Inlägg från: Bubbelgumman |Visa alla inlägg
  • Bubbelgumman

Göra egen tårta

Hej!

Är det fler än jag som tänkt göra egen tårta?
    Tar tacksamt emot tips på goda tårtor som går att göra i förväg och förvaras i frysen!

Kram där ute!

• Svar på tråden Göra egen tårta
  • Bubbelgumman

Åh! Låter smaskigt, har du recept att dela med dig av på moussen?

• Bubbelgumman
    FruFiddeli skrev 2011-04-19 11:56:42 följande:
    Visst kan jag det, vilken av dem?
    Åh gärna alla Skrattande, hihi!
  • Bubbelgumman
    queenelin skrev 2011-04-19 09:37:51 följande:
    Jag ska göra egen tårta. Har hittat ett recept i en bröllopstidning och provbakat en halv sats. Min tårta är för 32 personer (fast provtårtan, alltså en halv sats, som då skulle vara för 16 räckte och blev över med råge till 18 personer, så jag kommer att göra en hel sats och tänker att de bör räcka till våra 55-60 gäster).

Tårtan är gjord för att staplas utan ställning, a'la amerikansk tårta. Det är vaniljbottnar med ett lager svartvinbärs-mousse och ett lager hallonmousse. Jag ska ha ofärgad marsipan på, men man kan ha sugerpaste eller vad man nu vill.
    Man kan fylla bottnarna och frysa in varje botten för sig i upp till två veckor innan bröllopet. Sedan tar man ut dem samma dag, lägger på marsipan och staplar på varandra och låter dem sedan tina hopsatt.

Jättesmidigt och jättegott! Bottarna blir lite hårdare än vi svenne-bananer är vana vid, men det funkar aboslut. Hör av dig om du vill ha receptet.

Lycka till med bakandet.
    Skulle bli jätteglad om du skickar mig receptet! Jag behöver alla tips och idéer jag kan få! En av alla stenar har nu lossnat från mitt bröst Skrattande. Ni är guld värda för mig!
  • Bubbelgumman

Det vattnas i munnen när jag läser om allt smaskens!

En fråga till: Är det någon som har tips på smarrig gluten- och laktosfri tårta???

Svar på tråden Göra egen tårta