• RiNa

Malmö brudar 2011/2012

Hejsan!
    Någon mer i Malmö som gifter 2011/2012?  Kunde vara skoj att ha en tråd för oss så vi kan utbyta lite tips och ideér med varandra.
    Hoppas på många svar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:05
    Freakie, 28 år, inga barn än, gifter oss borgerligt 30:e Juli på Malmöhus slott, festen hålls på Wega Restaurang

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:06
    Theka, tjugotio år. Har en 20 månader gammal dotter. Gifter oss i St Pauli-kyrkan den 9 juli. Festen hålls på Holmåkra Loge.

RiNa: 24 år. Inga barn än, får se vad som händer efter bröllopet ;). Gifter oss i St:Pauli 4 feb och har bröllopsfesten på Hamn&Peppar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-23 08:18
    Ninen, 33 år, Son 2 år snart, gifter oss 28 maj i St Pauli, middag på Gränden restaurang.=)

Mikaela86, 24 år gammal med en son på 1 år den 31 maj, gifter mig i S:t Pauli kyrka den 27 augusti och har festen på Söderbloms Lounge & Grill =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-24 19:38
    1995 11 17, 32 år, dotter 14 år, dotter 10 år, son 8 år, gifter mig borgerligt 2012-11-17, var vet vi inte än.

Syrinx, 24 år, inga barn, gifter mig med min prins 26 maj 2012 utanför Vadstena. Men jag bor ju i Malmö!

• Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012
  • RiNa

Är det någon som har koll på om det finns några skånska traditioner på bröllop tex att det serveras spettekaka? Eller några annorlunda/äldre/bortglömda svenska traditioner?

• Theka
    RiNa skrev 2011-06-13 20:24:09 följande:
    Är det någon som har koll på om det finns några skånska traditioner på bröllop tex att det serveras spettekaka? Eller några annorlunda/äldre/bortglömda svenska traditioner?
    Spettkaka är väl tradition på alla skånska festligheter vad jag förstått, jag är inte skåning själv och tycker inte att spettkaka är sådär hejdundrande gott men vi kommer ha det på vårt mingel. 

Annars så är det väl också det där med hurrandet, trefaldigt istället för fyrfaldigt (vilket garanterat kommer förvirra min östgötska släkt) ;) 
  • RiNa

Varken min m2b eller jag är så förtjusta i spettekaka så det lutar åt att vi hoppar över det. Men hade varit skoj att ha ngt annat.

• Syrinx
    ninen skrev 2011-06-09 19:18:30 följande:
    Hallå alla blivande brudar!Glad
    Bröllopet gick jättebra, blev mer rörd än jag trodde, stod och grät framme vid altaret..Skrattande Min man
    tyckte dock det var bättre än att jag skrattade av nervositet som jag var rädd för att göra.
    Har inga bilder än men ska förhoppningsvis få de till helgen och ska då lägga ut så ni får se!
    Har ni kommit överens om ngn tid för fika? Lycka till med planeringen!
    Kramar 
    Hej fru Ninen!!! Vad härligt det låter, stort grattis till att vara gift! Jag ser fram emot lite bilder

Ja hörni, hur blev det med fikat? Ska vi ta det till helgen kanske?

Idag ska fästmannen och jag gå till David Butler och kolla lite på vigselring! Hurra! Det blir nog också en tur till en klänningsaffär eller två, jag hoppas på att det finns lite modeller med båtringning så jag får se hur jag passar i det. Fästmannen ville också kolla på kostymer. Mysig eftermiddag! 
  • Freakie
    Syrinx skrev 2011-06-14 10:39:44 följande:
    Hej fru Ninen!!! Vad härligt det låter, stort grattis till att vara gift! Jag ser fram emot lite bilder

Ja hörni, hur blev det med fikat? Ska vi ta det till helgen kanske?

Idag ska fästmannen och jag gå till David Butler och kolla lite på vigselring! Hurra! Det blir nog också en tur till en klänningsaffär eller två, jag hoppas på att det finns lite modeller med båtringning så jag får se hur jag passar i det. Fästmannen ville också kolla på kostymer. Mysig eftermiddag! 
    Fika låter fortfarande trevligt, jag kan i helgen så vitt jag vet. Om det inte är så att det är möhippedags. Fick nämligen ett paket på posten igår, utan avsändare men med en prickig klänning... En lapp med lite instruktioner om vad jag skulle göa om klänningen inte passade med inte mer än så... Spännande!

