• Theka

Malmö brudar 2011/2012

Syrinx: Blir också lugnad av goda erfarenheter från EG-blomman, min bukett är ju beställt.
    Åh!  Vart då utanför Vadstena?
    /östgötte i exil 

• Theka

Vår vigsel är också kl 15 (i St Pauli). Vi kommer liksom mikaela86 fotas innan vigseln - dels för tiden och dels för att jag vill vara som snyggast till fotona, hehe. Efter vigseln kommer vi väl ha ris i håret, lite halvrasad frisyr av alla kramar och inte minst sjöblöta kinder och lite halvtaskigt smink för jag är övertygad om att jag kommer böla ögonen ur mig där framme. Skrattande

• Theka
    RiNa skrev 2011-04-26 21:28:24 följande:
    Håller med dig om alla argument för att fotas innan. Dock har jag en m2b som är skrockfull och inte vill se mig i brudklänningen innan vigseln. Svårt det här alltså =)
    Hehehe - det är dödsdömt för oss redan nu då Förvånad Min klänning kom hem för ett par veckor sedan och sambon har till och med snörat på mig den! Och vet ni! På påskafton rasade min tårtbit. We're doooooomed!   Flört
  • Theka

Jag tror nog vi ska klara oss, vi har ju en till synd i bagaget, vår 1,5-åriga dotter UTANFÖR äktenskapet! Förvånad

Men skämt åsido; jag kom på att jag har ett tips till malmöbrudar. På Baltzargatan ligger en sådan där prylbutik, jag minns inte vad den heter - save-nånting? Buy? I alla fall så hittade jag gästböcker för 10 kr styck där. De är i beige tyg med GÄSTBOK tryckt i guldfärg nere i högra hörnet. Bladen är blanka men det följer med ett linjerat papper som man lägger bakom liksom. Jag köpte två för att ha en att experimentera med men det slutade med att experimentet blev bra - jag klistrade helt enkelt på pappren som blev över från korttillverkningen och gjorde en variant av vårt inbjudningskort som framsida. 

• Theka
    Syrinx skrev 2011-04-27 11:35:02 följande:
    Vad kul med en exil-östgöte! Var i Östergötland är du från? Vi gifter oss i Örberga kyrka, men bröllopsfesten blir inne i Vadstena så att folk lätt kan ta sig till sin nattlogi vid önskad tidpunkt. 

Ninen - vi tänkte ha "Den blida vår är inne", "Gud har omsorg om vårt släkte" och en som är på 800-nånting. Har för mig att den börjar nånting i stil med "Vi tror att Gud är skaparen.."?, har många verser och texten är otroligt vacker. Har tyvärr ingen psalmbok för de sena psalmerna, men jag kan verkligen rekommendera den. Blivande svärmor är kyrkomusiker så vi har fått en personlig genomgång!
    Vad ska ni andra har för psalmer? Freakie, hur går det med de okyrkliga vigselsångerna? Var ska ni gifta er förresten?

Blir nog ingen Wellness-bröllopsmässa om det är söndag 8 maj. Har min stora examenskonsert fredag 6 maj - välkomna förresten om ni har vägarna förbi Rådhuset kl 19, fri entré och vackert flöjtspel! - och hade tänkt att bara slappa och spendera tid med familj och vänner som kommer ner den helgen. 
    Freakie skrev 2011-04-26 22:13:51 följande:
    Vi kommer också att fotograferas innan vigseln, mest av praktiska skäl. Sminket och frisyren är ju som snyggast då och dessutom så slipper gästerna att vänta medan vi är iväg och fotograferar oss.
    Precis vad jag tänker också. Vi kommer nog båda vara alldeles rödgråtna efter vigseln! Fästmannen blir väldigt rödflammig när han gråter och mitt smink kommer nog rinna all världens väg tror jag. 

Jag kommer från en liten håla som heter Skänninge, någon mil ifrån Vadstena bara. :) Vet dock inte vart Örberga ligger men det kryllar ju av vackra kyrkor där ute på gärdena. 

Jag undrar om det var Wellness-mässan min svärfar hade fribiljett till via Sydsvenskan - kan det stämma? Har inte själv hört talas om den. 
  • Theka

Idag ringde förresten kyrkan och meddelade att den präst som vi hade önskat, samma som höll i dopet för vår dotter, just bytt församling så de frågade om vi ville flytta med henne till St Johannes-kyrkan eller ha kvar St Pauli-kyrkan och då få en ny präst. Vi valde såklart att vara kvar i kyrkan, det var ju inte prästen som avgjorde valet. Nu fick vi en Tomas Larsson tror jag, någon mer som kommer ha honom? Han började iofs inte förrän 1 juni men kyrkan försäkrade sambon om att det var gott om tid till genomgång osv. 

