Köp rätt storlek på ringen!
måste bara delge en liten jobbig grej som jag råkat ut för.
Köpte ny förlovningsring och vigselring för två månader sen (vi gifter oss i augusti) ville så klart ha samma storlek som på min gamla förlovningsring. men killen i affären mätte ut en storlek mindre och typ övertalade mig att köpa den mindre.
sagt och gjort. En vecka senare så hämtade jag ut ringarna och prövade, ni problem, kanske lite tajta men kan var aganska skönt också.
så inatt vaknade jag vid halv fyra och tänkte: "hmm, jag tror ringarna är för små". så jag gick upp och provade, fick trycka på och sen var det svårt att få av. Panik!! väcker fästmannen för att jag har lätt ångest. han lugnar mig och jag somnar om.
Idag provade jag ringarn igen och efter att ha dragit av och på ett par gånger har jag skavsår på sidan av fingret, inte så skönt. Så nu måste jag gå tillbaka med dem och förstora, vi har redan graverat, så vet inte hur snyggt det blir. men hellre än att jag inte kan ha ringarna. Kan dessutom inte hitta kvittot.
så en varning. se till att köpa rätt storlek! och det är skönare om ringen sitter lite löst.
Hoppas det löser sig för mig.