• RiNa

Malmö brudar 2011/2012

Hejsan!
    Någon mer i Malmö som gifter 2011/2012?  Kunde vara skoj att ha en tråd för oss så vi kan utbyta lite tips och ideér med varandra.
    Hoppas på många svar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:05
    Freakie, 28 år, inga barn än, gifter oss borgerligt 30:e Juli på Malmöhus slott, festen hålls på Wega Restaurang

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 11:06
    Theka, tjugotio år. Har en 20 månader gammal dotter. Gifter oss i St Pauli-kyrkan den 9 juli. Festen hålls på Holmåkra Loge.

RiNa: 24 år. Inga barn än, får se vad som händer efter bröllopet ;). Gifter oss i St:Pauli 4 feb och har bröllopsfesten på Hamn&Peppar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-23 08:18
    Ninen, 33 år, Son 2 år snart, gifter oss 28 maj i St Pauli, middag på Gränden restaurang.=)

Mikaela86, 24 år gammal med en son på 1 år den 31 maj, gifter mig i S:t Pauli kyrka den 27 augusti och har festen på Söderbloms Lounge & Grill =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-24 19:38
    1995 11 17, 32 år, dotter 14 år, dotter 10 år, son 8 år, gifter mig borgerligt 2012-11-17, var vet vi inte än.

Syrinx, 24 år, inga barn, gifter mig med min prins 26 maj 2012 utanför Vadstena. Men jag bor ju i Malmö!

• Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012
  • Theka
    RiNa skrev 2011-07-16 12:09:18 följande:
    Nu har jag köpt fiberduk! =)
    Knöt du alla innan och trädde på stolarna på plats eller knöt du dem där?
    Upptäckte att det tar en smärre evighet att knyta, precis som du sa =)
    Jag knöt dem på plats, visste inte exakt hur stolarna såg ut innan vi kom till lokalen.

Jag undrar om någon vill köpa våra Knoppa-lakan som vi använde som dukar? De är tvättade (men inte manglade/strukna) och så vitt jag kan se helt rena. Vi hade inget rödvin på festen Flört . Det finns 15 stycken och vi betalade 285 för dem typ men kan tänka mig att sälja dem för 200 spänn, prutbart vid avhämtning annars kan jag forsla dem till något ställe inne i stan men inte skicka dem. 
  • mikaela86

Theka- Grattis så jätte mycket, vad glad jag blir att ni gillade Tomas Larsson vi ska också vigas av honom men vi känner honom lite grann sen innan!!

Hur går det för er andra här inne??

• plin
    Theka skrev 2011-07-20 23:56:30 följande:
    Jag undrar om någon vill köpa våra Knoppa-lakan som vi använde som dukar? De är tvättade (men inte manglade/strukna) och så vitt jag kan se helt rena. Vi hade inget rödvin på festen Flört . Det finns 15 stycken och vi betalade 285 för dem typ men kan tänka mig att sälja dem för 200 spänn, prutbart vid avhämtning annars kan jag forsla dem till något ställe inne i stan men inte skicka dem. 
    Ah, Theka, jag skulle fråga dig hur det funkade med knoppa lakan. trodde att du hade försvunnit från BT nu!
    hade ni något under lakanen? har läst att vissa har pappdukar..

Jag är sugen på att köpa dem och kan hämta dem. ska bara kolla om det räcker med 15!
  • Freakie
    mikaela86 skrev 2011-07-21 08:57:32 följande:
    Theka- Grattis så jätte mycket, vad glad jag blir att ni gillade Tomas Larsson vi ska också vigas av honom men vi känner honom lite grann sen innan!!

Hur går det för er andra här inne??

Suck, nu går det ingen bra alls!
    Fick precis mail från företag där jag beställde blivande mannens morgongåva (klocka) för över 9 veckor sedan, den har utgått ur sortimentet!!! Känns lite sent att komma och berätta det nu!!! Suck, måste andas lite nu, har inte riktigt tid att börja leta efter ny morgongåva nu när det nästa bara är en vecka kvar!!! Fan vad sur jag blir!
  • Theka
    plin skrev 2011-07-21 10:07:20 följande:
    Ah, Theka, jag skulle fråga dig hur det funkade med knoppa lakan. trodde att du hade försvunnit från BT nu!
    hade ni något under lakanen? har läst att vissa har pappdukar..

Jag är sugen på att köpa dem och kan hämta dem. ska bara kolla om det räcker med 15!
    Nej, jag är kvar en stund till ;) Kan inte riktigt slita mig. Nästa vecka ska vi gå till fotografen och få se våra bilder, han har jobbat som en tok så han har inte hunnit sätta sig med dem än. Jag längtar! Och då kommer jag tillbaka med en bildtråd - var så säker :D

Knoppa-lakanen funkade men de är tunna, det är dem. Borden där ute hade nog sett sina bästa dagar så först när vi lade på dem blev jag lite förskräckt för visst lyser allt igenom och det såg lite smutsigt ut men då hade vi också lysrörsbelysningen medan vi höll på. När sedan tallrikar och allt kom ut var det inte mycket yta kvar av borden som syntes överhuvudtaget och därmed "försvann" fläckarna också. Dessutom blir det ganska dunkel mysbelysning där inne sedan när det väl är fest så jag tänkte inte alls på att något syntes. Man kan ju helt klart lösa det med pappersduk om man tycker det stör.

Du får jättegärna köpa dem! De ligger kvar på vårt vardagsrumsbord för vi har ingenstans att göra av dem, hahaha.

Förresten, det var ingen av er här inne som var ute och kollade på logen fredagen den 8 juli? Det kom nämligen in ett par när vi precis höll på och pratade med vår serveringstjej. 
  • Theka

Vår fotograf hade lagt upp två bilder på facebook! 

• Theka

Oj! den andra kom visst inte med. 

• Theka

Jag har även ett helt gäng bröllopstidningar från -08, -09, -10 och någon från i år. Någon som vill ha? Gratis såklart vid avhämtning. Jag tänkte slänga dem precis men kom på att någon här kanske var intresserad.

• plin
    Theka skrev 2011-07-21 17:32:03 följande:
    Jag har även ett helt gäng bröllopstidningar från -08, -09, -10 och någon från i år. Någon som vill ha? Gratis såklart vid avhämtning. Jag tänkte slänga dem precis men kom på att någon här kanske var intresserad.
    Inte ett dugg sugen på tidningar, men dock sugen på fler bilder från er fest! hi hihi
  • Freakie

Theka, underbara bilder!!!

Här borde allt snart vara klart tycker man, men det känns som om det är minst en sak som strular per dag! Igår var det att min morgongåva till min blivande sket sig och idag har vi fått reda på att vår gitarrist antaligen hoppar av!!! Precis vad jag behövde en vecka innan bröllopet...

Någon som kan tipsa om en bra gitarrist i Malmö-området som kan spela två låtar på vårt bröllop nästa vecka???

Svar på tråden Malmö brudar 2011/2012