sebastiána
    Maryy skrev 2011-04-06 09:48:06 följande:
    Ja tack för alla svar! Förstår hur materiell jag verkar och det är verkligen inte ett stoooort bröllop som är det viktigaste, det är ju inte så att "får jag inget stort bröllop så vill jag inte gifta mig". Det är bara det att jag tycker om att fixa saker, va fin och ha många människor jag tycker om omkring mig och gifter jag mig vill jag fira det. jag vill inte ha ett stort bröllop om han inte vill det, det skulle inte kännas bra. det är det att just nu verkar jag inte få ur honom nånting, han svarar knappt när man frågar om datum, han har ju typ redan sagt ja. han svarar knappt ens om jag pratar om ett litet bröllop (alltså liten intim vigsel och sen middag med familjen som HAN kan tänka sig) så jag vet inte riktigt vad det är som skrämmer honom med att bli gift.

men det får lösa sig helt enkelt, viktigaste är att vi fortfarande och alltid vill leva med varamdra :)

Tack igen för svar!
    Jag förstår hur du tänker. Jag bubblar också jättemycket om klänning och utsmyckning av lokalen, ringen, frisyren - allt. Jag tror att prinsessangrodan har rätt. Prata mindre om detaljer med honom. Kanske är det för att du redan pratat så mycket om klänning och "flufffluff" som han är så tyst (jag känner ju ingen av er så det är förstås svårt att veta)?

Jag tänker på den första Sex and the City-filmen. Se den om du inte redan gjort det. Mr Big är ju inte giftaslysten direkt, men ger med sig med ledorden "You and me, just you and me", men så växer allt till enorma proportioner och han känner sig vilsen.
  • Sebastiána

En kollega till mig snabbgifte sig borgerligt och gick iväg och käkade på McDonald's efteråt. De hade inga gäster alls.

• Sebastiána
    Maryy skrev 2011-04-10 17:14:42 följande:
    Vi har pratat, och det verkar som att han har lite prestationsångest, han har ett jobb som han inte trivs med och vill plugga nåt men vet ej vad, och inte kan man gifta sig när en utav oss vill plugga o.s.v. Allt han vill är att vi ska ha det bra i vardagen. och det är ju just nu lite svårt att bl.a. spara till både en eventuell semester som vi båda längtar efter och ett bröllop med tanke på att jag är mammaledig och man går ju ner i lön rejält då.

Han har helt enkelt kännt sig pressad, inte bara av mig utan av allt, pengar, jobb,semester, vill skaffa hus och allt möjligt. Blev väl för mkt helt enkelt som gjorde att han ignorerade mig när det varje dag kom bröllop på tal Tungan ute

Så bröllop kan det faktiskt bli men jag tror vi lägger det lite på is ett tag. Till imorgon iallafall Flört

Hehe diggade kollegan som åt bröllopsmiddag på Donken!

Tror jag lägger ner den här tråden nu, känner mig faktiskt nöjd. Tack för alla svar och stöd jag fått! Kramar!!
    Om man "bara" ska gifta sig kostar ju inte det något. Det är ju festen, kläderna och ringen som kostar!
Svar på tråden Ledsen...