• Tinzi

Skänk mig era flaskor från ert bröllop i Borås lr GBG tack!

Någon som har eller skall gifta sig i Borås/Göteborg m. omnejd och har /skall köpa in genomskinliga eller svarta vinflaskor så tar jag mer än gärna emot dem efteråt! Behöver alla jag kan få.

Bara att skriva här eller inboxa mig. 

• Svar på tråden Skänk mig era flaskor från ert bröllop i Borås lr GBG tack!
  • Tinzi
    Gottblåbär skrev 2011-07-05 20:47:15 följande:
    Jodå, bor utanför GBG :) I mölndal!!! 
    OJ! Har du gift dig ännu? eller när är det dax? och har du kvar flaskorna , ochkan jag få ärva dem isf? (många frågor nu) hahah.
  • Gottblåbär
    Tinzi skrev 2011-07-06 05:22:27 följande:
    OJ! Har du gift dig ännu? eller när är det dax? och har du kvar flaskorna , ochkan jag få ärva dem isf? (många frågor nu) hahah.
    Nej jag gifter mig 6 augusti, och jajjemen  har kvar dom, har precis satt på egna etiketter men de är ju bara att ta bort sen. Jag har en komps osm ska gifta sig i september som fråga om  hon kunde få flaskorna till hennes bröllop, men de var ett tag sedan och hon har inte sagt nått så ska höra med henne först, annars får du självklart ta dem. När gifter du dig??
  • Mirjami

En tanke bara: Bag in box har som billigaste vin Castillo de Gredos för 139 kr för 3 lit (motsvarar 4 flaskor). Det blir knappt 35 kr per flaska. Sen etiketterna på det och jobbet med att diska av gamla etiketter, påfyllning mm.

Castillo de gredos är sällskapsvin och egentligen inte för mat (vi ska ha bag in box med det till festen efter maten). Vill man ha vin som passar maten blir det dyrare.

Det finns dock ett vin ur beställningssortimentet jag ska testa. Enligt systembolaget passar det bra till maten vi ska ha OCH det är billigt: 750 ml, 39 kronor!
    Det är Castillo de Anna, crianza nr: 86384

Någon som testat det? Annars ska jag testa det och försöka komma ihåg att betygsätta det här.

Tänkte att det kostar lika mycket men ni slipper arbetet. DOCK är personliga etiketter absolut mer roligt och personligt! Tänkte bara för de som gör det ur ekonomisk aspekt. 

• Tinzi
    Gottblåbär skrev 2011-07-06 07:32:44 följande:
    Nej jag gifter mig 6 augusti, och jajjemen  har kvar dom, har precis satt på egna etiketter men de är ju bara att ta bort sen. Jag har en komps osm ska gifta sig i september som fråga om  hon kunde få flaskorna till hennes bröllop, men de var ett tag sedan och hon har inte sagt nått så ska höra med henne först, annars får du självklart ta dem. När gifter du dig??
    Åh *hoppas hoppas* Vi gifter oss i maj nästa år så är ett tag kvar. Och vill hon ha dem så ärver jag de gärna efter henne isf :) de blir ju inte direkt slitna kanske :)
  • Gottblåbär
    Tinzi skrev 2011-07-06 23:23:39 följande:
    Åh *hoppas hoppas* Vi gifter oss i maj nästa år så är ett tag kvar. Och vill hon ha dem så ärver jag de gärna efter henne isf :) de blir ju inte direkt slitna kanske :)
    Nämen dåså, då får du dem gärna ssen:)
    Hör av dig på min mejladress charlotte.engstrom@hotmail.com om jag inte skulle vara inne så mycket här efter bröllopet:) 
  • Tinzi
    Mirjami skrev 2011-07-06 11:11:10 följande:
    En tanke bara: Bag in box har som billigaste vin Castillo de Gredos för 139 kr för 3 lit (motsvarar 4 flaskor). Det blir knappt 35 kr per flaska. Sen etiketterna på det och jobbet med att diska av gamla etiketter, påfyllning mm.

Castillo de gredos är sällskapsvin och egentligen inte för mat (vi ska ha bag in box med det till festen efter maten). Vill man ha vin som passar maten blir det dyrare.

