• Novem

Decemberbröllop?

Hur många här planerar att gifta sig i december?

Hur planerar ni att läga upp det?
    Teman?
    Hur valde ni datumet?
    Hur långt i förväg tänker ni skicka ut inbjudningar?

Vi har valt att gifta oss på nyårsafton (31/12-11)
    Vi har valt datumet då mina farföräldrar gifte sig på nyårsafton för 56 år sedan. Sedan några år tillbaka har de blivit väldigt viktiga för mig, och vi har valt deras bröllopsdag för att på något vis hedra dem.
    Kyrka och lokal är bokad, båda i Partille (Gbg. omr.)

Hade varit kanonkul att komma i kontakt med någon med samma datum, men också med andra som planerar att gifta sig i december =)

• Svar på tråden Decemberbröllop?
  • Novem

Så det fanns någon mer :D

Vi har inte kommit så långt i planeringen, men jag har köpt mig både klänning och ring (passade på när jag hittade n jag föll för)
    Tanken är väl att vi skall ha någon form av färgtema, men vilket har vi inte riktigt kommit fram till. För vår del blir det lite av en kompromiss med gästantalet, jag ville ha ett litet bröllop, sambon ville ha ett stort, så gästlistan hamnade på 60 personer plus sambon och jag. För många gäster i mina ögon, men det var svårt att banta listan ytterligare Än så länge är planerna hemliga, men vi får väl berätta för våra föräldrar innan vi skickar utt inbjudningarna. Har precis som ni reflekterat över att folk brukar boka upp nyårsafton tidigt och att man kanske skulle skicka inbjudningarna tidigt av den anledningen,

Svar på tråden Decemberbröllop?