Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Måste tärnorna ha blommor?

Ja, måste tärnorna ha små buketter?

Ser det dumt ut ifall de inte har det?
    Hur brukar det vara?

Brudnäbben, ska hon ha blommor?

• Svar på tråden Måste tärnorna ha blommor?
  • Pinkgrape
    Lumys skrev 2011-04-06 12:13:03 följande:
    Jag har inget svar direkt men undrar samma. Jag kommer ha två tärnor men jag tror faktiskt inte att de ska
    ha några buketter. Jag funderade först på om ens jag skulle ha det eftersom vi ska ha ett ganska enkelt trädgårds-kvälls bröllop men kom fram till att det är ändå fint på bilderna. Plus att jag vill ha nånstans att göra av mina händer när jag går fram (kommer antagligen vara sjkt nervös).
    Haha precis så tänker jag, jag måste hålla i något för jag kommer vara så nervös :P

Jag kommer dock inte ha blommor, då jag inte gillar några blommor som finns i augusti. Jag tänker istället ha en bukett med fjädrar i olika färger och pärlor. Att köpa sådana till mig, mina två tärnor och brudnäbben blir lite väl dyrt för mig :/ Därför jag undrar om de verkligen måste ha något, eller om de helt enkelt kan vara utan.

Eller kan de ha blommor istället för fjädrar eller ser den kombinationen för tokig ut tänker jag. Jag vet inte. Min dotter, brudnäbben, vill ju så gärna ha blommor och jag vill ju inte göra henne besviken.
  • Pinkgrape
    Humlan66 skrev 2011-04-06 12:19:47 följande:
    En liten brudnäbb kanske kan hålla i en liten korg elelr så.. och tärnor MÅSTE inte ha buketter , men det ser ju trevligt ut och det behlver inte vara någon stor.. Tex en ros med lite brudslöja runt om kan räcka
    Hehe det är just det, jag vill inte jättegärna ha blommor på bröllopet och absolut inte rosor eller brudslöja. Jag gillar inte blommor, men jag tänker att det kanske ser finare ut om de också håller i något.

Där jag blir lite kluven, för en liten blombukett skulle vara billigare, men eftersom jag inte ska ha blommor, så blir jag rädd att det kanske skulle se konstigt ut om de har det. Kanske inte, jag vet inte.

Jag hade isåfall funderat på en liten bukett ljusrosa nejlikor till tärnorna.
  • Pinkgrape

Mjaaa.. jag är lite kluven. Jag vill gärna att allt ska passa ihop och jag vill ju gärna att det ska vara fint. Jag vill inte att det ska bli för mycket, då allt, kläder, hår osv är väldigt enkelt.

Funderar på detta:

En brudbukett med svarta, vita och rosa fjädrar med pärlor. Två tärnbuketter med bara svarta och vita fjädrar, utan pärlor. En näbbukett med bara rosa fjädrar och pärlor. En "knapphålsblomma" med svarta, vita och rosa fjädrar, utan pärlor.
    Vad tror ni?
  • Pinkgrape
    Lumys skrev 2011-04-06 12:35:04 följande:

Just det Pinkgrape, det var du som skulle ha den helt underbara buketten med fjädrar. Måste fråga var du har köpt eller ska köpa den?? Vill ha en likadan :P härmapa som jag är.. Mina tärnor kommer nog inte ha något som sagt, och blir det att jag ångrar mig kommer dom få en lite bukett vita rosor eller något bara. Men vi försöker hålla kostnader nere så isåfall kommer vi helt enkelt gå till torget samma dag som bröllopet och köpa två buntar rosor. Skära av blad och sånt och sätta ihop dem själva. Har faktiskt köpt lite svarta fjädrar nu som man bara kan sätta i så att det matchar min (eftersom jag ska ha svartvitt i min bukett) så det blir billigt och bra. Tror det blir jättesnyggt med dessutom blir det något mysigt och sitta och pyssla med under dagen eftersom vi inte ska börja göra oss iordning förrän vid fem-tiden eftersom vigslen är vid 21.

Precis :) Jag kommer beställa min härifrån www.etsy.com/shop/LaPlumeEthere
    Haft väldigt mycket kontakt med henne och hon verkar jättebra :)
  • Pinkgrape
    Lumys skrev 2011-04-06 12:53:04 följande:

Shit! Var inte bra för mig att få den sidan.. Vad mycket fint! Skorna kan man ju bara dö för!!

Haha nej, jag håller med. Som tur är har jag inte råd att beställa skor och dessutom alldeles för breda fötter för att våga chansa, annars skulle jag nog köpt ett par :)
  • Pinkgrape
    prinsessanogrodan skrev 2011-04-06 13:54:16 följande:
    Kan tärnorna ha en mindre version av din bukett? Eller kanske små väskor med nån liten fjäder på, så hänger alltihop ändå? Kanske kan tärnorna ha varsin liten väska med fjädrar och pärlor och sen varsitt diadem med fjädrar?
    De kommer få en mindre version som liknar min bukett :)
  • Pinkgrape
    awarwen skrev 2011-04-06 16:07:03 följande:
    I vårt "följe" så är det bara jag som har blommor.
    Tärnan och marskalken får snällt vara utan. Näbben har en korg med tygblomblad som hon ska strö framför sig när vi går in. Det räcker för mig Skrattande
    ??? Ska marskalken egentligen ha blommor också? Haha jag känner mig helt lost nu :P

Vad fint det låter med näbben och blombladen :)
  • Pinkgrape
    MeahJ skrev 2011-04-06 16:11:22 följande:
    Detta är inget problem för mig då jag valt att inte ha nån tärna (kunde inte välja vem jag skulle ha så jag valde att inte ha någon), det blir bara jag och m2b och bestman som har blommor Glad
    Hehe ja, så kan man ju också göra :) För min del var dock valet enkelt. Jag har en lillasyster och min blivande har en, de två är mina tärnor :) Vår dotter är näbb och sedan har vi tre marskalkar, som är min blivandes bästa vänner :)
  • Pinkgrape
    passionsblomman skrev 2011-04-06 16:19:55 följande:
    Marskalken bar enligt sed en marskalkkrans av myrten, men det är inte så ofta man får beställning på numera. Istället brukar de flesta beställa ett coursage, precis som till brudgummen åt sina marskalkar. Men det är ofta lite enklare i utförandet än brudgummens.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jaha okej, men då känns det som att det är helt okej att vi skippar det :P
Svar på tråden Måste tärnorna ha blommor?