Inlägg från: Kimsen |Visa alla inlägg
  • Kimsen

Testbundit brudbukett, vad tycks?

Tycker buketten ser jättefin ut. Fast jag håller med din blivande om bladen och murgrönan. Kanske vore fint att inte ha alla blommor i samma färg itill varandra, utan göra den mer assymetrisk i färgerna liksom. Jättefint med de ljusa rosorna som bryter av och med grässtråna som går över blommorna. Kanske vore fint om du bara hade pärlor i nägra av de största rosorna. Så det sticker ut mer om du förstår, och inte är på alla.
    Vore kul att se stjälkarna också.. tänker på att du inte riktigt vet hur du ska binda ihop den så den håller. Stjälkarna ska liksom sitta som i en spiral när man sätter ihop dem, då kommer de riktigt tätt och håller ihop när man binder om med snöre sen.
    Och bandet man vill ha runt sen går att fästa ordentligt med nålar också, och floratejp under som nån skrev. Och man kan använda limpistol...

Lite tips kanske. Jätteduktig för att aldrig ha gjort det förut!

• Kimsen

Ok.. självklart ska du göra som du tycker blir finast. Med pärlorna var nog bara för att jag såg på bilden rakt uppifrån. Blir alltid annorlunda när man ser den i verkligenheten och till klänningen och så.

Testa att binda dem i spiral spiral. Finns säkert beskrivning på nätet hur man gör. Då håller den ihop bättre. Att sätta dem i oasishållaren kan vara svårare, om du inte gjort det förut. Är ju inte så stor oasisboll som du ska lyckas få i alla rosor i och man kan ju inte sticka om så speciellt många gånger.

Det du skrev i TS om att byta ut de vita rosorna mot orange/röda.. inte alla tycker jag. Som jag skrev sist så bryter de av så fint i färg.
    Hur ser klänningen ut? Vore kul att se helheten sen..

• Kimsen

om du ska böja bladen så måste du nog, som du skrev i nåt inlägg tidigare, byta till andra blad. jag tror de du har i din bukett kan vara svåra att böja så som på bilden ovan när de är så "yviga". de som är böjda här är ju bara ett stort blad.. jag tror du förstår precis hur jag menar, du satte ju ihop buketten. men blad finns det ju massor att välja på. fråga där du köpte dem om tips, de kan ju bara ta hem till dig. finns ju andra som är "yviga" fast inte lika stora, om du vill ha det.

Svar på tråden Testbundit brudbukett, vad tycks?