Det finns dock ett vin ur beställningssortimentet jag ska testa. Enligt systembolaget passar det bra till maten vi ska ha OCH det är billigt: 750 ml, 39 kronor!

Någon som testat det? Annars ska jag testa det och försöka komma ihåg att betygsätta det här.

Tänkte att det kostar lika mycket men ni slipper arbetet. DOCK är personliga etiketter absolut mer roligt och personligt! Tänkte bara för de som gör det ur ekonomisk aspekt. 
    Men då menar du vin från systembolagets sortiment? Vi skall inte köpa i Sverige, och vad jag minns hittade vi för 99:- i Tyskland. Sen tycker jag det är finare m. egna etiketter.
  • Tinzi
    Mirjami skrev 2011-07-06 11:11:10 följande:

Svarar IGEN :) va lite distraherad förut!
    Jo, precis är ju för den personliga prägeln vi gör så här :)
  • Mirjami
    Tinzi skrev 2011-07-07 09:16:47 följande:
    Svarar IGEN :) va lite distraherad förut!
    Jo, precis är ju för den personliga prägeln vi gör så här :)
    Ja, köpta/beställda på systembolaget. Ja, den personliga prägeln är viktig, själv känner jag att tiden blir för lnapp att ordna sådant tyvärr. Är bara 4 veckor och två dagar kvar och jag tänker tvinga mig att njuta av sommaren med. Hur nu det ska gå till???

Men beställer ni etiketter någonstans ifrån eller klipper och klistrar ni? OM det är enkelt så kanske jag kan ta mig tid ändå :)
  • Tinzi
    Mirjami skrev 2011-07-07 09:28:48 följande:
    Ja, köpta/beställda på systembolaget. Ja, den personliga prägeln är viktig, själv känner jag att tiden blir för lnapp att ordna sådant tyvärr. Är bara 4 veckor och två dagar kvar och jag tänker tvinga mig att njuta av sommaren med. Hur nu det ska gå till???

Men beställer ni etiketter någonstans ifrån eller klipper och klistrar ni? OM det är enkelt så kanske jag kan ta mig tid ändå :)
    NJUT du ;) Jag tänkte först beställa (billigt) från Vistaprint, men då vår ekonomi är super tajt så har jag gjort egna m. vårt monogram och ska skriva ut på vanligt papper (blir 10 st etiketter per sida) och limma på, blir nog jätte snyggt :)
  • Tinzi
    Gottblåbär skrev 2011-07-07 08:52:54 följande:
    Nämen dåså, då får du dem gärna ssen:)
    Hör av dig på min mejladress charlotte.engstrom@hotmail.com om jag inte skulle vara inne så mycket här efter bröllopet:) 
    åh! *glad* TOPPEN! Då hör jag av mig! :)
  • AnnC81

Vi beställde dessa papper:
    http://allt-fraktfritt.com/etiketter-etikettpapper-12/artinova-gummerat-och-bestruket-papper-25-st-a4-ark-75.html

Men det var inte helt enkelt att få till det måste jag säga, och det tar ganska mycket tid att få bort alla gamla ettiketter också, vissa lossnade jättelätt men vissa satt som berget... och att få på de nya etiketterna krävde att man hittade en bra teknik med lagom mycket fukt på så att de varken lossnar eller att det blir blött igenom så den blir ful.

21 maj 2011
  • Gottblåbär
    Mirjami skrev 2011-07-07 09:28:48 följande:

Vi körde ut våra på skrivaren, och klistrade på, hur enkelt som helst:) Såhär ser våran etikett ut,

• Gottblåbär

haha va konstigt de blev:S de jag skrev var att de var enkelt att skriva ut och bara klistra på flaskorna och att vår etikett ser ut som på bilden ovan:P

• Tinzi

*puffar* nån som har flaskor att skänka?

• scochjt

Vad för slags flaskor är det du letar efter? Färg? Antal? Samt när behövs dom?

• LaKatiiX
    Tinzi skrev 2011-07-06 23:23:39 följande:
    När i maj gifter ni er? :) Jag är ute efter samma sak hehe, bor i götet :)
  • Tinzi

*puffar* Behöver ca 10-20 flaskor till (samma sorts flaskor)

Svar på tråden Skänk mig era flaskor från ert bröllop i Borås lr GBG tack!