• Theka

I min ring fick bara datumet plats, den är tunn med 8 stenar. Min blivande lägger bara till datumet i sin förlovningsring, namnen står ju i våra förlovningsringar sedan innan. 

ninen: Vad är det för frisör som är så billig? Jag frågade på Svenska Frisörskolan idag och jag fick ett mycket svävande svar. De har ju egentligen inte öppet på lördagar men kanske ville någon "offra" sig och göra en bruduppsättning. Då lade jag ner det projektet med att fråga vidare. Nackdelen med dem är ju kanske också att det tar extra tid och det är väl det sista man har på bröllopsdagen Flört 

Jag funderar faktiskt att göra uppsättningen själv, hur svårt kan det vaaaaaaa liksom!? hehe 

• Theka
    Freakie skrev 2011-04-29 23:30:47 följande:
    Theka, tack för tipset om gästboken En sådan är nu iförskaffad och ska pyntas lite grann. Skulle det bli fult så är det ju bara 10 kronor och lite tid som jag har spenderat...

Idag har jag dessutom äntligen fått hem mina bröllopsunderkläder och köpt örhängen. Nu fattas jag bara skor (som är beställda och ska levereras inom 2 veckor) samt hårnålar. Outfiten börjar bli klar!
    Så bra att du hittade trots min usla beskrivning! :)

Jag ska gå till La Leia och prova BH snart tänkte jag - någon som varit där? Eller som kan rekommendera någon annan underklädesbutik? Jag var på Twilfit (där jag köper i princip alla mina andra underkläder) och köpte en BH förra veckan men blev inte nöjd så jag lämnade faktiskt tillbaka den. Den var lite för enkel för min smak och dessutom fanns inga trosor som passade till. Jag har liksom föreställt mig att jag ska ha något exklusivt med spets och detaljer och lite lyxigt och så, inte en slät med en liten spetskant från Calvin Klein...

• Theka
    ninen skrev 2011-04-29 08:20:11 följande:
    Det blev så billigt för det är ingen provuppsättning, samt jag mailade mina olika förslag till håruppsättningar så hon kunde se hur avancerat det skulle bli. Hon kunde gå ned från 700 till 500 eftersom jag tvättar håret innan.
    Glad Hon visste att jag är arbetssökande utan a-kassa oxå så det hjälpte nog på att hon ville göra det lite billigare för mig med min redan ansträngda ekonomi. 
    Men jag tyckte hon var jätteduktig på att klippa håret, tog sig tid, tog 45 min att bara klippa mitt hår, tycker om när de är noggranna. Det tog hon 250 kr för utan tvätt.
    Hairstyle by Zana heter frisörsalongen och hon jobbar där ensam, Östra Tullgatan 3 vid drottningtorget.
    Om du har tid att vänta kan du ju vänta tills jag gift mig 28 maj så kan jag säga hur det blev och kanske lägga in bild. 
    Oh! Jag gifter mig inte förrän 9 juli så ja, lägg in bilder!
  • Theka

Jag var också på La Leia och provade underkläder för många flera pengar än vad klänningen ens kostade :O . Men... det slutade ändå med en "vanlig" BH, de där superlyxiga sakerna funkade helt enkelt inte för mig. 

Vi ligger faktiskt under budget än så länge och tur är väl det för min (snåla skrutt till) far som lovat att hjälpa till lika mycket som övriga föräldrar, 5000 kr var, har sedan jag nämnde bröllopet tjatat om hur mycket allting kostar - från bensin till effing Bregottpaket och igår fick jag lite nog på att höra på allt tjat om hur lite pengar han har och frågade om det då betydde att han INTE skulle hjälpa oss längre, trots att han för några månader sa att han självklart skulle hjälpa oss. Men det skulle han ju... men så drog han också in att jag ju redan fått en present till bröllopet - ett par örhängen. Det sa han ingenting om när jag fick dem så då känner ju jag lite att jag hellre hade tagit pengarna i näven och skitit i örhängen för 2000 kr (pappa fick ut pengar på en försäkring när han blev bestulen på sin plånbok som var tvunget att tas ut på en guldsmedsbutik eftersom pappa hävdade att han haft smycken i plånboken vid tillfället - ja.. ni hör...).

Anledningen till att vi ligger under budget är för att min klänning (2500 istället för 10000) och fotografen (1000 istället för 4000) blev så mycket billigare än vad vi först budgeterat. Ringen blev också billigare ja för vi köpte den när Guldfynd hade 25% på hela sortimentet så där sparade vi också ett par tusen. 

Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012