Maryy skrev 2011-04-06 09:48:06 följande:
Ja tack för alla svar! Förstår hur materiell jag verkar och det är verkligen inte ett stoooort bröllop som är det viktigaste, det är ju inte så att "får jag inget stort bröllop så vill jag inte gifta mig". Det är bara det att jag tycker om att fixa saker, va fin och ha många människor jag tycker om omkring mig och gifter jag mig vill jag fira det. jag vill inte ha ett stort bröllop om han inte vill det, det skulle inte kännas bra. det är det att just nu verkar jag inte få ur honom nånting, han svarar knappt när man frågar om datum, han har ju typ redan sagt ja. han svarar knappt ens om jag pratar om ett litet bröllop (alltså liten intim vigsel och sen middag med familjen som HAN kan tänka sig) så jag vet inte riktigt vad det är som skrämmer honom med att bli gift.
men det får lösa sig helt enkelt, viktigaste är att vi fortfarande och alltid vill leva med varamdra :)
Tack igen för svar!
Jag förstår hur du tänker. Jag bubblar också jättemycket om klänning och utsmyckning av lokalen, ringen, frisyren - allt. Jag tror att prinsessangrodan har rätt. Prata mindre om detaljer med honom. Kanske är det för att du redan pratat så mycket om klänning och "flufffluff" som han är så tyst (jag känner ju ingen av er så det är förstås svårt att veta)?
Jag tänker på den första Sex and the City-filmen. Se den om du inte redan gjort det. Mr Big är ju inte giftaslysten direkt, men ger med sig med ledorden "You and me, just you and me", men så växer allt till enorma proportioner och han känner sig vilsen.