• Jeliqa

Varför bara bjuda ena parten i ett par?

Vi bjuder allas respektive under förutsättning att de vid inbjudningstillfället varit ett par i mer än ett halvår. Vi kände att vi var tvungna att sätta gränsen någonstans eftersom vi inte vill ha ett jättestort bröllop.

• Jeliqa
    Kattpoet skrev 2011-04-12 08:42:44 följande:
    Om man inte är vän med sina vänners respektive eller ens har träffat dem, då bör man sätta sig ner och fundera varför.
    Om jag aldrig träffar mina vänner respektive, måste det väl betyda att jag inte träffar mina vänner så ofta för att ens kalla dem vänner.  
    Jag känner och har pratat med alla mina vänner respektive även de som bor utanför sverige och jag endast har mött över skype. 
    Så där man ju inte säga, att har man inte träffat sina vänners respektive så kan man inte kalla vännerna för vänner längre! Det kan ALLTID finnas orsaker runt omkring till varför man väljer att inte bjuda den respektive eller varför man inte träffat denne. Det betyder INTE att vänskapen inte finns. 

• Jeliqa
    Kattpoet skrev 2011-04-12 13:01:30 följande:
    Men OM vänskap finns så borde man väl ha någon gång hälsat på personen eller  krockat på personen som är ens väns  käresta?

Inte nödvändigtvis. Jag har exempelvis några väldigt goda vänner som bor väldigt långt bort (nu pratar vi 80 mil). De har nyligen (för cirka två-tre månader sedan) skaffat pojkvän/flickvän och eftersom vi har möjlighet att ses ungefär två gånger per år så har jag inte kunnat träffa deras respektive ännu. Pratat om dem har vi såklart gjort men tyvärr inte hunnit ses.
  • Jeliqa

Ja skype är jättebra att använda för att prata med varandra, men själv anser jag inte att man träffat personen i fråga först man sett i verkligheten.
    Jag säger inte att man inte ska bjuda den respektive om man inte träffat denne, det är helt upp till var och en hur man vill göra i den frågan, det enda jag säger är att man visst har kvar vänskapen med sina vänner trots att man inte ännu hunnit träffa respektive i verkliga livet.

Svar på tråden Varför bara bjuda ena parten i ett par?