• Novem

Decemberbröllop?

Hur många här planerar att gifta sig i december?

Hur planerar ni att läga upp det?
    Teman?
    Hur valde ni datumet?
    Hur långt i förväg tänker ni skicka ut inbjudningar?

Vi har valt att gifta oss på nyårsafton (31/12-11)
    Vi har valt datumet då mina farföräldrar gifte sig på nyårsafton för 56 år sedan. Sedan några år tillbaka har de blivit väldigt viktiga för mig, och vi har valt deras bröllopsdag för att på något vis hedra dem.
    Kyrka och lokal är bokad, båda i Partille (Gbg. omr.)

Hade varit kanonkul att komma i kontakt med någon med samma datum, men också med andra som planerar att gifta sig i december =)

• Svar på tråden Decemberbröllop?
  • JoMu

Hej!! Vad lustigt, de e så att vi oxå ska gifta oss den 31/12-2011 :) Anledningen för oss av valet för de datumet är att de är våran årsdag, blir 8år detta året. Vårat bröllop kommer visserligen vara hemligt till dom flesta, bara familjen och våra närmsta vänner som vet. Temat är vinter, snö, vitt och silver.. Hur har ni tänkt själva?? Vi kommer skicka ut inbjudningar rätt tidigt just för att de är Nyårsafton och vissa är ju ute i rätt god tid för att boka upp den dagen..  Så skoj att ha någon mer som ska dela denna speciella dagen..

• Novem

Så det fanns någon mer :D

Vi har inte kommit så långt i planeringen, men jag har köpt mig både klänning och ring (passade på när jag hittade n jag föll för)
    Tanken är väl att vi skall ha någon form av färgtema, men vilket har vi inte riktigt kommit fram till. För vår del blir det lite av en kompromiss med gästantalet, jag ville ha ett litet bröllop, sambon ville ha ett stort, så gästlistan hamnade på 60 personer plus sambon och jag. För många gäster i mina ögon, men det var svårt att banta listan ytterligare Än så länge är planerna hemliga, men vi får väl berätta för våra föräldrar innan vi skickar utt inbjudningarna. Har precis som ni reflekterat över att folk brukar boka upp nyårsafton tidigt och att man kanske skulle skicka inbjudningarna tidigt av den anledningen,

• Lindahl

Vad kul med ännu fler nyårsbrudar!!! Själv gifte jag och min man oss på nyårsafton 2010, alltså ungeför snart 4 månader sen och med tanke på det vackra vinterväder vi hade då så var det helt underbart!!!

Vi skickade inbjudningarna redan i augusti för att alla skulle kunna planera in då det är en rätt speciell dag, även de som arbetade inom vården etc skulle få lite tid på sig att ta ledigt. Fick väl lite olika reaktioner på datumet vi valde, några positiva och vissa inte lika positiva....tyvärr...

Färgtemat för oss blev vitt, svart och silver.... ska försöka lägga ut bilderna på dukning etc i mitt galleri men ska försöka beskriva den lite här ändå: vi köpte knoppa lakan från Ikea och hade som dukar, ovanpå dessa hade vi filvriga löpare köpta från myheart.se. Vita avlånga ljusfat med svart sten i och vita små blockljus, allt inhandlat på Ikea....
    Hittade jättefina servetter med lite linnekänsla på Vellingeblomman, svarta men vi "piffade" till dom snyggt med silvertryck, tryckte även kaffeservetterna med silvertryck.

Vid 12-slaget på natten kom min bror med en liten överaskning i form av en liten fyrverkerilåda som han hade ordnat fram via en pyrotekniker som han kände. Han hade satt ihop en liten låda med passande fyrverkerier till brorsan endast för detta speciella tillfälle....

Svar på tråden Decemberbröllop?