• Pinkgrape

Billiga, rosa tärnklänningar sökes! HJÄLP!

Gottblåbär skrev 2011-04-12 19:49:22 följande:
    Nä inte än, kommer väl kanske i slutet av denna veckan eller nästa vecka. Har ett spårningsnummer, ska gå in och titta nu vart klänningarna befinner sig:)
    Okej, hoppas du ska bli nöjd :)

Jag kommer dock leta vidare efter något som är enklare att returnerna om det skulle behövas. Jag är lite feg :P
  • Pinkgrape
    Den första är lite fel färg
    Den andra är jättesöt!, men finns inte i rätt storlek.
    Den tredje är också en favorit, men finns inte heller i rätt storlek tyvärr.
    Den tredje hade jag missat och har genast skickat det förslaget vidare till tärnorna :D
  • Pinkgrape

Behöver en klänning i XS och en klänning i M/L beroende på...

Vad tycker ni om denna då?
    www.paulamyo.com/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/festkl%C3%A4nning-shine-i-rosa/?strt=65

Kan ju säga att marsalkarna kommer ha svarta kostymer och rosa slipsar.
    Jag kommer ha en vit klänning med svart band i midjan, svart spetsbolero och svarta skor.
    Näbben en vit klänning med rosa blommor.

• Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-04-13 18:26:07 följande:
    Behöver en klänning i XS och en klänning i M/L beroende på...

Vad tycker ni om denna då?
    www.paulamyo.com/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nnin...

Kan ju säga att marsalkarna kommer ha svarta kostymer och rosa slipsar.
    Jag kommer ha en vit klänning med svart band i midjan, svart spetsbolero och svarta skor.
    Näbben en vit klänning med rosa blommor.
    Nä, den funkar ju inte... onesize...
  • Pinkgrape

Brudklänningen med svart band i midjan och ingen blomma.

Näbbklänningen.. vill gärna att tärnklänningarna ska passa i stil och färg.
  • Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-04-13 18:43:06 följande:
    Ta en titt på HM! De har en  vit klänning med rosa blommor , färgen är puderrosa så det borde funka och sedan har den  två andra puderosa klänningar, tyvärr kunde jag inte länka dit.
    Är det denna du menar?
    shop.hm.com/se/shoppingwindow&dept=DAM_KLAKJ_KLA&type=product&modelnum=838131

Jag blir lite feg när det gäller den, beställde nämligen denna från Nelly
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/vero-moda-631/waldorf-corsage-dress-631220-54/
    Och den var mycket mer beige/aprikos i färgen än rosa, tyvärr, för annars var den klänningen perfekt.
  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-04-13 18:49:06 följande:
    Är det denna du menar?
    shop.hm.com/se/shoppingwindow?originalmodelnu...

Jag blir lite feg när det gäller den, beställde nämligen denna från Nelly
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%.../
    Och den var mycket mer beige/aprikos i färgen än rosa, tyvärr, för annars var den klänningen perfekt.
    Denna från nelly nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/vero-moda-631/waldorf-corsage-dress-631220-54/

Tycker färgen liknar den på klänningen från HM
  • Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-04-13 20:07:10 följande:
    Ja det är ju svårt med ljusrosa färger, enligt vännen som har klänningen så ska den vara mer åt rosa hållet än laxrosa hållet.

Halens har just nu rea, vad jag skulle göra är  att beställa  3 eller 4 klänningar i ljusrosa men också dimrosa, du kan ju alltid skicka tillbaka klänningarna som har fel färg. På så sätt borde du hitta någon som passar i färg. 
    Jag har gjort precis så, beställt flera klänningar från både ellos och halens nu. Tärnorna får pröva, så behåller vi om det är någon som är bra, resten (kanske alla) åker tillbaka.
  • Pinkgrape
    CiaLia skrev 2011-04-13 21:03:27 följande:
    Dessa supersöta klänningar från MQ ska mina tärnor ha. Färgen är lite mer åt det aprikosa och dom kostar 599. Men väldigt fina tyckte både jag och tärnorna.

h13/art_id/76079/cat_id/106/so_
    Tack, men jag vill absolut inte ha en klänning som går åt det aprikosa hållet. Tyvärr är det inte lätt att hitta :/
  • Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-04-14 18:43:06 följande:
    Skaffa ett spets linne och ha under så är det mindre urringat och väljer man rätt linne så kan det se redigt snyggt ut.
    Haha ja, jag kunde inte hålla mig. Beställde hem ett gäng klänningar från bonprix också. Nu har de stackars tärnorna hela 11st klänningar att pröva :P Någon måste ju vara bra!
  • Pinkgrape
    Hanna05 skrev 2011-09-12 13:35:25 följande:
    puffar denna tråd lite då jag också vill veta!!
    Vill gärna ha en axelbandslös ljusrosa klänning till mina 3 tärnor. Båda är jätte smala tjejor...
    hittade en på nätet men glömde skriva upp hemsidan :((
    Just ljusrosa klänningar var riktigt svårt att hitta, tyvärr :/ De flesta jag beställde hem var väldigt aprikosa i tonen. Tillslut fick det bli kinaklänningar till tärnorna.

Här är några förslag iaf
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/jarlo-782/tabitha-dress-782038-4/
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/paprika-754/grecian-strapless-dress-754052-54/
    www.bonprix.se/se/Bandeauklaenning-2626488-bundle.htm
    www.halens.se/mode-kvinna-%C3%B6verdelar-kl%C3%A4nningar-70/kl%C3%A4nning-060566/base-color$280/sorting$date,Descending/paging$4,25?variantId=933911&oc=036
    www.halens.se/mode-kvinna-%C3%B6verdelar-kl%C3%A4nningar-70/kl%C3%A4nning-060407/base-color$280/sorting$date,Descending/paging$4,25?variantId=931899&oc=036
    www.bubbleroom.se/tjej/klanningar/marama-dress-pearl-blush

För mina tärnor blev det dessa klänningarna. Kunde välja färger helt själv, så valde ljusrosa med svarta detaljer, och de kostade ca 350kr/klänning, gratis frakt :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Jag beställde denna klänningen från just denna säljaren, www.dhgate.com/black-strapless-sleeveless-line-white-sash/p-ff8080812a45e0ae012a45ebb11c0a66.html, han har höjt priset en aning bara. Fortfarande fri frakt dock och det är bra, annars brukar frakten från kina vara det som drar upp priset.

Jag skickade en bild med beställningen + skrev mina önskemål om färg, storlek och snörning i ryggen. Jag ändrade mig dock om banden innan jag la beställningen, men hittade inte bilden där jag inte hade ritat dit dom :P Storlekstabellen finns längre ner på sidan, men man kan välja standardstorlekar också.

Det finns ju dock en hel massa kina-sidor med klänningar, så det finns ju en uppsjö att välja mellan :)

• Pinkgrape
    Hanna05 skrev 2011-09-12 15:30:41 följande:
    Duktigt att ni vågar beställa sådär, jag fattar knappt hur man gör även om du beskrivit! :P
    Haha ja, det var lite smått nervigt första gången, sedan går det bättre :)
Svar på tråden Billiga, rosa tärnklänningar sökes! HJÄLP!