• zvartaliljan

Testbundit brudbukett, vad tycks?

Idag köpte jag hem rosor och blad och testade att binda min egen och tärnans bukett, är rätt så nöjd men vet inte om det ser dumt ut med de stora bladen? Jag tycker de är fina och passar bra in i vårt tema (antika rom/medeltiden) men vad tycker ni? Jag funderar på att ha bara röda/orange rosor och strunta i de vita, och sen blanda in lite mer "vildare" blommor runtom. Eller tips på något annat som fyller ut lite runt rosorna?

• Svar på tråden Testbundit brudbukett, vad tycks?
  • Margris

Jättefina, men bladen tar är för stora tycker jag.

• Humlan66

Jo du har rätt i att bladen är lite väl stora, minska ner dem så tycker jag det blir kanon

• Humlan66

Just det , jag skulle nog satt en organge ros i mitten på stora buketten

• Willowfield

Jättesnyggt tycker dock du skall ha ljusa rosor med om det passar erat färgtema. gör det hela lite ljusare och gladare, och nej jag störs ine av de stora bladen.. Duktig du är

• Emblas Mamma

Du binder blommorna fantastiskt vackert!!
    Men kanske att bladen tar lite fr stor plats - men om du tycker det är fint så ska du ha det så!

• zvartaliljan
    Willowfield skrev 2011-04-07 14:05:58 följande:
    Jättesnyggt tycker dock du skall ha ljusa rosor med om det passar erat färgtema. gör det hela lite ljusare och gladare, och nej jag störs ine av de stora bladen.. Duktig du är
    Våra färger till bröllopet är rött,vitt och guld. Men till brudbukett och bordsdekorationer m.m tänkte vi ha rött, vitt och orange. Orange just för att vi vill ha lite mer färg.

Tanken med de stora bladen är att de ser ut som jättestora murgröneblad och vi ska dekorera hela lokalen med murgröna. Det är en stor del i temat för antiken så just därför tycker jag de passar...men det blir likom ett stort "glapp" mellan rosorna och de stora bladen. Kanske ska fylla på med mer blommor så inte bladen syns så mycket??
  • zvartaliljan
    Emblas Mamma skrev 2011-04-07 14:10:04 följande:
    Du binder blommorna fantastiskt vackert!!
    Men kanske att bladen tar lite fr stor plats - men om du tycker det är fint så ska du ha det så!
    Tack, första gången någonsin jag bundit en bukett Lättare än jag trodde det skulle vara...billigt blev det ju iaf...gav 300kr för allt till dessa två buketter...ska ge den stora till min mormor imorgon som ramlat och brutit båda handlederna, båda axlarna och näsan....
  • queenelin

Jag tycker att de stora bladen är fina, gör buketten lite annorlunda! Och så tycker jag de starka färgerna är fina! Speciellt myckt tycker jag om de lite lockiga kronbladen på de orange-färgade rosorna. Jag tycker att det är fint med de vita rosorna i, men det skulle också funka med lite aprikosfärgade till det röda och orangea.

• queenelin

Å

zvartaliljan skrev 2011-04-07 14:17:12 följande:
    Tack, första gången någonsin jag bundit en bukett Lättare än jag trodde det skulle vara...billigt blev det ju iaf...gav 300kr för allt till dessa två buketter...ska ge den stora till min mormor imorgon som ramlat och brutit båda handlederna, båda axlarna och näsan....
    Ånej, stackars mormor!! Hoppas att hon hinner läka ihop till den stora dagen! Min egen mormor är ganska krasslig och har liksom tappat levnadsgnistan lite, jag hoppas så innerligt att hon orkar hänga kvar till oktober då vi gifter oss (hon har lovat att leva tills dess, hon är ganska öppen med döden...). Jag har förlorat både min farfar och morfar de senaste två åren och vill verkligen ha med mormor och farmor.
  • Anneli516

Vik de gröna bladen på mitten.....lite nedanför rosorna....såg en sån bukett på bröllopsmässan jättefint...och så fäst dem med något litet spänne eller snöre...

Svar på tråden Testbundit brudbukett, vad tycks?