Inlägg från: Fröken Söt |Visa alla inlägg
  • Fröken Söt

nehepp..

zvartaliljan skrev 2011-04-09 23:01:43 följande:
    Så tråkigt...tycker inte 100 mil är mycket att resa för att se sin son/bror gifta sig även om det är utan fest...man kan väl ta ett flyg...jag hade varit rätt sur och besviken om jag varit din blivande...varför kan de inte komma för bröllopet OCH sen när bebisen kommit?
    Annars hade jag funderat på att flytta fram bröllopet om jag vore du...för hans skull då...ta det i samband med dop kanske...eller ha bröllopet mer i närheten av släkten...
    Det är jättetråkigt att missa en så pass stor händelse, men jag förstår att de inte åker ner båda gångerna. Jag har släktingar i norrland, och det kostar ca 7000 kr/person att flyga fram och tillbaka. Det går förstås att hitta billigare resor, men det förutsätter att man kan välja flygtider väldigt fritt.
  • Fröken Söt

Ang. de dyra flygbiljetterna - de var räknade på ett flyg Halmstad - Kiruna t.o.r. Klart det går att hitta billigare, men då får man verkligen vara ute i god tid eller ha god tid på sig... I det fallet tar tågresan ett dygn enkel väg, och kostar ändå sina goa tusenlappar. Måste man ta extra ledigt kostar det också.

Min poäng var att det är inte billigt att resa ("bara att ta ett flyg"), och två resor på två månader kan göra djupa hål i fickorna.

Svar på tråden nehepp..