Kimsen skrev 2011-04-08 10:00:05 följande:
Tycker buketten ser jättefin ut. Fast jag håller med din blivande om bladen och murgrönan. Kanske vore fint att inte ha alla blommor i samma färg itill varandra, utan göra den mer assymetrisk i färgerna liksom. Jättefint med de ljusa rosorna som bryter av och med grässtråna som går över blommorna. Kanske vore fint om du bara hade pärlor i nägra av de största rosorna. Så det sticker ut mer om du förstår, och inte är på alla.
Vore kul att se stjälkarna också.. tänker på att du inte riktigt vet hur du ska binda ihop den så den håller. Stjälkarna ska liksom sitta som i en spiral när man sätter ihop dem, då kommer de riktigt tätt och håller ihop när man binder om med snöre sen.
Och bandet man vill ha runt sen går att fästa ordentligt med nålar också, och floratejp under som nån skrev. Och man kan använda limpistol...
Lite tips kanske. Jätteduktig för att aldrig ha gjort det förut!
nu förstår jag inte...jag har ju inte pärlor i alla rosor utan bara de största och färgerna är ju inte bredvid varandra utan varannan (de stora rosorna är ju vita och några aprikos)...mer vill jag tyvärr inte blanda dom då jag gillar symmetri och inte för mycket assymetri utan tyckte detta var precis lagom...
Stjälkarna har jag gjort helt fel med då...har de bara rakt ner...ingen spiral eller något....tack för tipset!