Suck, fick sent igår kväll reda på att mina specialbeställda skor inte kan leveras. Jag får pengarna tillbaka men är nu 6 veckor innan bröllopet utan skor... Så då blir det till att börja leta igen. Vill helst inte ha ett par vita skor då jag aldrig kommer att använda dom igen. Är ute efter ett par silverfärgade men det verkar lite lurigare att få tag på... Får väl ge mig ut i brudbutikerna igen och sen vad som finns... Tack tacksamt emot alla tips ni har på bra skobutiker i Malmö!
  • Theka
    Freakie skrev 2011-06-14 13:17:14 följande:
    Fika låter fortfarande trevligt, jag kan i helgen så vitt jag vet. Om det inte är så att det är möhippedags. Fick nämligen ett paket på posten igår, utan avsändare men med en prickig klänning... En lapp med lite instruktioner om vad jag skulle göa om klänningen inte passade med inte mer än så... Spännande!

Suck, fick sent igår kväll reda på att mina specialbeställda skor inte kan leveras. Jag får pengarna tillbaka men är nu 6 veckor innan bröllopet utan skor... Så då blir det till att börja leta igen. Vill helst inte ha ett par vita skor då jag aldrig kommer att använda dom igen. Är ute efter ett par silverfärgade men det verkar lite lurigare att få tag på... Får väl ge mig ut i brudbutikerna igen och sen vad som finns... Tack tacksamt emot alla tips ni har på bra skobutiker i Malmö!
    Jag köpte ett par vanliga Vagabond i cementgrå färg. Jag använder inte heller vita skor till vardags. Kör dessutom på kilklackar för det är grus utanför vår lokal. 

Jag springer Malmömilen på lördag så fika blir lite knas och på söndag kommer min tärna hit och pysslar så att jag kan bli klar någon gång.

Synrinx: Jag blev lite ställd först för jag trodde jag var inne och läste i 9 juli-tråden och tappade hakan när du skrev att du först nu skulle kolla på ring och klänning, haha.  Hoppas ni hittar något, det där tyckte jag var det roligaste, kläderna och ringen. :)
  • RiNa

Jobbar tyvärr i helgen och de följande tre helgerna men sen har jag semester =D Så då kan jag fika nästan närsom =)

• Syrinx
    Freakie skrev 2011-06-14 13:17:14 följande:
    Åh, det låter spännande med eventuell möhippa! Det verkar ju onekligen lite misstänkt med ditt anonyma paket...
    Angående skor - kollade ju på internet åt dig när jag såg din tråd. Det verkar jättesvårt att hitta! Jag antar att du har tittat på Bianco? Jag tycker att de brukar ha väldigt mycket fint. Kanske att affärerna kring Davidshall kan ha lite annorlunda skor? 

Det låter som att fika kan bli svårt att få till den närmaste tiden! Om inte t. ex. fredag eftermiddag skulle funka? Då kanske ni som har mer regelbundna veckojobb har slutat?

Theka - Haha, ja det hade varit stressigt! Snacka om att ha is i magen isåfall..! Jag ska ha min mammas brudklänning, men vill sy om den litegrann så att den passar både mig och tiden Har varit inne på båtringning, men ville prova hur det såg ut. Nu blev jag ju förstås TOKKÄR i en så vacker klänning inne på Palm design! Underbar båtringning, långa spetsärmar, spetsbeklätt och figursytt liv och så bara en enkel kjol. Precis vad jag drömt om, och så satt den som gjutet också, förutom längden. Suck Obestämd

De var supertrevliga inne på David Butler också! Bara positiva vibbar! Fästmannen var också glad för att de hade vänt sig även mot honom, trots att han inte ska ha någon vigselring så blev han inkluderad. Vet någon av er om de tar emot eget guld att använda i ringen?
  • Doris

Hej på er!

Är det någon av er som redan varit och provsmakat tårtor :) Tänkte höra om ni kan rekommendera ett ställe med goda tårtor som inte tar hela bugeten i anspråk.... Vi vill gärna ha en maffig chokladtårta.

• Freakie
    Doris skrev 2011-06-17 16:12:40 följande:
    Hej på er!

Är det någon av er som redan varit och provsmakat tårtor :) Tänkte höra om ni kan rekommendera ett ställe med goda tårtor som inte tar hela bugeten i anspråk.... Vi vill gärna ha en maffig chokladtårta.
    Konditori Katarina hade en riktigt god chokladtårta, chokladtrippel har jag för mig att den hette. Var ganska rimligt pris men vi tyckte den var lite för mäktig. Om du åker ut till konditoriet som ligger på Sallerupsvägen så kan man få gratis smakprover, men ring i för väg
Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012