Vi2alltid skrev 2011-04-13 09:02:31 följande:
Fast TS måste nog ändå kommunicera med de inbjudna så att de inte dyker upp ändå.. om de verkar vara "den sorten" så kan de ju faktiskt dyka upp i alla fall, de fick ju ett save-the-date.
Jag var också med om en liknande grej, och då var inbjudningarna skickade. En god vän gick bakom ryggen på mig och sårade mig nåt fruktansvärt, och jag sa rakt ut till honom: Jag vill inte att du kommer på vårt bröllop.
Han förstod det, inget konstigt alls. Visst - nu finns det ju människor som inte skulle förstå det men vad gör det??? Jag tycker ni ska vara raka och säga att ni inte vill ha dem där bara, utan krusiduller, men ett rakt och ärligt svar om varför.
Jag håller nog åxå på din linje! Det känns ändå som om det är mer ok att vara rak och tala om varför än att bara strunta i att skicka en inbjudan och låta dom sitta där och undra. Bara för att dom burit sig illa åt behöver ju inte vi sänka oss till samma låga nivå liksom,,, Sen tror jag inte dom kommer att förstå och vi kommer säkert att få en massa skitsnack bakom ryggen, men vänskapen är ju förstörd redan nu ändå, så det kan vi liksom ta. Hellre det än att ha ont i magen av rädsla för att stämningen på festen blir dålig på vår stora dag.
Att dom kommer på bröllopet utan att ha fått inbjudningkort är nog ingen risk eftersom dom inte vet var det är utan bara vilket datum.