Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

nehepp..

JochD skrev 2011-04-09 18:37:05 följande:
    Blivandes föräldrar hörde av sig för några dagar sedan och meddelade att dom inte kunde komma på bröllopet och det verkar inte som att något av hans syskon (och då även deras respektive) kan komma heller och hans bästa vän kommer vara utomlnads den dagen... 
    Dom bor 100mil härifrån så självklart är ingen av oss sur på dom men det käns ju lite tråkigt eftersom dom vetat om det sedan i höstas (gifter oss 28maj)

Så ja.. det blir väl drygt  15gäster i den ändå hyfsat stora kyrka vi ska vigas i.. 
    Vad tråkigt! Vi har bjudit 60 gäster. 30 har tackat nej. Alla utom 2 kommer här uppifrån (norrland). Vi gifter oss dygt 120 mil bort - i Skåne där jag kommer från. Men min BM:s föräldrar och syskon kommer i alla fall. Jag tycker det känns tråkigt att de flesta gästerna är mina och att det blir en sån övervikt av skåningar, men är glada för de som tackat ja.
  • Sebastiána
    Fröken Söt skrev 2011-04-10 12:47:14 följande:
    Det är jättetråkigt att missa en så pass stor händelse, men jag förstår att de inte åker ner båda gångerna. Jag har släktingar i norrland, och det kostar ca 7000 kr/person att flyga fram och tillbaka. Det går förstås att hitta billigare resor, men det förutsätter att man kan välja flygtider väldigt fritt.
    Bor de lite otällgängligt kanske? Jag flyger mellan Umeå och Malmö titt som tätt och om man är ute i god tid kan man få biljetter för 1500:- tur/retur (och därför skickade vi inbjudan 6 månader före plus att vi tydligt sa att det blir billigare om man bokar 3 månader i förväg).
Svar på tråden nehepp..