• Theka

Malmö brudar 2011/2012

Jag jobbar också varannan helg och jag har en bra och en dålig. Den dåliga infaller nu då jag jobbar 12-21 på lördagen och 8-17 söndagen. Den bra helgen jobbar jag 7-12 på lördagen och 7-16 på söndagen så den är ju lättare att planera in något på. I övrigt är mitt schema sådär klyddigt hela tiden, har ett 4 v rullande schema och vissa veckor (som nu) jobbar jag en dag och andra 5. Oftast slutar jag dock kring 12 eller börjar vid 16 så jag är ändå hyfsat tillgänglig. Så ja, det blir svårt att säga tider jag kan utan att rabbla hela schemat.

11 juni kan jag med säkerhet inte, min sambo bli svensexad då. Schhh! 

• Theka

Vi ska bo på hotell! Vi har bokat en svit på Mayfair Tunneln. Min sambo har fått sköta sådant där så jag vet inte så mycket men det såg helt ok ut iaf. 

• Theka
    Freakie skrev 2011-05-21 10:05:09 följande:
    RiNa: Kom precis på en sak, kan inte du som TS lägga till uppgiter på oss i det första meddelandet? Typ namn, ålder, barn, vigseldatum och plats? Jag är ganska glömsk så kommer inte riktigt ivåg vem som gifter sig när Flört

Jag kan börja:

Freakie, 28 år, inga barn än, gifter oss borgerligt 30:e Juli på Malmöhus slott, festen hålls på Wega Restaurang
    Bra idé!

Theka, tjugotio år. Har en 20 månader gammal dotter. Gifter oss i St Pauli-kyrkan den 9 juli. Festen hålls på Holmåkra Loge.
  • Theka
    1995 11 17 skrev 2011-05-23 09:50:34 följande:
    Theka, tjugotio år, var det ett annat sätt att säga att du är 30?? Lite 30 års kris då eller?? Glad
    Precis! Fast ingen trettioårskris faktiskt. Jag hade haft om jag var singel, utan barn och inget bröllop i sikte men nu är det ju helt tvärtom ;)
  • Theka
    Doris skrev 2011-05-24 19:58:26 följande:
    Hej tjejer! Den här tråden vill jag gärna haka på. Jag och min sambo, som båda är från Malmö, har precis bestämt oss för att gifta oss i augusti 2012. Spännande, men jag har ingen aning om hur man planerar ett bröllop.... :) Vi har upptäckt att det är svårt att hitta en fin lokal i Malmö (eller utanför) där man får ta med drickan själv. Någon som har förslag?

Midsommardagen 2011: Visst var det du som ska ha din fest på Operan? Får man fråga vad det kostar och vad som ingår i priset? Är det i Opera grillen då?

Doris: 27 år, inga barn än, gifter oss i augusti 2012 och har precis börjat planera bröllopet.
    Jag och ääh... men ääh.. nu har jag glömt namnet Skäms ska vara på Holmåkra Loge. Ligger strax utanför Vellinge åt Malmö till, där får man ta med allt själva. Var själv på bröllop på Söderslätts bygdegård, ett stenkast från Holmåkra, och de hade också med sig all dricka.
  • Theka

Hahahahhahaha, läste just mitt förra inlägg och jag ser nu att det ser ut som om jag har glömt vad min blivande make heter - det har jag INTE. Men jag tipsade någon här i tråden om Holmåkra och hon nappade på idén och ska också vara där - det är dennas namn jag glömt.

/fnissarsigtillsängs_81 

• Theka
    RiNa skrev 2011-05-30 11:27:38 följande:
    Var nere på Djäknegatan idag och hittade Gästboken för 10:-. Vilket klipp! =)
    Men... hur ska jag dekorera den? Tips?!?!
    Yäj!
    Jag gjorde den likadan som våra inbjudningskort. Klistrade alltså på papper så att det täckte i princip hela framsidan men istället för våra namn står det "Gästbok". Har inte hunnit ta kort på den än.

• Theka
    Syrinx skrev 2011-05-30 12:26:04 följande:
    Theka - så fina inbjudningskort! Hur gjorde ni dem?

Mikaela86 -  Mejl är på väg!
    Köpte papper på Panduro och klistrade ihop :) Gjorde en design på datorn och skrev ut på färgskrivare. Insidan ser ut så här:

Jag gillar ju scrapbooking och höll på en del med det förut men till inbjudningarna begränsade jag mig rejält och det är jag glad för i efterhand för det tog ändå ganska många timmar att pyssla ihop korten. Det är dessutom lätt att matcha andra detaljer till nu så här i efterhand.

• Theka

Vart håller Ninen hus? Jag vill ju se bilder från hennes bröllop!

Själv har jag 1 månad exakt kvar idag innan jag blir fru Skrattande 

Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012